עו"ד יעקב שניטמן: זכויות עובדים בחברה מתפרקת. צילום: מאגר התמונות ingimage
עו"ד יעקב שניטמן: זכויות עובדים בחברה מתפרקת. צילום: מאגר התמונות ingimage

עו"ד יעקב שניטמן: זכויות עובדים בחברה מתפרקת

המשבר הכלכלי שפוקד אותנו מאיים על מעסיקים ועובדים כאחד, שלא פעם מוצאים עצמם בהליך של פירוק חברה או פשיטת רגל. כדי למצות את מלוא זכויותיכם ולהצליח לעבור את התקופה הקשה עם מינימום נזקים, דרוש לכך עורך דין מומחה בדיני עבודה שידאג שתקבלו את כל מה שמגיע לכם, משימה שלקח על עצמו עו"ד יעקב שניטמן

פורסם בתאריך: 13.10.20 11:10

ימים קשים מנשוא פוקדים את המשק הישראלי, ששרוי במשבר חסר תקדים. עסקים רבים נסגרים, פושטים רגל, מתפרקים – ועובדים רבים מוצאים את עצמם בתווך, נפלטים אל שוק העבודה המשותק לאחר שעבדו נאמנה בחברה שעד לתקופה זו היתה בעבורם מקור פרנסה יציב ובטוח.

דומה כי אי הוודאות פושה בכל חלקה טובה: מחד, המעסיקים שנקלעים לקשיים כלכליים ושוקעים בחובות שרק תופחים והולכים, ללא עזרה משמעותית מצד המדינה, ומן העבר השני, עובדים שחרדים לעתידם. אותם עובדים במקרים רבים אינם מודעים לזכויותיהם; הם אינם יודעים, למשל, שאחד הפתרונות הוא הליך חדלות פירעון, שהעובד עצמו, שנחשב נושה, יכול לפתוח, ולא רק המעסיק, אם לשם פירוק החברה או פשיטת רגל– פתרון שפעמים רבות מיטיב עם שני הצדדים. זאת לצד אפשרויות נוספות על פי דין, שיש בהן כדי להפוך את המחר הכלכלי לבטוח יותר בשבילם.

עו"ד יעקב שניטמן, עורך דין לדיני עבודה בחיפה ובכרמיאל, נמצא לצד העובדים ובעלי העסקים למימוש מלוא זכויותיהם בימים כתיקונם, ועל אחת כמה וכמה בימים אלה, בעיצומו של משבר הקורונה. הוא מציע שירות דיני עבודה שכולל בדיקת זכויות העובד ומימוש זכויות עובדים בפירוק חברה, שירות שניתן הן למעסיקים והן לשכירים, במטרה לצלוח את התקופה הזו ולהחזיק מעמד בדרך לימים טובים יותר.

מהן זכויות עובדים בפירוק חברה או בפשיטת רגל של המעסיק?

במקרים רבים מעסיק נקלע לקשיים כלכליים ואינו יכול לפרוע את חובותיו כלפי העובדים, למשל אי תשלום משכורותיהם, אי הפרשת כספים לפנסיה או לקרן השתלמות וכסף נוסף שאינו מגיע ליעדו, לקופת גמל לדוגמה. עו"ד יעקב שניטמן מסביר כי כאשר המצב הופך בלתי נסבל, יש לפתוח בהליך חדלות פירעון פירוק חברה או פשיטת רגל של מעסיק. לדבריו אין זה סוף העולם: במצב כזה, ניתן גם לשמור על זכויות עובדים בפירוק חברה כדי שיוכלו לקבל כספים שמגיעים להם כחוק, ומאידך לא לפגוע במידה ניכרת במעסיק.

"חדלות פירעון בהחלט אינו פתרון אבסולוטי לעובדים שכירים", מסביר עו"ד שניטמן, "כי מצד אחד צריך להמתין כשנה לקבלת תשלום זכויות מביטוח הלאומי, ומצד שני ביטוח לאומי לא משלם את כל הזכויות והחובות של המעסיק. עם זאת, זה עדיף וזה בטוח".

לדבריו, בעת פירוק החברה או פשיטת רגל של מעסיק, עובדים זכאים לסכום של 114,452 שקלים בגין פיצויי פיטורים, שכר עבודה, גמול שעות נוספות, פדיון חופשה, דמי הבראה, דמי חגים, מחלה ותנאים סוציאליים נלווים על פי החוק. בנוסף זכאים העובדים להחזר חוב בגין אי ביצוע הפרשות לקופת גמל חלק מעסיק + חלק עובד עד סכום של 17,608 שקלים.

זכויות נוספות שמגיעות לכם כעובדים בחברה מתפרקת או פושטת רגל:

  1. תשלום פיצויי פיטורים לכל תקופת העבודה.
  2. תשלום הודעה מוקדמת של חודש ימים.
  3. תשלום דמי הבראה עבור שנתיים אחרונות.
  4. תשלום משכורת בגין חודשי עבודה שבהם לא שולם שכר.
  5. תשלום גמול שעות נוספות בעבודה בגין שעות נוספות: 125% או 150% (עבור 12 חודשים אחרונים).
  6. תשלום גמול בגין עבודה ביום מנוחה שבועי או בחג בגין שעות עבודה בשיעור של 150% (עבור 12 חודשים אחרונים).
  7. תשלום פדיון חופשה בגין שלוש השנים האחרונות המלאות (מינואר עד דצמבר) והשנה הרביעית השוטפת.
  8. תשלום דמי חגים בגין תשעה ימי חג בשנה (עבור 12 חודשים אחרונים).
  9. תשלום משכורת 13בהתאם לצו ההרחבה, להסכם קיבוצי או להסכם עבודה אישי שחל על המעסיק והעובד.
  10. תשלום הפרשות לקופת גמל: אם לא נפתחה לעובד קופת גמל, ניתן לתבוע את הסכומים שהמעסיק היה מחויב להעביר לקופה ולא עשה כן עבור שנת ההעסקה האחרונה. אם נפתחה קופת גמל, התביעה לגמלה תוגש על ידי הקופה או חברת הביטוח באמצעות תשלום חוב לקופת גמל. מדובר בתשלום עבור חוב המעסיק לקופה בעד ניכויים שהיה מחויב להעבירם לקופה, ללא רכיב פיצויי פיטורים.
יעקב שניטמן. תמונה באדיבות הלקוח

יעקב שניטמן. תמונה באדיבות הלקוח

כדי לממש את מלוא זכויותיכם כמעסיקים וכעובדים, נחוץ לכם ייעוץ וליווי משפטי מקצועי. עו"ד יעקב שניטמן עומד לרשותכם בהענקת שירותי דיני עבודה, בדיקת זכויותיכם ומימושן, במיוחד בתקופה מאתגרת זו.

 

עו"ד יעקב שניטמן

עורך דין דיני עבודה בחיפה

זכויות עובדים בפירוק חברה

שימוע לפני פיטורין

עורך דין דיני עבודה

 

כתובת: בניין אסטרא, טשרניחובסקי 35, חיפה

בווטסאפ058-7679201

למעבר לפייסבוק

עמוד הגוגל 

למעבר לאתר

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר