ייצוג מעסיקים – הלכה למעשה. תמונה ממאגר Ingimage
ייצוג מעסיקים – הלכה למעשה. תמונה ממאגר Ingimage

ייצוג מעסיקים – הלכה למעשה

כל מעסיק בישראל שמעסיק עובדים שכירים לשם מתן שירות או ייצור, חייב לקבל ליווי וייעוץ משפטי שוטף מטעם עורך דין לדיני עבודה בנושא ייצוג מעסיקים. בכתבה הבאה תקבלו את המידע הנחוץ בתחום

פורסם בתאריך: 9.8.20 12:04

עדכון אחרון: 6.8.20 00:00

מעסיקים רבים טועים כאשר הם סוברים בתמימות ובתום לב שמספיק שיש רואה חשבון או מנהל חשבונות פנימי או חיצוני בעסק, ללא צורך בליווי חודשי של עורך דין לדיני עבודה המתמחה בייצוג מעסיקים, אלא רק כשמוגשת תביעה מטעם העובד או ביקורת מטעם משרד העבודה.

אין עורכי דין לדיני עבודה מחליפים את רואה חשבון אלא מוסיפים ומשלימים פערים בהבנה ובידיעה של חוקי העבודה כדי למנוע חשיפה של מעסיקים להפרות חוקי עבודה, לעבירות מינהליות ולהליכים פליליים.

למצער, לא כל רואה חשבון או חשב שכר מתעדכן בחוקי העבודה ובפסיקה עדכנית בתחום יחסי העבודה, ולרוב מעסיקים משלמים אלפים ואף מאות אלפי שקלים, ולעתים אף מוגשים נגדם כתבי אישום ומתנהלים הליכים מינהליים ופליליים בגלל אי מודעות לחוקי עבודה בסיסיים.

כמה דברים שאולי לא ידעתם בתחום דיני העבודה:

  1. קיימת חובה למסור הודעה על תנאי העסקה במועד תחילת העבודה ו/או לכל המאוחר בתוך 30 יום לאחר מכן. פיצוי בגין הפרה זו מגיע עד לסכום של 15 אלף שקל.
  2. קיימת חובה למסור עדכון על שינוי בתנאי העסקה בכתב. פיצוי בגין הפרה זו מגיע עד לסכום של 15 אלף שקל
  3. קיימת חובה לנהל תלושי שכר על פי תיקון 24 לחוק הגנת השכר, ולכלול בתלושי שכר פרטים נחוצים כמו צבירה וניהול ימי חופשה, צבירה וניהול ימי מחלה, רישום שעות עבודה רגילות, רישום שעות נוספות, רישום ערך שעה רגילה, רישום שכר מינימום, רישום מרכיבי שכר נכונים וכו'. פיצוי בגין הפרה זו מגיע עד לסכום של 5,000 שקלים לכל תלוש שכר שלא ערוך כדין.
  4. ניהול פנקס חופשה, ניהול ורישום דוח שעות נוכחות בעבודה וכו.'
  5. קיימת חובה למסור אישור על תקופת העסקה במועד סיום העבודה. פיצוי בגין הפרה זו מגיע עד לסכום של 15 אלף שקל.
  6. קיימת חובה לערוך הליך שימוע כדין לפני פיטורים. פיצוי בגין הפרה זו מגיע עד לגובה שש משכורות ולעתים לעשרות ואף למאות אלפי שקלים.
  7. תשלומי הלנת שכר או הלנת פיצויי פיטורים בגין איחורים בתשלום שכר עבודה או עיכוב במתן טופס 161 ומכתב שחרור לעובד במועד סיום עבודתו.

בתאריך 30.6.2012 נכנס לתוקף החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, התשע"ב-2011. במסגרת החוק, מוסמך משרד העבודה להטיל עיצום כספי על מעסיק בשל הפרת חוקי העבודה המוניים בתוספת שנייה לחוק. כמו כן, מטיל החוק אחריות אישית וישירה על מנהל כללי של המעסיק שהוא תאגיד, וקובע כי הוא חייב לנקוט בכל האמצעים הסבירים כדי למנוע הפרת חוקי העבודה.

למשל, עיצום כספי:

  1. חוק הגנת השכר, תשי"ח-1958, סעיף 25א, אי העברת סכומים שנוכו למי שלו יועדו או העביר באיחור – עיצום כספי בגובה 17,955 שקל.
  1. צו הרחבה (נוסח משולב) לפנסיה חובה לפי חוק הסכמים קיבוציים, התשי"ז-1957, לעניין אי תשלום תשלומים מכוח צווי הרחבה בעניין פנסיה – עיצום כספי על סך של 28,728 שקל.
  1. צו הרחבה (נוסח משולב) לפנסיה חובה לפי חוק הסכמים קיבוציים, התשי"ז-1957, לעניין אי תשלום תשלומים פנסיה בעניין הרחבה צווי עבור ארבעה עובדים בלבד הגיע לסכום של 215,460 שקל.

לרשימה מלאה של חברות מפרות חוב ועיצומים כספיים שהוטלו על מעסקים ניתן לראות במשרד העבודה באמצעות לחיצה עלי.

לרוב רובם של המעסיקים היו רואי חשבון וחשבי שכר ואולם, עובדה זו לא סייעה להם לא לשלם קנסות ועיצומים כספיים למדינה בעשרות ואף במאות אלפי שקלים. למה? בגלל שלא היו מיוצגים בזמן אמת על ידי עורך דין דיני עבודה.

בחיפה בשנת 2019 הוטלו על מעסיקים עיצומים כספיים בסכומים מעל 700 אלף שקלים.

מכאן, יעקב שניטמן עורך דין דיני עבודה בחיפה ועורך דין לדיני עבודה בצפון יכול לסייע למעסיקים בזמן אמת. הוא מדגיש כי אף לאחר שהוגשה כנגדם דרישה לתשלום קנס מינהלי, עיצום כספים או כתב תביעה מטעם עובד להפחית את סכום החוב – ניתן להגיע לפשרה ולפתרון סכסוך מחוץ לכותלי בית הדין האזורי לעבודה.

לסיום, שתי המלצות חמות לכל מעסיק שצריך ייצוג מעסיקים:

  1. על כל מעסיק, בין אם הוא קטן ובין אם גדול, לעשות בדיקות תקופתיות בידי עורך לדיני עבודה לפחות פעם בחצי שנה כדי למצוא ולתקן טעויות בתלושי שכר, ובכך למנוע חשיפה לתביעות שכר מטעם העובדים ולהימנע מקנסות, מעיצומים ומהליכים פליליים מטעם המדינה.
  1. מומלץ לשכור את שירותיו של יעקב שניטמן עורך דין לענייני עבודה כדי לקבל ייעוץ מקצועי וליווי שוטף בענייני עבודה.

משרדנו מעניק שירות משפטי שוטף למעסיק בכל ההיבטים של משפט העבודה ויחסי עבודה, החל בשלב קליטת עובדים ועד שלב סיום עבודתם בחברה. אין חולק כי עורך דין לדיני עבודה של מעסיק יכול לחסוך לעסק או לחברה עשרות ואף מאות אלפי שקלים בשנה.

עו"ד יעקב שניטמן, עורך דין לענייני עבודה בחיפה ובצפון, עומד לשירותכם בכל שאלה בתחום דיני העבודה:

ווטסאפ: 058-7679201

פייסבוק

עמוד הגוגל 

אתר

כתובת: בניין אסטרא, טשרניחובסקי 35, חיפה

יעקב שניטמן. תמונה באדיבות הלקוח

יעקב שניטמן. תמונה באדיבות הלקוח


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר