טיפול בפיברומיאלגיה: אוריאל פז מציג את השיטה להקלה משמעותית. צילום: ניסים טוויטו
טיפול בפיברומיאלגיה: אוריאל פז מציג את השיטה להקלה משמעותית. צילום: ניסים טוויטו

טיפול בפיברומיאלגיה: אוריאל פז מציג את השיטה להקלה משמעותית

כאב כרוני המגיע בהתקפים, ללא אזהרה ופושט בשלל חלקי הגוף כמעט ללא דרכי הקלה – זה הסבל הכמעט יומיומי שעוברים חולי פיברומיאלגיה בארץ. גם אתם מבין הסובלים? הכירו את טיפול הקריותרפיה בידי המטפל אוריאל פז

פורסם בתאריך: 26.5.20 16:31

אחד הדברים המתסכלים ביותר בפיברומיאליגיה, מחלה הנקראת בעברית גם "דאבת השרירים" היא שמאוד קשה לאבחן אותה. כמעט לא יאומן עד כמה התסמינים מפושטים, שונים בין חולה לחולה ויכולים להתאים למספר מחלות ומצבים אחרים בו זמנית, מה שגורם לרופאים מיומנים רבים, לפספס אבחון זה כליל.

לצערנו, התסכול ממשיך לגדול גם לאחר האבחון. באם נמצא רופא שידע להצמיד את הסימפטומים השונים זה לזה ולתת להם את השם הנכון, "פיברומיאלגיה", אזי שרוב הסיכויים שלאחר האבחון, תוותרו עם חוסר אונים משווע, משום שנכון להיום, אין טיפול משמעותי במחלה.

"אני לא מגדיר אותה כמחלה כרונית", אומר אוריאל פז, מטפל ברפואה סינית כבר למעלה מ-20 שנה המתמחה גם בטיפול בפיברומיאלגיה. "לפי הרפואה הסינית זו חולשה גדולה מאוד שגורמת לעייפות ולכאבי שרירים. כך או כך, אנשים סובלים ממנה רבות עד כדי חוסר תפקוד, יציאה ממעגל העבודה ואפילו דכאון". אוריאל מספר כי בשנים עברו, בשל ריבוי הסימפטומים שלכאורה לא קשורים זה לזה ועירוב משמעותי של כל כך הרבה חלקים שונים בגוף, הרפואה המערבית הייתה מתייחסת למחלה זו כפסיכוסומטית, והטיפול העיקרי בה היה עם משככי כאבים ונוגדי דכאון.

מהם הסימפטומים המאפיינים את הפיברומיאלגיה?

כפי שצוין, מדובר בסימפטומים רבים שייתכן וחולה אחד יסבול מכולם, בעוד חולה אחר יסבול רק ממחציתם. בין התסמינים האפשריים קיים כמובן כאב מפושט בשלל איברים כאשר הכאבים העיקריים מצויים במפרקים השונים ובשרירים, כאבי ראש ומיגרנות ללא כל סיבה רפואית מוגדרת, תגובתיות לקור ומזג אוויר קר בדמות נוקשות שרירים, בעיות שונות במערכת העיכול שיכולות לכלול שלשולים או עצירות, בחילות והקאות, קשיים מנטליים כגון קושי בריכוז, קושי בשינה, קושי בשליפת זיכרונות, וקשיים רגשיים כגון תחושת חרדה, דכאון או עצבות.

למרות שהיום כבר הוכח כי זו איננה מחלה פסיכוסומטית וכי הכאבים משמעותיים ומגבילים מאוד, עדיין אין לצערנו לרפואה המערבית יותר מדי מה להציע לאלו הסובלים ממחלה זו, וזאת למרות השפעותיה ההרסניות והמקיפות על החולה בה. כיום הטיפול הקונבנציונלי כולל המלצה על פעילות גופנית אירובית ועל נטילת תרופות להן השפעה על הדרך בה מערכת העצבים שלנו מעבדת כאב, תרופות אשר רובן במקור היו מיועדות לטיפול כנגד דכאון. חשוב לציין כי זה איננו טיפול שמיועד להעלים את המחלה, אלא רק להקל על הסימפטומים שלה.

כיצד יכולה הרפואה הסינית לסייע?

הרפואה הסינית, לעומת חברתה המערבית, מציעה בשורות הרבה יותר חיוביות ומעודדות, כאשר בראשן טיפול הקריותרפיה, אותו מבצע אוריאל פז אצלו בקליניקה. אוריאל ניגש לטיפול כאשר הוא מתכנן "לתקוף" את המחלה מכמה כיוונים שונים על ידי שימוש בצמחי מרפא, בדיקור, בעיסוי רקמות עמוק עם חימום ובקריותרפיה. "זהו טיפול אינטנסיבי", מסביר אוריאל. "צריך לאזן את מערכת החיסון ולהבין כי זה לא דבר אחד שפותר את המצב אלא פתרון שמגיע מכמה כיוונים שונים וחייבים להתמיד ולבצע את כל השלבים. יש מטופלים שעוברים רק את העיסוי למשל ומרגישים טוב יותר, אבל אחרי שבוע ימים הכאבים חוזרים. רק אם מבצעים טיפול רחב טווח ומבצעים את כל שלבי התוכנית, ממש ניתן להרגיש שינוי".

טיפול בקריותרפיה. צילום: ניסים טוויטו

טיפול בקריותרפיה. צילום: ניסים טוויטו

אחד השלבים החשובים בתהליך הוא הטיפול בקריותרפיה, שיטה חדשנית המבוססת על עקרונות עתיקים ברפואה הסינית. בשיטה זו, מכניסים את הגוף למעין מצב של מצוקה בשל הקור העצום המצוי בסאונת קור שמגיעה למינוס 120 מעלות עד מינוס 150 מעלות, ונותנת לגוף שוק. אותו שוק מניע מחדש את מערכת החיסון, גורם לגוף להפריש דם מחומצן עם נוגדי דלקת וחלבונים שונים אל הלב ואל האיברים הפנימיים אשר בסוף הטיפול מוזרמים אל השרירים והגידים, וכך, מטפלים בכאב.

לצד הטיפול בקריותרפיה, ממליץ אוריאל גם על שינוי תזונתי. "פיברומיאלגיה היא מחלה שברפואה הסינית נחשבת כמערבת לחות. כאשר התזונה לא טובה ולא נכונה, מצטברת הרבה לחות בגוף, וזה מה שגורם לכאבים העצומים. לכן אני ממליץ למטופלים, לצד כל שיטות הטיפול השונות, לנסות ולהתמסר גם לשינוי תזונתי. את ההקלה הם מרגישים במהירות רבה".

 

רוצים לשמוע פרטים נוספים על טיפול בפיברומיאלגיה?

אוריאל פז

כתובת הקליניקה: השרון 30, בת גלים, חיפה  

טלפון: 052-2661268 

מעבר לאתר

טיפול בקריותרפיה. צילום: ניסים טוויטו

טיפול בקריותרפיה. צילום: ניסים טוויטו


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר