מועדון התרבות של מוזיאון טיקוטין: השפעתה של התרבות על חיינו. צילום: ingimage
מועדון התרבות של מוזיאון טיקוטין: השפעתה של התרבות על חיינו. צילום: ingimage

מועדון התרבות של מוזיאון טיקוטין: השפעתה של התרבות על חיינו

האמנות טומנת בחובה את היכולת להשפיע על חיינו לטובה, להפוך אותנו לערניים יותר למתרחש סביבנו ולעורר בנו מחשבה. אם גם אתם רוצים ליהנות מכל אלה, כדאי שתכירו את מועדון התרבות של מוזיאון טיקוטין

פורסם בתאריך: 28.10.20 15:48

החיים הרגילו אותנו לרוץ. לדהור במהרה אל עבר הפגישה או המטלה הבאה. כל אירוע גורר עמו עוד סידורים ועוד משימות וכך עוברים להם השעות, הימים והשבועות. העומס הרב שבו רבים מאיתנו נתקלים גורר אותנו לעתים לסיטואציה שבה אנו מבלים מרבית חיינו במעין בועה. באופן הדרגתי, החיים שלנו מתחילים לעסוק אך ורק בעניינו הפרטיים: משפחה, קריירה, חברים וכדו'. כך רבים מאיתנו מוצאים את עצמם במעין שגרה פשוטה, נעימה ויציבה שאיננה משתנה בצורה דרסטית ככל שחולף הזמן.

אך עם כמה שהתרגולת הזו יכולה להיות מספקת ומרגיעה, חשוב לדעת שמחוץ לבועה שיצרנו לעצמנו מסתתר עולם עשיר ומורכב שמכיל בתוכו מגוון נושאים, סיפורים וסיטואציות מרתקות. המפגש עם נקודות מבט ותפיסות עולם חדשות הוא מרכיב חשוב מעין כמוהו בחיינו, שכן הוא חושף אותנו לעולמות חדשים, מעשיר את תפיסת עולמנו ומעניק בפנינו הזדמנות לבצע בחינה מחודשת של חיינו.

במוזיאוני חיפה כבר הבינו שהמקום המושלם ליצירת מפגשים מן הסוג הזה הוא עולם התרבות. לכן נפתח לפני כ-13 שנים במוזיאון טיקוטין, מועדון תרבות אשר במסגרתו ניתן ליהנות כיום מכ-500 הרצאות בשנה המתפרשות על פני מגוון תחומים. דרך ההרצאות, המנויים מגלים עולמות חדשים, נהנים מאתנחתא חווייתית משגרת חייהם ואף מעשירים את ידיעותיהם.

במהלך תקופת הקורונה, ההרצאות מתקיימות ב'זום' בלבד בתקווה שבקרוב תהיה אפשרות לחזור ולקיים את המפגשים בצורה פרונטלית.

שוחחנו עם שרון בנוש, מנהלת מחלקת האירועים והתוכן של מוזיאוני חיפה, על מנת לקבל פרטים נוספים על מועדון התרבות המסקרן של מוזיאון טיקוטין ולשמוע עד כמה הוא מצליח להשפיע לטובה של חייהם של המבקרים:

לאילו נושאים נחשפים המבקרים?

"שפה, ספרות, מוזיקה, תיאטרון, קולנוע, גיאוגרפיה, דתות, ארכיאולוגיה, היסטוריה ועוד. ההיצע שלנו הוא מגוון מאוד".

מהי המטרה שעומדת מאחורי היוזמה הזו?

"הרצון היה להעניק עושר תרבותי לקהילה. אנחנו כל הזמן אומרים שאמנות לומדים במוזיאון".

ספרי לנו קצת על המרצים שמתארחים אצלכם

"מגיעים אלינו מרצים מירושלים, מבאר שבע וכמובן מתל אביב. מדובר במרצים מצוינים, כל אחד מהם הוא מומחה בתחומו וחלקם אפילו עובדים באקדמיות מפורסמות".

מאילו אזורים בארץ מגיעים המבקרים בהרצאות?

"הצופים מגיעים אלינו מכל מטרופולין חיפה ואף צפונה- טבעון והעמקים. מכיוון שעברנו ל'זום' אנחנו רואים שמצטרפים אלינו צופים גם מאזור המרכז, ירושלים והדרום ואפילו ישראלים שחיים בחו"ל".

באילו מועדים מתקיימות ההרצאות?

"כל יום מתקיימת הרצאה בנושא אחר, יש לנו 27 סדרות בנושאים מגוונים. ניתן לשמוע הרצאה בודדת או להירשם לסדרה כולה באמצעות רכישת מנוי פתוח (למספר הרצאות מסוים). אצלנו כל הרצאה עומדת בפני עצמה, ניתן לדוגמה להירשם לסדרה על המוח ולשמוע 12 הרצאות בנושא או לחלופין להירשם להרצאה ספציפית העוסקת באחד מהנושאים הקשורים במדעי המוח".

אילו פידבקים אתם מקבלים מהלקוחות?

"הלקוחות כל הזמן מחדשים מנוי. יש לנו אפילו לקוחות שקונים 20 מנויים בשנה. הם אוהבים מאוד את מה שאנחנו עושים והמועדון הפך למעין מוסד- אנשים באים, פוגשים אחד את השני, מתלבשים יפה, יושבים בקפיטריה וכיוצא בזה. אגב, אחד היתרונות במועדון התרבות הוא שניתן ליהנות מהתערוכה שמתקיימת במוזיאון כאשר הם מגיעים להרצאה".

מהו החלק המספק ביותר עבורך בעבודה על מועדון התרבות?

"מאוד מרגש אותי לראות אנשים שבאים להעשיר את עצמם מבחינה תרבותית. אני מאוד מעריכה את זה שבן אדם מפנה מזמנו שעה וחצי, בין אם מדובר בפעם בשבוע ובין אם מדובר בפעם ביום, ומעשיר את עצמו. מעבר להנאה שלי מתוכן ההרצאות, אני מסתכלת מהצד על הקהל ורואה אנשים שמסכמים את החומר, כאלה ששואלים שאלה נבונה בסוף ההרצאה, כאלה שמוסיפים מהידע שלהם למרצה וכו'. באמת מרגש אותי לדעת שעדיין יש צרכני תרבות גבוהה בחיפה ובאופן כללי בכל איזור הצפון".

 

מועדון התרבות של מוזיאון טיקוטין

כתובת מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית: שדרות הנשיא 89, חיפה

טלפון לבירורים: 04-8383554

לחצו כאן לפרטים נוספים על מועדון התרבות

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר