היום הבינלאומי ללא עישון: סדנת הגמילה מעישון שאתם חייבים להכיר. תמונה ממאגר Ingimage
היום הבינלאומי ללא עישון: סדנת הגמילה מעישון שאתם חייבים להכיר. תמונה ממאגר Ingimage

היום הבינלאומי ללא עישון: סדנת הגמילה מעישון שאתם חייבים להכיר

השבוע יצוין היום הבינלאומי ללא עישון. במשך כ-22 שנה קרן חמו מחיפה עישנה שתי חפיסות סיגריות ביום. כבר שנה וחצי שהיא לא מעשנת בזכות סדנת הגמילה מעישון שעברה במכבי שירותי בריאות. כנסו לפרטים

פורסם בתאריך: 7.6.20 14:59

היום הבינלאומי ללא עישון מצוין מדי שנה ב-31 במאי. יום זה נועד להעלות את המודעות לנזקים הנגרמים מעישון ובהם מחלות קשות, פגיעה בכושר הגופני ונזק אסתטי. ארגון הבריאות העולמי מגדיר את העישון כגורם המוות מספר אחת בעולם הניתן למניעה. ההערכות הן שבישראל העישון גורם לכ-8000 מקרי מוות בשנה, כעשירית מהם בעקבות עישון פסיבי. מנתוני מכבי שירותי בריאות עולה כי נכון לשנת 2020 שיעור המעשנים עומד על כ- 22.5%.

לקרן חמו (41), תושבת חיפה, היה חשוב דווקא ביום העולמי ללא עישון לחשוף את סיפורה האישי. בשבוע האחרון היא נפרדה בצער רב מאביה שהלך לעולמו לאחר שבחודש האחרון לקה בפתאומיות בסרטן הריאות, למרות שחדל מלעשן בעשור האחרון. עוד לפני כן, בעלה, שהספיק להפסיק לעשן, עבר ניתוח לב פתוח. בשנים האחרונות העישון היווה חלק מרכזי בחייה והשתלשלות האירועים במשפחה הובילה אותה לעשות שינוי. "כשהילדים באים לנשק אותי ונגעלים מהריח או שאומרים לי 'אמא שמענו שמתים מסיגריות', אלו דברים שקשה להתעלם מהם. הגעתי למצב שמכאן נגמלים, אין דרך חזרה" משתפת קרן. כך היא החלה להגיע למפגשים השבועיים, לקחה חלק בתהליך הקבוצתי ונעזרה בידע ובכח של הקבוצה. לדבריה, יונית רובין, מנחת הסדנאות לגמילה מעישון של מכבי בחיפה, הייתה חלק בלתי נפרד מההצלחה. "בזכות הגישה שלה, שלא באה ממקום מאיים היא הצליחה להתחבר אלי ממקום מאוד טבעי. ולהבין איך עושים זאת נכון. מנחה בחסד עליון שמעוררת בי השראה כמנטורית בעצמי".

בשנה וחצי האחרונות היא לא נגעה בסיגריה ולא מתכוונת להביט לאחור. בחיים החדשים שלה היא מבצעת מדי יום אימוני כושר ומובילה כיום בעצמה ציבור נשים בקבוצת הפייסבוק "אמא חוזרת לג'ינס" ויש לה מסר אחד לכל המעוניין: "אם אני הפסקתי לחלוטין לעשן זה אפשרי לכל אחד. תנו צ'אנס לסנדא לגמילה, אני תמיד ממליצה בחום, זה פשוט משנה חיים".

יונית רובין מנחת קבוצות לגמילה מעישון במכבי בצפון: "הדבר העיקרי שמנחה אותי בסדנאות זהו חוסר השיפוטיות, לתת לגיטימציה לכולם ולהאמין בכוח של הקבוצה כי בסוף הם אלו שמדרבנים זה את זה. מניסיוני, דווקא המעשנים הקשוחים הם אלו שמפתיעים אותי כל פעם מחדש". במכבי מוסיפים כי עם החזרה לשגרה צפויות להיפתח סדנאות מקוונת חדשניות לגמילה מעישון במטרה להנגיש את השירות.

יונית רובין - מנחת הסדנא לגמילה מעישון במכבי. צילום:

יונית רובין – מנחת הסדנא לגמילה מעישון במכבי. צילום: מכבי שירותי בריאות


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר