Rona סדנאות יצירה ונפש: הדרך האמנותית לטיפול רגשי. תמונה ממאגר Ingimage
Rona סדנאות יצירה ונפש: הדרך האמנותית לטיפול רגשי. תמונה ממאגר Ingimage

Rona סדנאות יצירה ונפש: הדרך האמנותית לטיפול רגשי

לפעמים כשהנפש שלנו מתמודדת עם קשיים, הדרך הטובה ביותר לתת לה חופש ביטוי היא באמצעות האמנות. בכתבה הבאה תכירו את החוגים והסדנאות האמנותיות של רונה גלבוע שיתנו לנפש שלכם את הבמה להתמודדות ואת השקט הפנימי שהיא מחפשת

פורסם בתאריך: 29.6.20 16:11

רונה גלבוע תמיד נמשכה לעולם האמנות. עוד כשהייתה ילדה עסקה ביצירה. "כילדה לא תמיד הצלחתי להביא את יכולותיי לידי ביטוי והרגשתי שהאמנות היוותה עבורי כלי לבטא את עצמי", מספרת רונה. כשבגרה האמנות מילאה את עולמה והיא החלה לעסוק בתחום, בייחוד באמנות פלסטית ובאמנות שימושית – סריגה וקשירה אמנותית.

רונה הינה בוגרת המסלול להדרכת אמנות במכללת הגליל המערבי. כיום היא מעבירה חוגים וסדנאות בביתה שבעכו וכן סדנאות לנפגעי נפש ולבעלי צרכים מיוחדים. לאורך השנים מאות אנשים לקחו חלק בסדנאות ובקורסי האמנות של רונה. הניסיון רב השנים שלה בתחום, לצד הסבלנות הרבה בלימוד והדרכה, הם שהופכים את הסדנאות והקורסים שלה למוצלחים במיוחד.

לטפל בנפש דרך האמנות

"אני מאמינה שהיצירה מגיעה מתוך הנפש ומהווה תהליך של עיבוד חוויות", אומרת רונה ומספרת כי לאורך החיים מצאה שהאמנות סייעה לה רבות בהתמודדות, בייחוד בתקופות קשות וסביב אירועי חיים משמעותיים שחוותה. "אין ספק שיצירה היא כלי משמעותי לכל אדם", היא מוסיפה, "בין אם חווה טראומה ובין אם הוא מתמודד עם חרדה, דכאון או כל קושי נפשי אחר. עוד מוסיפה רונה כי אין משמעות לבחירה בסוג אמנות כזה או אחר, כיוון שכל פעולת יצירה אליה האדם מרגיש חיבור יכולה לתרום בהשגת שלווה, כל עוד היא מאפשרת לאדם להביע את עצמו בעזרתה ולסייע לו בהתמודדות טובה יותר עם הקושי.

עבודות משלל הסדנאות. קרדיט: רונה גלבוע, סיגל נוימרק, שרה הובר

עבודות משלל הסדנאות. קרדיט: רונה גלבוע, סיגל נוימרק, שרה הובר

השימוש הרב שלה באמנות ככלי לתרפיה עצמית לאורך השנים העניק לה את הניסיון הדרוש ללוות את מגוון משתתפי הסדנאות, בתהליך הצלילה אל תוך הנפש הכרוך ביצירה. לצד זאת, רונה מצוידת בניסיון רב בלימוד אמנות ובסבלנות רבה לכל משתתפי החוגים והסדנאות שהיא מקיימת.

לרונה מספר חוגים המתקיימים לאורך השנה בביתה, אחת לשבוע, כאשר משך כל מפגש הינו שעה וחצי:

פיסול בנייר

החוג כולל סילבוס מובנה ומפורט ללמידה. השיעורים הראשונים כוללים למידת בסיס השיטה, יצירת  שלד של דמות באמצעות חוטי מתכת ודבק נייר, ועל גביו ליפוף שכבות של נייר עיתון. לאורך השנה מתנסים המשתתפים ביצירת מגוון דמויות, בעלי חיים וחפצים, ובסוף השנה המשתתפים רוכשים את הידע והכלים לבניית דמות באופן עצמאי.

רקמה וסריגה

חוגים אלו כוללים לימוד מגוון שיטות של רקמה וסריגה, כאשר כל מפגש כולל התנסות ותרגול. המשתתפים מתקדמים לפי קצב אישי ובסוף השנה מתהדרים במספר מכובד של תוצרים.

סדנאות

הסדנאות של רונה הינן מפגשים חד-פעמיים, המתקיימים בביתה ונמשכים עד שעתיים.
סדנאותיה של רונה זוכות לתגובות נלהבות, ומשתתפי הסדנאות מתפעלים מהתוצרים הייחודיים והיצירתיים.

תכשיטים מקפסולות קפה

הסדנה מיועדת לנשים המעוניינות ליצור תכשיט ייחודי, כאשר חומרי הגלם הם קפסולות קפה בצבעים שונים. מהקפסולות המשתתפות מייצרות תכשיטים מגוון תכשיטים לפי דוגמאות שרונה מציגה – עגילים, תליונים, טבעות, סיכות לבגד ועוד, תוך שימוש בפטישי עץ ובפלאייר וליווי של רונה את תהליך היצירה.

קיווילינג

סדנה נוספת עוסקת באמנות גלגול נייר. המשתתפים מתנסים בגלגול פיסות נייר צבעוניות לפי תבניות, ליצירת תמונה.

מיקס מדיה

מיקס מדיה הינה שיטת יצירה ייחודית ומעניינת, הכוללת עירוב של חומרים ליצירת תמונה על קנבס, בתלת ממד או בדו-ממד. החומרים בהם עושים שימוש בסדנא כוללים: בדים, צמר, כפתורים ונייר, פקקים, צבעים, ניירות בטקסטורות שונות, שבלונות, חותמות וחומרים נוספים. מדובר ביצירה שדורשת תכנון לשילוב  מיטבי של חומרים ורונה מלווה את המשתתפים בתכנון היצירה ובביצוע שלה.

סריגה בחוט טריקו

הסדנא כוללת סריגה בחוט טריקו, חוט קשיח ועבה יחסית, ליצירת תוצרים כמו סלסלות, שטיחים ומחצלות, כיסוי לאסלה ועוד.

 

בנוסף לסדנאות ולחוגים, לאחרונה רונה השיקה חנות דיגיטלית למכירת תכשיטים מיוחדים בעבודת יד.

 

צור קשר

Ronaסדנאות יצירה ונפש

לאתר של רונה

לעמוד הפייסבוק של רונה גלבוע

לעמוד האינסטגרם של רונה גלבוע

העבודות של רונה: יצירתיות זה שם המשחק. תמונה באדיבות הלקוחה

העבודות של רונה: יצירתיות זה שם המשחק. תמונה באדיבות הלקוחה


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר