בית החולים בני ציון ממליץ: "להמשיך בהנקה גם בתקופת הקורונה". בתמונה - מתאמת ההנקה באגף האימהות במרכז הרפואי בני ציון, שרית אמיר (צילום מח' השיווק במרכז הרפואי בני ציון)
בית החולים בני ציון ממליץ: "להמשיך בהנקה גם בתקופת הקורונה". בתמונה - מתאמת ההנקה באגף האימהות במרכז הרפואי בני ציון, שרית אמיר (צילום מח' השיווק במרכז הרפואי בני ציון)

בית החולים בני ציון ממליץ: "להמשיך בהנקה גם בתקופת הקורונה"

לרגל שבוע ההנקה הבינלאומי השיק המרכז הרפואי בני ציון מתחם אונליין חדש לנשים בהריון ואחרי לידה, המציע מגוון תכנים חדשים וחשובים בנושא ושני אירועים מרכזיים: קורס הכנה ייחודי להנקה אונליין וכנס הנקה אונליין שיתקיים מחר, ה-6 באוגוסט

פורסם בתאריך: 5.8.20 14:51

בימים אלה, כשווירוס הקורונה ברקע והעולם עובר תהליכי סטריליזציה מואצים ואנשים מקפידים על ריחוק חברתי, ממשיכים ארגון הבריאות העולמי והאקדמיה לרפואת הנקה להמליץ על הנקה. השבוע מצוין ברחבי העולם שבוע ההנקה הבינלאומי בסימן "הנקה וחוסן", והוא עוסק בתרומת ההנקה וחלב האם לחסינותם הנפשית והרגשית של התינוקות ושל האימהות ובתרומת הקשר בין האם לבין התינוק.

במתחם האונליין החדש שהוקם במרכז הרפואי בני ציון ביוזמת מחלקת השיווק, יתקיימו השבוע שני אירועים מרכזיים: קורס הכנה להנקה אונליין שבמסגרתו יוצגו תכנים שיעסקו באתגרים שבהנקה, מה המשמעות של יומן הנקה, איך מנהלים הנקה בצורה הנכונה מרגע הלידה ועוד. כמו כן מחר (6.8) יתקיים כנס הנקה אונליין הראשון של בני ציון בשעה 18:00. ההרשמה מתבצעת דרך אתר בית החולים.

כנס ההנקה יכלול מידע והרצאות ליולדת ולמלווה מפי שרית אמיר, אחות מוסמכת, יועצת הנקה ומתאמת ההנקה בבני ציון, שתדבר על הנקה בימי קורונה. רעות טל, דיאטנית קלינית ומומחית בתזונה לנשים בהריון ולאחר לידה, תעסוק בתזונת האם המניקה. סבטלנה סרף, אחות מוסמכת ויועצת הנקה במחלקת נשים בבית החולים, תדבר על הנקה בימים הראשונים שלאחר לידה ושרה גרשון, מדריכת הנקה ARDO ישראל, תרצה על השאלה איך לבחור את משאבת החלב החשמלית הנכונה. בסיום יתקיים פאנל שאלות ותשובות עם המרצות.

במרכז הרפואי בני ציון הדגישו כי נגיף הקורונה לא מדלג על נשים מניקות, עם זאת על פי המלצת ארגוני בריאות בעולם יש להמשיך להניק תוך הקפדה על רחיצת ידיים יסודית לפני כן ועל כיסוי הפה והאף במסיכה או בבד זמין אחר. מותר להניק גם במהלך בידוד ולא רצוי להפריד תינוקות מאמם. אישה מניקה הנמצאת בבידוד ומאושפזת בבית חולים וברצונה לשאוב, תופנה לחדר היולדת עם משאבה אישית ולא תעשה זאת בחדר ההנקה המשותף.

בבני ציון מבהירים גם כי יש להקפיד על רחיצת ידיים לפני השאיבה והנגיעה בבקבוק ובמשאבה. במידת האפשר רצוי לתת לאדם אחר להאכיל את התינוק. כמו כן, מומלץ להניק כדי להגן על התינוק מפני מחלות, ולתת לגוף שלו להתפתח בצורה בריאה ומיטבית. להנקה תפקיד יעיל בהגנה על התינוק מפני מחלות זיהומיות, מכיוון שהיא מחזקת את מערכת החיסון באמצעות העברת נוגדנים מהאם לתינוק, בדגש על דרכי נשימה ועיכול.

עוד נמסר מהמרכז הרפואי בני ציון, כי להנקה מוצלחת תרומה חשובה להגברת תחושת המסוגלות האימהית ולחיזוק תחושת הביטחון של התינוק. ההנקה גם מגבירה את תגובת האם לתינוקה, ואת הסיכוי לוויסות מותאם יותר של תגובה ללחץ (סטרס) בקרב התינוקות. להנקה יתרונות בריאותיים רבים נוספים, שכן מחקרים הראו כי תינוקות יונקים נמצאים בסיכון מופחת לעודף משקל, השמנה וסוכרת במהלך חייהם. להנקה יתרונות גם לאישה המניקה: נשים מניקות נמצאות בסיכון מופחת לסרטן השד, סרטן השחלות, מחלות לב וכלי דם.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר