הסמכה נוספת לאנשי חינוך ומורים: הוראה מותאמת ומתקנת. צילום: באדיבות מכללת אורנים
הסמכה נוספת לאנשי חינוך ומורים: הוראה מותאמת ומתקנת. צילום: באדיבות מכללת אורנים

הסמכה נוספת לאנשי חינוך ומורים: הוראה מותאמת ומתקנת

מכללת אורנים תומכת בעבודתם המבורכת של המורים בישראל ומציעה הזדמנות לשדרוג הקריירה וההכנסה באמצעות הכשרה ייעודית להוראה מותאמת ומתקנת

פורסם בתאריך: 12.10.20 13:51

בתקופת משבר הקורונה שסיומה טרם נראה לאופק, כולנו נחשפנו לאתגרים המהותיים של למידה בתנאים מסובכים והשפעתם הקריטית הן על מורים והן על תלמידים שנאלצים להסתגל למציאות של למידה אחרת.

אם נוסיף לכך את העובדה שיותר ויותר אנשי חינוך מוצאים את עצמם בצומת דרכים, במיוחד בשנים הראשונות בעבודתם- עבודה מאתגרת, שכר שאינו תמיד מספק, ותכני לימוד חדשים המתעדכנים בקצב מהיר, הרי שאין ספק היום כי הוראה מותאמת ומתקנת הוא כלי נדרש ומבוקש, ועבור המורים– מהווה הזדמנות מצוינת לשדרוג קריירה והגדלת גובה ההכנסה.

הוראה מותאמת ומתקנת, מיועדת לתלמידים הזקוקים לעזרה עם תכני הלימוד הסטנדרטיים ולאדפטציה של תכנים אלו ליכולות האישיות שלהם. מורים להוראה מתקנת, מספקים את כל המיומנויות והידע הדרושים לתלמידיהם בכדי להטמיע את החומר הנדרש ולעמוד בקצב המשימות והלימוד הכיתתי.

לא לפספס הזדמנות

במכללת אורנים, המכללה הוותיקה לחינוך בקרית טבעון הרימו את הכפפה והיחידה ללימודי חוץ במכללה מציעה שורה של הכשרות למורים להרחבת הסמכתם, בתור מורים להוראה מותאמת בעברית וחשבון, ערבית, חשבון ואנגלית.

ד"ר אליף פראנש, ראש תחום הוראה מתקנת בערבית, אומר: "התיקון לחוק השילוב אכן גרם לביקוש עצום בלימודי הוראה מותאמת ומתקנת, הביקוש מגיע מהשטח עצמו, לא רק תגבור שעות ההכלה הוא התמריץ אלא היכולת של המורה להכיל ולהבין את הכיתה ואת התלמידים באופן פרטני בשעות הלימודים הרגילות. למורים יש כאן הזדמנות ייחודית לא רק לקבל תוספת לשכר ותוספת גמול השתלמות אלא לגרום להשבחת איכות ההוראה שלהם. בהרבה המקרים אנחנו רואים גם את הבוגרים שלנו מציעים שירותי הוראה מותאמת באופן פרטי וגם לזה ישנו ביקוש גדול".

"בנוסף, היחידה ללימודי חוץ במכללת אורנים, מציעה תכנית הכשרה דו שנתית להכשרת מנתחי התנהגות – ABA" אומר יניב ויידגורן,  מהיחידה ללימודי חוץ במרכז לקהילה, מנהיגות והשראה (ק.מ.ה) במכללת אורנים, "תכנית זו היא אחת מתכניות הדגל בלימודי החוץ באורנים, והיא בין קומץ התכניות המאושרות ע"י הבורד האמריקאי לניתוח התנהגות (BCBA).

"אם אתם בין הבודדים שעדיין לא נחשפו לתחום בתור הורים או אנשי חינוך אז נסביר: ניתוח התנהגות הוא מקצוע ייחודי בתחום המקצועות החינוכיים-טיפוליים, התחום מציג הצלחות טיפוליות ובשנים האחרונות תופס תאוצה ונכנס לקונצנזוס, התחום נחשב יעיל במיוחד בטיפול בילדים על הרצף האוטיסטי וילדים עם קשיי התנהגות ותפקוד ברמות שונות.

"למורים– מנתחי התנהגות, אפשרויות תעסוקה רבות הן במגזר הציבורי והן בפרטי:

"במגזר הציבורי, קיימות אפשרויות לעבודה מטעם מת"י\ מתי"א (רכז תמיכה יישובי/איזורי אשר אחראי על תכניות שילוב של תלמידים עם צרכים חינוכיים מיוחדים במסגרת מערכת החינוך) ו/או מנתחי התנהגות המועסקים ישירות דרך משרד החינוך. מנתחי התנהגות במתיא נותנים שירות לילדים המשולבים בחינוך הרגיל ולילדים בכיתות קטנות או בחינוך המיוחד. מנתחי התנהגות מועסקים גם ביעוץ והנחיית צוותים במרכזי תעסוקה והוסטלים לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים כגון מוגבלות שכלית, אוטיזם – או בבתי ספר לחינוך מיוחד, גני חינוך מיוחד, גני תקשורת ומעונות יום שיקומיים המופעלים ע״י עמותות בעיקר לילדים עם אבחנה של אוטיזם.

"במגזר הפרטי, קיימות הזדמנויות תעסוקה לא מעטות בהנחיית תכנית טיפול ביתית לילדים עם קשיי תקשורת, לקויות ועיכובים התפתחותיים, הנחיית תכנית שילוב במסגרת החינוך הרגיל ומסגרות פנאי ותעסוקה. הדרכת הורים לילדים לילדים עם התפתחות תקינה, לקויות ו/או עם קשיי התנהגות, כמו גם ייעוץ נקודתי בתחומי התמחות ספציפיים כגון קשיי שינה, גמילה ו/או תחומים נוספים.

"בסקר שנערך לאחרונה ביולי 2020 נמצא כי 85% מהנשאלים מסרו כי ניתוח התנהגות מהווה את המשרה העיקרית שלהם. 54% עובדים רק במגזר הציבורי, 12% עובדים רק במגזר הפרטי, 33% עובדים גם במגזר הפרטי וגם בציבורי". אומר יניב ויידגורן.

שעות הכלה

"יחד עם הרפורמה והתיקון לחוק החינוך המיוחד ("חוק השילוב"), בתי ספר קיבלו תגבור משמעותי של תקציב הכלה, שמתורגם לשעות הכלה" מסביר ויידגורן,  "תלמידים עם צרכים מיוחדים זכאים לתגבור ושעות הכלה, אך לא רק. לפי הגדרת משרד החינוך שעות ההכלה יוכלו להיות מיושמות על תלמידים עם צרכים שונים, תלמידים עם קשיים רגשיים או חברתיים ואף  עבודה עם כלל תלמידי הכיתה על מנת לסייע בהכלה ושילוב של התלמידים המתקשים.

"לתוך משבצת שעות ההכלה נכנסים שורה של אנשי מקצוע בתחומי החינוך והטיפול הרגשי תוסיפו להשפעת החוק את העובדה שיותר ויותר ילדים ונוער מאותרים עם לקויות למידה וכך נוצרת הזמנות גדולה למורים ולמורים לשדרוג בקריירה ואולי אף קריירה נוספת ומשלימה".

 

מכללת אורנים

לפרטים נוספים על התכניות למורים, צרו קשר דרך אתר היחידה

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר