קידום אתרים לעסקים. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE
קידום אתרים לעסקים. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE

קידום אתרים לעסקים קטנים: מספר פעולות פרקטיות שכל בעל אתר יכול לעשות

אם אתם בעלי עסק קטן, שרוצים לבצע קידום אורגני בכוחות עצמכם לאתר שלכם - קבלו את הפעולות החשובות שניתן לבצע לבד באתר

פורסם בתאריך: 29.11.20 11:23

אם אתם בעלי עסק קטן, ואתם מעוניינים לשפר את הנראות של עמודי האתר שלכם במנועי החיפוש השונים, אתם ודאי מחפשים אחר דרכים שתאפשרנה לכם לחסוך בעלויות השוטפות של תהליך הקידום. קידום אורגני הוא לא רק תהליך מורכב, ממושך, אשר מכיל אינספור פעולות שכדאי לבצע, אלא גם תהליך שמצריך השקעה כספית מצד בית העסק. במאמר הזה ננסה לסקור כמה מן הפעולות החשובות שיוכל בעל עסק קטן לבצע לבד באתר.

יחד עם זאת – אם כל הדברים הבאים נשמעים לכם מסובכים או בלתי אפשריים מבחינת זמן ויכולת ביצוע – תמיד ניתן לעבוד עם מקדם אתרים שיוכל לסייע לכם.

פעולה מספר 1: כתיבת תוכן

תוכן הוא פקטור משמעותי ובעל חשיבות רבה בכל הקשור לקידום אתרים. אתר בלי תוכן איכותי אשר מספק ערך מוסף לגולש, לא יוכל להתקדם לאורך זמן במנועי החיפוש השונים. ברוב התחומים שבהם פועלים בעלי עסקים קטנים לקידום האתר שלהם, הם עושים שימוש במיקור חוץ לצורך כתיבת התוכן.

עם זאת, מאחר שבעל העסק הוא הגורם שבסופו של יום מכיר בצורה הטובה והשלמה ביותר את העסק שלו, את סביבת התחרות ואת צרכי הלקוחות, כתיבה של תוכן איכותי מעת לעת על ידי בעל העסק והטמעתו באתר, יכולה לשפר לאין ערוך את תהליך הקידום של האתר.

פעולה מספר 2: סידור היררכיית התגיות באתר

כאשר מטמיעים טקסט באתר, לכל כותרת, תפריט או פסקת תוכן ישנו תפקיד ייחודי. לנו, בני האדם קל לזהות את התפקיד הזה. אנחנו מסוגלים להבדיל בין כותרת ראשית לכותרת משנה, בין טקסט שנמצא בגוף התוכן, ובין טקסט המתייחס לתמונה. למנועי החיפוש, המשימה הזאת מעט יותר מורכבת.

זאת הסיבה, שאחת הפעולות האפקטיביות ביותר שיכול בעל אתר לבצע כדי לשפר את הנראות של האתר במנועי החיפוש, היא סידור היררכית התגיות באתר. כלומר, יצירת כותרת ראשית אחת בכל עמוד באתר, חלוקת העמוד לכותרות משנה על פי היררכיה מדורגת, ושילוב פסקאות תוכן בהתאמה.

פעולה מספר 3: לא לייצר עמודי זבל באתר

קל מאוד לפגוע בתהליך הקידום של האתר, אם לא מקפידים על כללים פשוטים בכל הקשור להוספת עמודים חדשים לאתר ולגריעתם. מחיקת עמודים בלי יצירת הפניה מתאימה עלולה לגרום לגולשים להגיע אל עמוד 404 אשר מציין כי הדף אותו ביקשו לקבל אינו נמצא באתר. בתצורת עבודה זו נפגמת בצורה משמעותית חוויית השימוש באתר.

כמו כן, לפני שאתם בוחרים להוסיף תוכן חדש לאתר, ודאו כי לא מדובר בתוכן רזה, תוכן משוכפל, או תוכן שאין בו כל ערך מוסף לגולש,, ושהוא אינו עונה על כללים מקצועיים בסיסיים.

פעולה מספר 4: יצירת עמוד אודות

רוצים לסייע לגולשים ולמנועי החיפוש להכיר אתכם טוב יותר? הוסיפו עמוד אודות באתר, ושלבו בו תמונה שלכם. כבעלי עסקים קטנים, המהימנות שלכם משחקת תפקיד חשוב ביכולת לעודד לקוחות פוטנציאליים להתקשר מולכם. עמוד אודות שכתוב היטב מסייע לגולשים לקבל את ההחלטה לפני שהם לוחצים על כפתור הקניה באתר, מגדיל את שיעורי ההמרה, וגם מסייע למנוע החיפוש להבין בצורה מעמיקה יותר מי עומד מאחורי האתר. הקפידו לשלב בעמוד האודות גם קישורים לפרופילים החברתיים שלכם על מנת שמנועי החיפוש יוכלו להתרשם כי מאחורי האתר עומדת דמות מהימנה וברת סמכא.

פעולה מספר 5: הגדרת דרכי יצירת הקשר באמצעות האתר

דרך נוספת שבאמצעותה תוכלו לשפר את הנראות של עמודי האתר השונים במנועי החיפוש היא שילוב באתר של מספר דרכי יצירת קשר עם העסק הקטן שלכם. כאשר אתם מוספים מספר דרכי יצירת קשר, אתם מאותתים למנועי החיפוש כי יש בעל בית באתר, שניתן לפנות אליו ולקבל תשובה. כמו כן, אתם מאפשרים לגולשים להגיע אליכם בדרך הנוחה להם, אם באמצעות השארת הודעה באתר, חיוג למספר טלפון שתציינו, או פניה באמצעות רכיב צ'אט שמוטמע באתר.

פעולה מספר 6: טיוב מטא טייטלים באתר

כאן כבר מדובר בפעולה שהיא מעט טכנית, אולם היא יכולה לשפר באופן ממשי את הדירוגים של עמודי האתר, תוך שמירה על השקעת משאבים מינימלית. ובכן, בעוד שלכל עמוד באתר אמורה להיות כותרת ראשית, אשר מסכמת במה עוסק העמוד, הרי שהמטא טייטל היא כותרת שתפקידה להיות מוצגת לגולשים בדף תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש, ואינה חלק אינטגרלי מן האתר.

לטיוב המטא טייטל באתר ישנו תפקיד חשוב מסיבה כפולה: כותרת שמנוסחת היטב יכולה לשפר את הדירוגים של עמוד באתר במנועי החיפוש עבור שאילתות פופולריות, והוא גם יכול לסייע בהגדלת שיעורי ההקלקות של גולשים על הכותרת הזאת.

פעולה מספר 7: הטמעת תגיות אלט באתר

עוד פעולה פשוטה מאוד לביצוע באתר, היא הטמעת תגית טקסט אלטרנטיבי באתר, לתמונות המוטמעות בו. לתגית הטקסט האלטרנטיבי ישנם מספר תפקידים: היא מספרת למנועי החיפוש מה מוצג בתמונה ובאמצעות כך משפרת את ההבנה שלהם לגבי התוכן המוטמע בעמוד, היא מפשרת הצגת הטקסט החלופי במקרה שבו התמונה לא נטענה כראוי, והיא מסייעת בהנגשת האתר לבעלי לקויות ראיה.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר