מטפלת CBT בחיפה: הכירו את עירית שמיר ברץ, צילום: ממאגר Ingimage
מטפלת CBT בחיפה: הכירו את עירית שמיר ברץ, צילום: ממאגר Ingimage

מטפלת CBT בחיפה: הכירו את עירית שמיר ברץ

רגע לפני שאתם חווים עוד משבר וחושבים לפרק את המשפחה, אולי כדאי שתיקחו נשימה עמוקה וחפשו מטפל CBT קרוב לביתכם שיידע איך לטפל בבעיות שלחלקן אולי אתם אפילו בכלל לא מודעים

פורסם בתאריך: 31.8.20 13:46

בין אם אתם נשואים טריים או בני זוג מזה עשרות שנים, טיפול זוגי מהווה פתרון יעיל לאתגרים הזוגיים, לקשיים ולבעיות. טיפול זוגי מועבר כיום במגוון שיטות, כשבין המובילות היא גישת הפסיכותרפיה  – טיפול נפשי בעזרת פסיכולוג, פסיכיאטר או עובד סוציאלי מוסמכים.

עירית שמיר ברץ, עובדת סוציאלית ופסיכותרפיסטית העוסקת בתחום הטיפול למעלה משלושה עשורים, עובדת כמטפלת ויועצת זוגית בקליניקה הפרטית שלה בחיפה. היא למדה עבודה סוציאלית בחיפה, ועם סיום לימודיה בשנת 1983 עבדה בתחנת הקיבוצים בעמק הירדן לטיפול בהורים וילדים (הדרכת הורים).

בהמשך למדה טיפול זוגי בבית הספר לפסיכותרפיה ברמב"ם ועברה עם השנים הכשרות נוספות רבות בתחום.

ניסיון של עשרות שנים. שמיר ברץ, צילום עצמי

ניסיון של עשרות שנים. שמיר ברץ, צילום עצמי

מדוע בחרת לעסוק בטיפול זוגי?

"התחלתי מטיפול פרטני של פסיכותרפיה ועם השנים נכחתי לדעת שהשינוי המשמעותי הרצוי שאנשים עשו באמצעות הטיפול השפיע על בן הזוג שלהם, ולא תמיד באופן חיובי. לדוגמה, גבר שפנה אליי לטיפול פרטני בשל פוביה מסוימת, 'נשען' על אשתו בכל פעם שהפחד עלה והיא, באופן טבעי, לקחה על עצמה את תפקיד הכוח החזק שמסייע לו.

"בתום הטיפול אצלי כשהוא התגבר על הפוביה והיא נעלמה, האישה פתאום חשה ש'לקחו לה את התפקיד' וזה הוביל לקשיים. הבנתי כשעושים טיפול פרטני חשוב לעתים לעשות גם טיפול זוגי כדי לטפל בהשפעות על בן הזוג, ומשם נכנסתי לעולם הטיפול הזוגי.

"בהמשך, דווקא בקרב אנשים שהטיפול הצליח ועשו שינוי, נוצרו לאחר מכן בעיות בתחום הזוגי ומתוך זה הגעתי לטיפול הזוגי. הבנתי שגם אם מתרכזים בפתרון בעיה של אדם אחד צריך להתרכז גם בבן הזוג שצריך לעבור שינוי כדי שהמערכת הזוגית לא תפגע".

מהם הקשיים העיקריים שאנשים מגיעים איתם לטיפול זוגי?

"רבים מגיעים בגלל בגידות אבל יש גם הרבה נושאים אחרים. אנשים מתקשים להסתדר ביניהם, התקשורת היא סוגיה מאוד בעייתית אצל אנשים רבים. בני זוג לא תמיד יודעים לתקשר ביניהם בצורה מיטבית, ולא לתקשר את הבעיות והקשיים שלהם לבן הזוג באופן שאינו 'מבקר'.

"כך, נוצרים פעמים רבות ריבים וחיכוכים קשים, כיוון שלא מצליחים לייצר תקשורת כזו שיכולה להכיל קונפליקטים ואי הסכמות. הם רוצים לחיות יחד אבל לא מפסיקים לריב וכל הזמן יש 'התפוצצויות', ולפעמים אנשים מגיעים למצב שהם מרגישים שהפרידה היא הכרחית למרות שהם לא רוצים בכך".

מה כולל תהליך הטיפול?

"ראשית אני עורכת עם בני הזוג פגישת היכרות קצרה, שבה כל אחד מהם צריך לומר מהי המטרה שלו בטיפול ומה הוא רוצה להשיג. לאחר מכן מעלים את הבעיות – מדוע הם בעצם כאן, בהתאם למה שהוגדר. אני בודקת איתם תחילה מה מציאותי ומה לא ולא תמיד יש הסכמה.

"יכול להיווצר מצב שמישהו יגיד שהוא מעוניין לתקן את היחסים, והשני יגיד שמבחינתו מאוחר מידי והוא הגיע לטיפול כדי להיפרד בצורה יפה ומכובדת. אני כמטפלת בודקת לעומק מה באמת האנשים רוצים ומה צריך לקרות כדי שבכל זאת אפשר יהיה להמשיך, ואז הטיפול הולך לכיוון של תיקון וטיפול, או במידה ואחד הצדדים לא מעוניין להישאר יחד, הטיפול ישמש תמיכה וליווי בתהליך הפרידה.

"הטיפול נעשה בגישה הפסיכותרפית ובשילוב טכניקות שונות, כגון טכניקת ה-CBT אותה אני משלבת במקומות שבהם היא יכולה לסייע. ה-CBT היא טכניקה לשינוי ההתנהגות. אם הבעיה היא התנהגותית יש מקום לטכניקה של CBT.

"בטיפול הזוגי אני מתייחסת מאוד ליצירת תקשורת טובה ואמתית יותר בין אנשים, כך שיצליחו לתקשר את עצמם אחד לשני. אני עובדת איתם על הבנה מעמיקה יותר של 'מה אנחנו רוצים מהזוגיות הזו', 'למה אנחנו ביחד', ו'מה זה נותן לנו', וגם הבנה טובה יותר של ההתנהגויות האוטומטיות והמחשבות הקשורות למרכיבים הלא מודעים בחיים של בני הזוג שיוצרים בעיות בניגוד לרצונם.

"אני עוסקת בהעלאת דברים למודע כך שאנשים יבינו את המניעים שלהם, למה הם מתנהגים כך, למה הם עונים ככה, למה הם לא שומעים כשבן הזוג אומר להם משהו שממש חשוב לו ובלעדיו הזוגיות לא יכולה להתקיים.

"בטיפול אפשר לברר ולהעלות את כל אלו, כשכל אחד מבני הזוג הופך להיות יותר מודע לעצמו וגם הקשר ביניהם הופך להיות יותר אמתי, נעים ויעיל עד שהם רוצים להישאר בו".

מה היתרונות שאת מספקת למטופליך?

"היתרונות שלי הם הניסיון הרב שצברתי בעשרות שנים של טיפול, וההכשרות שלי כעובדת סוציאלית וכפסיכותרפיסטית מוסמכת. ההכשרות הנוספות שבצעתי עם השנים, לצד האפשרות שלי כעו"ס לסייע במרכיבים רבים נוספים במהלך הטיפול הזוגי הקשורים למשפחה, לילדים ועוד".

עירית שמיר ברץ – מטפלת זוגית

כתובת הקליניקה: יותם 38, חיפה

למעבר לאתר

למעבר לעמוד הפייסבוק

טלפון: 050-6242516


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. התנועה למען איכות השפיטה בישראל

    זה פשוט ביזיון שפרסומת מתחזה להיות כתבת חדשות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר