מדרסים בחיפה. צילום: שי שווננפלד
מדרסים בחיפה. צילום: שי שווננפלד

מדרסים בחיפה: הכירו את שווננפלד אורתופדיה

מחפשים אחר מקום מקצועי למדרסים בחיפה? יצאנו להכיר את שווננפלד אורתופדיה, מקום שבו המקצועיות לא דורכת במקום אף פעם

פורסם בתאריך: 24.6.20 10:57

הידעתם? כף הרגל שלנו מורכבת מ-28 עצמות שונות ו-33 מפרקים. רשת סבוכה זו, היא שמאפשרת את יציבות כף הרגל ותפקודה התקין, אך יתרה מזאת, היא גם משפיעה על עצמות ומפרקים רבים אחרים. יציבה ודריכה לא נכונה של כף הרגל, יכולות להוביל לשלל בעיות אורתופדיות וכאבים, המופיעים בכפות הרגליים  ומשפיעים על היציבה, השלד והשרירים שלנו באופן גורף. הפתרון, כמובן, הוא מדרסים בהתאמה אישית.

יצרני מדרסים ומגוון של מוצרי מדף יש בשפע, אך מדרסים הנתפרים כחליפה אישית לנועל אותם, כאן מדובר כבר על עבודת אומנות אשר בהכרח מתבצעת על ידי בעלי מלאכה מומחים; המדרסים המיוצרים מדי יום בחברת 'שווננפלד אורטופדיה בע"מ' הם בדיוק כאלה – יצירות אישיות, הנבנות בתשומת לב והקפדה יתרה לפרטים, עבור הנועל אותם.

פודוסקופ. צילום באדיבות שי שווננפלד

פודוסקופ. צילום באדיבות שי שווננפלד

אילו בעיות יכולים המדרסים לפתור?

כבר למעלה משני עשורים בהם 'שווננפלד אורטופדיה' מייצרת מדרסים בהתאמה אישית לקהל יעד רחב, החל מספורטאים המעמיסים עומס רב על כפות הרגלים שלהם, דרך חיילים ואנשי מקצוע, ועד לבני הגיל השלישי הזקוקים להקלה בכאבים הנגרמים מיציבה לא נכונה. 'שווננפלד אורטופדיה' ספק ויצרן מוסמך בעבור משרד הבטחון ומשרד הבריאות של נעליים רפואיות אורטופדיות ומדרסים. כמו כן, המדרסים המיוצרים על ידי 'שווננפלד אורטופדיה' מיועדים להקל על מגוון רב של מצבים ובעיות כגון כאבי גב וברכיים, פלטפוס, קשת גבוהה, דורבן העקב, יבלות, כף רגל סוכרתית, מבנה קרסול שצונח פנימה או הצידה ועוד.

ייצור המדרסים במאה ה-21

בעבר שיטת ייצור המדרסים הנפוצה הייתה לקיחת מידות של כף הרגל על ידי חבישת גבס, אך בעשור האחרון התקדמו בחברת 'שווננפלד אורטופדיה' אל שיטה מתקדמת בהרבה, שיטת הסריקה הדיגיטלית. "אנחנו עובדים כיום עם סורק לייזר תלת ממד ללא נשיאת משקל הגוף" מפרט שי שווננפלד, מנכ"ל החברה. "סורק זה מעתיק את הרגל בצורה המדויקת ביותר".

לצד הנתונים הנאספים מהסריקה, מאבחן הצוות את המטופל, מאתר את הצרכים והרגישויות שלו, מסייע לו להתאים את הנעל הנכונה ביותר בכדי שהנעל והמדרס יותאמו באופן האופטימלי. המדרס מתוכנן ומעוצב בהתאם למשקל גופו של הלקוח, מבנה כף הרגל שלו ופרמטרים נוספים. באמצעות כל הנתונים הללו, ניתן לעצב את המדרס המבוקש בתוכנה מיוחדת ומשם לשלוח את הקובץ אל מכונת ה-CNC (Computer Numerical Control) המייצרת  את המדרסים.  "מדובר בהליך מורכב שמצריך ידע רב" מסביר שי. "יש הכרח להתאים את התכנון והעיצוב אל המטופל, ואז להגיע מן התיאוריה אל הפרקטיקה המעשית, קרי לוודא כי המדרס באמת עושה את עבודתו נאמנה עבור  המטופל. זה תהליך שמצריך משאבים והוא לא הליך קצר, אך כאן נכנסים לתמונה הותק והניסיון. היחס האישי עובד בבד בבד עם הטכנולוגיה המתקדמת".

אז למה מדרס בייצור אישי?

מוצרי מדף, כפי שכבר נאמר, ניתן למצוא לרוב בשוק, אך חשוב להבין את היתרונות במדרס אשר מותאם באופן אישי לרגל. "מדרס הוא אביזר רפואי" אומר שי, "כזה שאם עובדים איתו נכון, ניתן להגיע להישגים מרשימים שממש משפרים את איכות החיים". לקוחות רבים הצהירו בפניו בעבר כי הם מחלקים את חייהם ללפני ואחרי המדרסים, ולא בכדי. כחלק מהשירות המקצועי של 'שווננפלד אורטופדיה' מתבצעים מעקבים תקופתיים למטופלים לאורך זמן בכדי לבחון את ההסתגלות למדרסים ולראות את השינוי שהמדרס יוצר. "היחס האישי הזה הוא קריטי להצלחת התהליך " מסביר שי, "ולכן מוצרי מדף אינסטנט לא יכולים לתת את המענה. יתרה מזאת, מדובר בסיכון ממשי שלוקח המטופל, שיכול אף להגיע למצב של גרימת נזק תמידי בשימוש באביזר כמו מדרס באופן לא נכון ולא מדויק".

מדרסים. קרדיט צילום: שי שווננפלד

מדרסים. קרדיט צילום: שי שווננפלד

החשיבות בטיפול ממוקד

אחד הדברים החשובים בייצור המדרסים הוא התאמת המדרס לבעיה, דבר המתבטא ביתר שאת, למשל, אצל חולי סוכרת. לא בכדי כף הרגל אצל חולה הסוכרת מועדת לפורענות; סוכרת פוגעת בכלי הדם ובזרימת הדם. כאשר נעל איננה נכונה, לוחצת, מציקה, ובעקבות כך מתרחש פצע, זרימת הדם המועטה אינה מאפשרת ריפוי מספק ומהיר והדרך לזיהום ולהידרדרות הפצע היא קצרה מתמיד. אז כיצד המדרס יכול למנוע את הבעיה? כאשר מגיע חולה סוכרת אל 'שווננפלד אורטופדיה' מתבצע אבחון מדוקדק אשר מאתר מבעוד מועד את מוקדי הסיכון האינדיבידואלים בכף הרגל של המטופל, את מבנה כף הרגל ואף את מצב העור. יצירת המדרס הנכון יכולה לנטרל את אזורי הסיכון, להפחית בהם את הלחץ ולחלוק את העומס המוטל על כף הרגל בצורה שתמנע פציעות. כחלק מן השירות, תיבדק גם הנעל אותה נועל המטופל, המבנה שלה ואפילו התפרים הפנימיים שלה בכדי לוודא שאין דבר שמהווה גורם סיכון בנעל עצמה. 

משלב ההתאמה ועד לייצור -תחת קורת גג אחת

הדבר הנוסף המייחד את 'שווננפלד אורטופדיה', מלבד המקצועיות, הניסיון והוותק הרב, היא העובדה כי כל תהליך התאמת המדרסים וייצורם מתבצע אצלם במקום, על ידי מנכ"ל החברה, שי. הוא מאבחן את המטופל, אוסף את הנתונים, מעצב את המדרס, מייצר אותו ולאחר מכן בודק את ההתאמה למטופל. מדובר בפגישת אבחון שאורכה כחצי שעה, וכעבור שבוע מתבצעת מסירת המדרס למטופל. 'שווננפלד אורטופדיה' מלווים את המטופל בצעדיו הראשונים עם המדרס, בודקים את ההתאמה ונותנים שירות אישי ומסור, עד להצלחה.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים?

'שווננפלד אורטופדיה'

כתובת: קליניקה ראשית ומעבדה במושב שרונה

בימי ג' – שדרות הנשיא 106, מרכז הכרמל

טלפון: 052-3376133

מעבר לאתר

תמונה טכנולוגית. קרדיט צילום: שי שווננפלד

תמונה טכנולוגית. קרדיט צילום: שי שווננפלד


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ד"ר רון ברק

    קניתי באמת בעלי אקספרס ב 4.79$ אך אלו היו רפידות שלא באמת עזרו. הלכתי למכון פיקספיט. השקעתי כמה מאות שקלים אמנם אך הבעיה נפתרה לחלוטין. בנושאים כאלו כדאי להשקיע קצת יותר .
    https://www.fixfeet.co.il/

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר