ניתוח קטרקט (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
ניתוח קטרקט (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

איך הפך ניתוח קטרקט לאחד הניתוחים הנפוצים בישראל

ניתוח קטרקט - מתי כדאי לבצע את הניתוח? כמה זמן אורך הניתוח? מהו תהליך ההחלמה? ואיך לבחור את הרופא המתאים? הכל בכתבה שלפניכם

פורסם בתאריך: 23.7.20 09:35

קטרקט, או בעברית ירוד, הוא מצב בו עדשת העין הופכת עכורה. קטרקט פוגע באיכות הראייה והוא מתפתח באופן נורמטיבי אצל אנשים בדרך כלל החל מגיל 60, כמו גם לעיתים על רקע חבלות מקומיות, נטילת תרופות שמשפיעות על בריאות העין (כמו סטרואידים), מחלות מטבוליות ועוד.

חשוב לדעת כי על אף ההשפעה המשמעותית שיש להופעה של קטרקט על העין והראייה – יש מה לעשות. ניתוח קטרקט הוא ניתוח קצר וממועט בסיבוכים, שלאחריו ניתן לחזור לשיגרת החיים כמעט ללא תהליך של החלמה. מידע מקיף על ניתוח קטרקט כולל המלצות לבחירת רופאי עיניים לביצוע הניתוח – לפניכם.

ניתוח קטרקט – 20 דקות והראייה שלכם תשתפר פלאים

כאמור, שיעורים גדולים מאוכלוסיית בני השישים פלוס, סובלים מעכירות של עדשת העין כתוצאה מקטרקט. הפגיעה בראייה משפיעה באופן דרמטי על איכות החיים, ומשקפיים, במקרה הזה, פשוט לא עוזרות. כשהקטרקט בשלבים התחלתיים בדרך כלל מומלץ לבצע מעקב, אבל לא מוצע טיפול שימנע את התקדמות העכירות או אף יביא לנסיגה. כשמצב הקטרקט הופך חריף – ניתן לבצע ניתוח קטרקט, המבוצע בדרך כלל בלייזר. בניתוח יבוצעו חתכים זעירים בעדשת העין, הסרת הרקמה הפגועה של עדשת העין והחדרת עדשה חלופית וצלולה.

במיוחד כשמדובר בחולים מבוגרים חשוב לדעת כי הפגיעה בראייה היא לא רק בעיה מינורית, שמפריעה אולי לקרוא ספר או לזהות מה כתוב מעל צג הסמארטפון. אצל מבוגרים, פגיעה בראייה עלולה להוות סכנה אמיתית, למשל עם עלייה בעקבות הראייה המתדרדרת במספר התאונות בבית, בסיכוי להתעלם ממכשולים וליפול – וכתוצאה מאלה, בסיכוי לשברים ופציעות עקב הנפילות הללו. נפילות כאלה הופכות מסוכנות בגילאים המבוגרים ומומלץ לבחון את האפשרות לתיקון הראייה בניתוח קטרקט על מנת למנוע את הסיכון.

הניתוח אכן אורך כעשרים דקות, והוא מבוצע בדרך כלל בהרדמה מקומית (אם כי במקרים חריגים ניתן לבצע את ההליך בהרדמה כללית). הסיכוי לסיבוכים הוא נמוך, ויש שחשים בהבדלים באיכות הראייה כבר כיומיים לאחר ההליך. התאמת משקפיים, במידת הצורך, תבוצע כחודש וחצי לאחר הניתוח.

עד כמה חשוב לבחור את הרופא המתאים לניתוח הקטרקט?

ההבדל בין ביצוע פרוצדורה רפואית במסגרת ציבורית לבין ביצוע אותה פרוצדורה במסגרת רפואית פרטית עשוי להיות משמעותי וניכר – לא רק באיכות הביצוע ומקצועיות הצוות אלא גם בפרטים הקטנים המשפיעים כל כך על חוויית ההליך, ההכנות וההחלמה ממנו, כמו למשל זמינות הצוות הרפואי למענה על שאלות חירום, איכות חדרי הניתוח והאשפוז, וגם זמינות התורים לביצוע הניתוח, כאשר ברפואה הפרטית זמני ההמתנה קצרים באופן משמעותי ביחס לאלה של הרפואה הציבורית.

אם כן, הבחירה ברפואה הפרטית מביאה עימה יתרונות רבים, עם חיסרון אחד, הוא כמובן המחיר.
בישראל, מעל 85% מבתי האב הם בעלי ביטוחי בריאות פרטיים ומשלימים – כאלה שיכסו את עלות ניתוח הקטרקט גם במסגרת פרטית, כאשר יש התווייה רפואית לביצוע ההליך. אלו הן בשורות חשובות, שיאפשרו לכם לבחור רופא עיניים מקצועי, זמין ואדיב מבין רשימה של רופאי עיניים מומלצים שתוכלו למצוא, למשל, באתרים מקצועיים בתחום.

כשאתם יכולים לאפשר לעצמכם ניתוח קטרקט במסגרת רפואית לבחירתכם – תוכלו לבחור את הצוות המנתח על פי הצרכים שלכם: ההתמחות בניתוח הרלוונטי, הקרבה לבית או למשפחה, איכות חדרי הניתוח והאשפוז, אדיבות הצוות המטפל וזמינותם, וכדומה. מומלץ לבחור מסגרת רפואית לביצוע ניתוח קטרקט על בסיס סקירות וחוות דעת של מטופלים שכבר עברו את ההליך אצל הרופאים הרלוונטיים. למשל, תמצאו חוות דעת של מטופלים, סקירות מקצועיות ומידע רלוונטי ומעודכן באתר הבית של הרפואה הפרטית MIOK

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר