טיפול בפציעות ספורט: הכירו את אוריאל פז. צילום: ניסים טוויטו
טיפול בפציעות ספורט: הכירו את אוריאל פז. צילום: ניסים טוויטו

טיפול בפציעות ספורט: הכירו את אוריאל פז

נפצעתם במהלך פעילות ספורטיבית? בכתבה הבאה תופתעו לגלות שיטות טבעיות רבות שמקלות באופן משמעותי על הכאב ועל הדלקת ומזרזים את תהליך ההחלמה. אוריאל פז מסביר

פורסם בתאריך: 26.8.20 17:00

פציעות ספורט הן מצב אקוטי המחייב פעמים רבות טיפולים מגוונים, ובכלל זה נוגדי דלקת, פיזיותרפיה ועוד. במצבים של שבר או קרע, לעיתים אף יידרש ניתוח אשר גם לאחריו יידרשו מגוון פעולות שיקום שיוכלו להחזיר למטופל את טווח התנועה שלו – ויחד איתו את איכות החיים, שנפגעה בעקבות הפציעה. עם זאת, כדאי לדעת כי במקרים רבים של פציעות ספורט, ניתן לטפל בבעיה גם על ידי מנוחה וטיפולים משלימים, אשר יסייעו בשיקום האזור הפגוע, בהחלמה טובה ומהירה יותר שלו ולעיתים קרובות – גם בחזרה לפעילות מלאה. זה בדיוק מה שאוריאל פז, בוגר מכללת "מדיסין" לרפואה משלימה ומטפל ברפואה סינית כבר מזה 20 שנים, מציע למטופליו.

כיצד נגרמות פציעות ספורט?

על אף שנהוג לחשוב שפציעות ספורט הן נחלתן של ספורטאים בלבד, מדובר למעשה בפציעות נפוצות במיוחד בקרב אנשים רבים המבצעים פעילות גופנית. הפציעה יכולה להיגרם כתוצאה מתאונה במהלך הפעילות – כמו למשל סיבוב הקרסול במהלך ריצה, נפילה מהאופניים ועוד – אך גם כתוצאה מטכניקות אימון לא נכונות, אימון שמתבצע בעצימות גבוהה מדיי ועוד. גם במקרים בהם מדובר בפציעה הדורשת ניתוח כמו למשל שבר מורכב, הפציעה לרוב תלווה בדלקת שאינה ממהרת "להסתלק" מהגוף ולהתרפא. במצב כזה, נשקלים טיפולים נוספים, כמו למשל כדורים נוגדי דלקת, או בעדיפות גבוהה יותר – טיפולים ברפואה אלטרנטיבית.

כיצד ניתן לטפל בפציעת ספורט באופן אלטרנטיבי?

טיפול אלטרנטיבי לפציעות ספורט יתאים בעיקר במצבים בהם המטופל סובל מדלקת המלווה את הפציעה – כפי שכאמור קורה לעיתים קרובות. הטיפול עצמו מתבצע בהתאם לאופי הפציעה ולחומרה שלה, אך לרוב הוא יכלול קריותרפיה – מעין "סאונת קור", שמטרתה להכניס את הגוף לשוק ולגרום ל"זריקת התנעה" למערכת החיסונית. "נחשפתי לטיפול הזה בעצמי כאשר היה לי קרע בכתף", מספר אוריאל, "לא הצלחתי להשתקם, וקולגה עניין אותי בקריותרפיה. החלטתי לנסות את הטיפול וראיתי שזה עובד. אחרי שני טיפולים, הכאב נעלם ממש מיד ויכולתי לחזור לתפקוד מלא. זה מה שגרם לי להמשיך להתעניין בטיפול ולהכניס אותו גם לקליניקה שלי".

טיפול בפיברומיאלגיה: אוריאל פז מציג את השיטה להקלה משמעותית. צילום: ניסים טוויטו

אוריאל פז מציג את השיטה להקלה משמעותית. צילום: ניסים טוויטו

על אף היעילות הרבה של טיפול הקריותרפיה, אוריאל לא מסתפק רק בטיפול זה, אלא מציע למטופליו מגוון של טיפולים שיכולים להתאים למגוון של פציעות ספורט שונות. "אני עושה כוסות רוח, דיקור, התאמה של צמחי מרפא, פרקוסור – שזה טיפול דומה לגלי הלם, מיטת חימום", הוא מפרט. "למעשה, אני נעזר בכל טיפול שיוכל להקל על המטופלים שלי ולעזור להם להתרפא".

כיצד ניתן לשמר את תוצאות הטיפול?

"אחרי שמתגברים על הפציעה, מגיע שלב השיקום", מסביר אוריאל, "צריך להתחיל לשחרר ולחזק את השרירים על מנת למנוע פגיעה חוזרת". בשלב זה מלמד אוריאל את מטופליו תרגילים לחיזוק והגמשת השרירים, כמו גם טכניקות הרפיה ותרגילים מעולם היוגה. את כל אלה הוא עושה תוך התאמת הטיפול הנכון ביותר לכל מטופל. "אני בודק את טווח התנועה של המטופלים וככה יכול לדעת אילו תרגילים יתאימו להם בדיוק ומה יכול לעזור להם".

על מנת להגיע לתוצאות מקסימליות, בשלב זה מבצע אוריאל שימוש גם בדיקור סיני ובטכניקות עיסוי שונות שמטרתם לשקם באופן המיטבי את כל הרצועות והגידים שנפגעו. "צריך להבין שהשיקום הוא תהליך שהוא לא תמיד ליניארי. יש שיפור, אבל לפעמים יש גם מעט רגרסיה ולכן צריך להמשיך ולהתמיד עד שממש מצליחים להשיג התקדמות ולחזור למצב האופטימלי של הגוף", הוא מסביר. "פציעות ספורט הן לרוב משהו שצריך לתקוף מכמה חזיתות שונות, וזה בדיוק מה שאני עושה בקליניקה שלי".

 

אוריאל פז

מטפל ברפואה סינית וקריותרפיה, דיקור, צמחי מרפא, טווינה ועיסוי בשמנים

כתובת הקליניקה: השרון 30, בת גלים, חיפה

טלפון: 052-2661268

מעבר לאתר

גם מערכת החיסון צריכה עיסוי לפעמים. צילום: ניסים טוויטו

בפציעות ספורט מטפלים בכל החזיתות. צילום: ניסים טוויטו

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר