האטב האייקוני מציג בפניכם את תנועת הזייגוטיזם. צילום: אסף רז
האטב האייקוני מציג בפניכם את תנועת הזייגוטיזם. צילום: אסף רז

האטב האייקוני מציג בפניכם את תנועת הזייגוטיזם

כבר עשורים שלא קמה תנועת אומנות חדשה, כזו שמשנה את כללי המשחק, מגדירה מחדש את המדיה ומאפשרת לראשונה לאומנים חדשים וותיקים כאחד ליצור יחד, עד להגעתה של תנועת הזייגוטיזם, התנועה ששואבת השראה מעולם הביולוגיה ומיישמת אותה קונספטואלית בעולם האומנות

פורסם בתאריך: 22.10.20 11:34

יצירת התא החדש

הזיגוטה היא השלב הראשון ביצירת אורגניזם חדש. בזיגוטה, מתאחדים הזכר והנקבה כדי לייצר תא חדש, תא יחיד ואחיד. אותו תא, מכיל אמנם את ה-DNA של שני הפרטים שיצרו אותו, אך בעצם שילובם, הופך לתא שונה וחדש. עכשיו דמיינו את הזיגוטה כיצירת אומנות, כזו השואבת DNA משני אומנים שונים, ובעזרתו יוצרת דבר חדש לגמרי: על כך מבוססת תנועת הזייגוטיזם החדשה, וגם האובייקט המסמל אותה – זייגו האטב.

Zygo fertilization with fertilizatio Basquiat Style - רגע הפריה אמנותית בין האמן זייגו לסטייל של בסקיה בזרם הזיגוטיזם. צילום: אסף רז

Zygo fertilization with fertilizatio Basquiat Style – רגע הפריה אמנותית בין האמן זייגו לסטייל של בסקיה בזרם הזיגוטיזם. צילום: אסף רז

לצלול לעומק הזייגוטים

הזייגוטיזם כקונספט, קיים למעשה בפועל כבר זמן רב במדיות אחרות, כמו למשל בעולם המוזיקה, בו שני זמרים שרים ביחד ליצור דואט, או שני מלחינים שכותבים יחדיו סימפוניה. שילוב הכישרונות של שני האומנים מביא ליצירת היסטוריה אומנותית משום שהיצירה הסופית מורכבת מרקע, השקפות וטעמים שונים של שני יוצריה. ולא רק בעולם השירה ניתן לזהות זייגוטיזם, אלא גם בעולם היצירות הספרותיות, בעולם הקולנוע, בעולם המחול, וכיום, גם בעולם האומנות הפלסטית.

ZYGO with Piet Mondrian_ style in Zygote art moment - Zygotism. צילום: אסף רז

ZYGO with Piet Mondrian_ style in Zygote art moment – Zygotism. צילום: אסף רז

מיהו זייגו?

מי שנחשף בעבר לזייגוטיזם לבטח מכיר כבר את זייגו, האובייקט המייצג את התנועה, אטב כביסה אייקוני פופ-ארטי שמשלב בתוכו אומנים גדולים. זייגו האטב נבחר כאובייקט בהיותו חפץ יומיומי שימושי, אך בעיקר בשל הדרך בה הוא מייצג זוגיות – האטב מחבר דברים יחדיו, ויש לו שני חצאים, המשלימים זה את זה, ואחד בלי השני יהפכו להיות חסרי שימוש לחלוטין. ניתן לראות עבודות המציגות את זייגו כאשר הוא עוטה עליו בגדים של אומן אחר בכל פעם, לרגע את סגנונו של קית' הרינג, לרגע דמויות קומיקס מרשימות מבית רוי ליכטנשטיין ולרגע אפילו עטה הוא את דמותו של בוב ספוג, דמות הילדים האהובה.

Zygo with Homage Bob in Zygote art Moment– זייגו והומאג׳ לבוב ספוג ברגע זיגוטה אמנותית– זיגוטיזם. צילום: אסף רז

Zygo with Homage Bob in Zygote art Moment– זייגו והומאג׳ לבוב ספוג ברגע זיגוטה אמנותית– זיגוטיזם. צילום: אסף רז

זייגו עושה תהליך של חקירה וגילוי מול כל אומן, תהליך שלמעשה נקרא זייגוטה. מטרת זייגו היא לרדת לליבת האומנות והכישרון של היוצר, לזקק את מהותו ולשאוב ממנו את ה-DNA הנחוץ לשילוב עם האטב. מנעד האפשרויות בדרך עבודה זו הוא אינסופי, אך כאמור מצריך חקר, תשומת לב, הקפדה והתעמקות, הן כדי להבין את עבודותיו של היוצר המקורי, והן כדי לבצע את תהלך החיבור הנכון אל האטב, או כל אובייקט אחר בו בוחרים להשתמש.

Clothespin Tower by Zygo - מגדל האטב של זייגו. צילום: אסף רז

Clothespin Tower by Zygo – מגדל האטב של זייגו. צילום: אסף רז

גלריית זייגו ארט

אם תהיתם היכן תוכלו להתרשם מאותן יצירות זייגו מרהיבות, התשובה היא בגלריה המרשימה הממוקמת בנווה צדק בתל אביב. בגלריה תוכלו לחזות בשפע של זייגוטיזם בכיכובו של זייגו האטב, המשלב לתוכו מגוון אומנים מהארץ והעולם, ומציג יצירות משותפות של אומנות גדולים שפועלים יחדיו. בימים אלו, בתקופת הקורונה המורכבת, השיתופים מוגבלים לשיתופי פעולה עם אומנים מקומיים, אך ישנם כמה שיתופי פעולה מתוכננים עם אומנים מצרפת ומארה"ב, בתקווה להגיע לאומנים מן השורה הראשונה בכל רחבי העולם ולקרוא לכלל האומנים להתחבר יחדיו לתנועה ולייצר כוח אומנותי חדש וייחודי.

Zygo with Koons Rabbit style - Zyfotism. צילום: אסף רז

Zygo with Koons Rabbit style – Zyfotism. צילום: אסף רז

גלריית זייגו ארט

כתובת: רח' שבזי 51, תל אביב

טלפון: 050-8581137

אתר רשמי לתנועת הזיגוטיזם

אתר הגלריה

חנות וירטואלית

מעבר לפייסבוק

מעבר לאינסטגרם

מגדל האטב לקריאה נוספת

Zygo with Haring Wolf Style - Zygotism צילום: אסף רז

Zygo with Haring Wolf Style – Zygotism
צילום: אסף רז


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר