מסעדת אבו-יוסף: פנינה של טעם והיסטוריה בעיר חיפה. צילום באדיבות מסעדת אבו יוסף
מסעדת אבו-יוסף: פנינה של טעם והיסטוריה בעיר חיפה. צילום באדיבות מסעדת אבו יוסף

מסעדת אבו-יוסף: פנינה של טעם והיסטוריה בעיר חיפה

ותיקי העיר חיפה שומרים פינה חמה בלב למסעדה הותיקה– מסעדת אבו-יוסף, שטעמיה הפשוטים והמשובחים רקומים בזיכרונותיהם מאז ועד היום. יצאנו לבקר במסעדה ההיסטורית וליהנות מאירוח ביתי וטעמים נפלאים

פורסם בתאריך: 29.9.20 16:07

בפינה שקטה של העיר התחתית, באזור אל-עת'יקה הישנה שנקרא גם אל-מחט'ה (התחנה), עומדת כבר קרוב ל-70 שנה המסעדה המוכרת והותיקה: מסעדת אבו-יוסף. את המסעדה הקים אבי המשפחה איברהים נג'אר, שנקרא גם אבו-יוסף – על שם בנו הבכור יוסף. למעשה, לאיברהים נולדו שני בנים בכורים תאומים, יוסף ואלי, אך היה זה יוסף שיצא ראשון מבטן אימו ולכן אביו נקרא על שמו. לאחר מכן נולדו למשפחה 3 בנים נוספים ומאז שאבי המשפחה נפטר ב-1987, מנהלים הבנים יחד את המסעדה ושומרים על המסורת והאווירה המשפחתית המיוחדת שלה.

נביל, האח השלישי במשפחה, מספר לנו על קורות המסעדה ועמידתה האיתנה מאז ימי קום המדינה ועד לתקופה הנוכחית והמאתגרת.

נוסטלגיה חיפאית

למרות המיקום הנסתר, או אולי דווקא בגללו, משכה אליה המסעדה מגוון רחב של לקוחות מכל חלקי העיר והמדינה. תושבי חיפה שנהגו להסתובב באזור העיר התחתית ששקקה חיים, נהגו לפקוד את המסעדה וליהנות ממטעמיה במהלך ימות השבוע וגם בסופי השבוע, עם משפחותיהם. לצידם, ביקרו במסעדה גם העובדים הרבים של האזור– עובדי הנמל, המוסכים ובית החולים רמב"ם, שנמצא בקרבתה.

נביל מספר לנו על המבקרים שנהגו לעבור דרך העיר ולעצור לסעוד עמם: "הרבה מאוד מפורסמים מהטלוויזיה ואנשים מהממשלה שעברו דרך חיפה נכנסו לאכול אצלנו. הם אהבו שאנחנו נותנים להם הרגשה נעימה ונוחה. שלשום היה אצלנו אורח ששירת כקצין בכיר בחיל הים", הוא נזכר, "ישבנו יחד והעלנו זיכרונות טובים. כל החבר'ה מחיל הים היו אוכלים כאן".

אווירה חמה ומשפחתית מבית אבא

"עד היום מגיעים אלינו אנשים מכל חלקי הארץ כדי ליהנות מהאוכל הביתי והטעים שלנו ולהיזכר בטעמי ילדותם. אנשים שכבר לא גרים בעיר מגיעים מבאר-שבע, מירושלים ומתל-אביב עם הילדים הקטנים שלהם ונהנים לשבת יחד ולשתף בחוויות הילדות", הוא מספר. "למרות גודלו של המקום, החוויה היא משפחתית והלקוחות מרגישים שהם אוכלים במטבח הפרטי שלהם בבית.

"הסיפורים מהם אני הכי מתרגש הם הסיפורים שלקוחות מספרים לי על אבא", אומר נביל בהתרגשות. "עד היום אנשים נזכרים איך היו נכנסים אלינו יום-יום ואבא היה מקבל אותם בזרועות פתוחות ובחיוך רחב. אבא עשה הרבה טוב לאנשים ודאג שיאכלו גם אם לא יכלו לשלם. עד היום אנשים באים ומזכירים לנו אותו ואת טוב ליבו.

"עובדים רבים עבדו איתנו במהלך השנים וחלקם אפילו פתחו מסעדות משלהם והתגאו בפני לקוחותיהם שלמדו את רזי הכנת החומוס המשובח מאבו-יוסף – זה היה הפרסום שלהם", מספר נביל.

עוד אחד מהדברים שגורמים לנביל להתרגש הם הלקוחות הוותיקים שכבר אינם בין החיים. "עצוב לנו מאוד לשמוע על לקוחות ותיקים שנפטרו. הם היו חלק בלתי נפרד מהמקום הזה ותמיד יישארו בליבנו".

מודעת החומוס האיקונית של מסעדת אבו-יוסף. צילום עצמי

מודעת החומוס האיקונית של מסעדת אבו-יוסף. צילום עצמי

אוכל פשוט ומשובח

קסמו של האוכל המוגש במסעדת אבו-יוסף טמון בשילוב המיוחד בין פשטות לאיכות וטריות. "האוכל שלנו הוא פשוט וזהו, אין קישוטים", אומר נביל. "הבשר וכל המוצרים הם טריים טריים והכל נעשה באותו היום.

"סיניה של בשר כבש ועגל מבושלת בתבנית ומיובשת בגריל עם רוטב טחינה או רוטב עגבניות, חומוס עם בשר כבש וגרעיני צנוברים, קבב על האש, ממולאים ותבשילים ים תיכוניים, חומוס טרי-טרי שנעשה במקום ועוד שפע של מנות משובחות וביניהן גם מאכלי ים, שרימפס ודגי-ים בגריל.

"אנחנו המסעדה הראשונה מזה שנים רבות שהגישה ללקוחותיה בר סלטים בשרות עצמי, עם סלטים מזרח תיכוניים, מרוקאים, לבנונים, רומניים ויווניים, כמו: גזר מרוקאי, סלט תירס, טבולה, סלט חצילים פיקנטי ועוד ועוד". המבחר הוא גדול והטעמים משובחים – לא בכדי המקום מושך אליו גם היום לקוחות מכל רחבי העיר ומכל המגזרים, שמלקקים את האצבעות מהטעמים הנפלאים.

מקום של קירוב לבבות ודו-קיום

כמו העיר חיפה כולה, גם מסעדת אבו-יוסף היא מקום שבו סועדים זה לצד זה יהודים וערבים בקירוב לבבות ודו-קיום. " חיפה היא מקום שבו כולם מכירים את כולם", מספר נביל, "היחסים בין הסקטור הערבי והיהודי היו והינם טובים. כולם אוהבים אוכל טוב ואווירה חמה ומשפחתית.

"הקהל מהמגזר הערבי יודע להעריך מה זה אוכל טוב ונקי והעובדה שהם בוחרים להגיע אלינו וגם לעשות מאיתנו משלוחים, מעיד על הרמה הגבוהה של המקום", הוא מציין.

ממשיכים לשרת את לקוחותינו גם בתקופה הנוכחית

במסעדת אבו-יוסף לא נשארים מאחור ומתאימים את השרות במקום לרוח התקופה ולאתגרים הניצבים בפני כולנו בימים אלו. "בנינו תפריט משלוחים עשיר הכולל גם מנות אישיות ליחידים ואנחנו גאים לחלק את האוכל שלנו למבקרים ולעובדים בכל רחבי העיר. אנו נעזרים בשירות משלוחים של מיטב חברות המשלוחים המובילות, כך שההזמנה מגיעה לבית הלקוח או למקום העבודה במהירות עם אוכל חם וטעים", אומר נביל.

מסעדת אבו-יוסף היא אחת המסעדות הגדולות בעיר והיא כוללת 500 מטר של מסעדה עם חניון גדול ונגיש. בימים כתיקונם מארחת המסעדה אירועים משפחתיים וכנסים. המסעדה מקפידה על נהלי התו הסגול ובימי הסגר ניתן להמשיך וליהנות ממטעמיה באמצעות משלוחים.

אחת הגדולות של מסעדת אבו-יוסף היא להיות חלק בלתי נפרד מהעיר חיפה ולשרת את תושביה ומבקריה בכל התקופות. טעמיה המשובחים ימשיכו ללוות אותנו עוד שנים רבות, עם זיכרונות נעימים של היסטוריה מרתקת.

 

מסעדת אבו-יוסף: מסעדה מזרחית, דגים ופירות ים

כתובת: א.ל. זיסו 29, חיפה

טלפון: 04-8537138

פלאפון: 054-6813803

למעבר לאתר

למעבר לפייסבוק

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. פטריוט ישרטלי

    צריך להחרים אותם כפי שהם החרימו שני חיילים שבאו לאכול שם וסילקו אותם

  2. יוני

    המשפחה שלנו דורות אוכלת במסעדה
    אחלה מסעדה משפחה מכובדת ומכבדת
    אחת המסעדות הוותיקות בחיפה ממליץ בחום

  3. תקווה

    מקום אידיאלי עם המשפחה בשבת
    מסעדה גדולה שירות מקסים ומחירים הוגנים

  4. עמי

    צודק פטריוט..
    וגם שכחו כל האוכלי שרצים שלפניי כמה שנים מצאו אצלהם שתן בכמות גבוה בחומוס..תמשיכו לפרנס את שונאי ישראל

  5. מאיר

    טרף למהדרין שכל מי שאוכל שם יקבל קורונה..נותנים לערבים פרס על זה ששונאים חיילים .איזה עם רופס אנחנו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר