זומנתם לחקירה בעבירות מס ועבירות צווארון לבן? כך תתכוננו לעדות או לחקירה באזהרה צילום: Shutterstock - Billion Photos
זומנתם לחקירה בעבירות מס ועבירות צווארון לבן? כך תתכוננו לעדות או לחקירה באזהרה צילום: Shutterstock - Billion Photos

זומנתם לחקירה בעבירות מס ועבירות צווארון לבן? כך תתכוננו לעדות או לחקירה באזהרה

זימנו אתכם לחקירה או למתן עדות? דעו שאתם לא לבד. פנייה לעו"ד הנכון עשויה להציל אתכם מצרה ולמזער עד למינימום את הטעויות שאתם עלולים לבצע מול רשויות אכיפת החוק, שמנסות לשמור על המשאבים הכלכליים של ישראל

פורסם בתאריך: 28.12.20 08:38

בשנים האחרונות ניכר כי רשויות המדינה הפנימו שעבירות כלכליות פוגעות פגיעה אנושה בקופה הציבורית, פוגעות במשאביה הכלכליים של החברה בישראל ואף ניכרת מגמה ברורה של החמרה, הן באכיפה כנגד עבריינות ופשיעה כלכלית בישראל והן בעונשם של אותם עבריינים אשר שולחים ידם בקופה הציבורית.

עבירות כלכליות הן, בין היתר, עבירות צווארון לבן, עבירות מס, עבירות ניירות ערך, עבירות הגבלים עסקיים, עבירות הלבנת הון ועוד. מדובר בעבירות אשר הוכרו ככאלה שפוגעות בציבור כולו, שכן ביצוען פוגע בעקרונות של שוויון בחלוקת משאבים.

הדבר נכון שבעתיים במיוחד בתקופת הקורונה שבה המשבר הכלכלי שיתק את המשק כולו ודילל עד מאוד את כספי הקופה הציבורית. כיום רשויות המדינה משוועות לכסף אשר דרוש לצרכים ציבוריים והנעת המשק.

לאור האמור, בתי המשפט בישראל ורשויות האכיפה פועלים על מנת להגביר את ההרתעה ומחמירים את הענישה כנגד מבצעי עבירות, ונוקטים, בין היתר, בהליכי תפיסה וחילוט רכוש וכו׳.

עבירות מס

רשות המסים במדינת ישראל היא זו אשר אחראית על גיבוש מדיניות ואכיפת חוקי המס כלפי אזרחים במדינת ישראל, פרטיים וחברות, אכיפה אזרחית ופלילית בהתאם להוראות החוק.

חוק מע"מ ופקודת מס לדוגמה מסדירים את דרישות החוק בענייני מע"מ ומס הכנסה.

מעבר על החוק או הפקודה עלולים לגרור הליכים אזרחיים כנגד נישום או עוסק – אשר ידרשו הליכי השגה או ערעורי מס וכן עלולים לגרור הליכים פליליים – אשר יתלוו להם הליכי חקירה, שימוע פלילי, הגשת כתבי אישום כנגד מפרי חוק והעמדה לדין פלילי. אלה עלולים להסתיים בהרשעה פלילית וכתם על שמו הטוב של אדם, עונשי מאסר ארוכים וענישה כלכלית.

עבירות מס טכניות ועבירות מס מהותיות

עבירות מס טכניות – בין היתר, עבירות של אי הגשת דוח למע"מ במועד, אי הגשת דוח שנתי למס הכנסה במועד, אי תשלום מס במועד, אי הגשת הצהרת הון במועד ועוד. אין צורך להוכיח כי למבצע העבירה כוונה פלילית.

ניתן לסיים הליכים אלה בתשלום קנס מנהלי לפי חוק העבירות המנהליות. מומלץ לפנות לעורך דין מיסים לקבלת ייעוץ משפטי על מנת לסיים ההליכים המשפטיים במינימום נזק, ובכך לחסוך עוגמת נפש רבה ועלויות כספיות גבוהות הכרוכות בניהול הליך משפטי.

עבירות מהותיות – פקודת מס הכנסה קובעת בסעיף 220 לפקודה לדוגמה, עבירות כגון השמטת הכנסות מתוך דו"ח, מסירה בדו"ח אמרה או תרשומת כוזבות, הכנה או הרשאה לאחר להכין או לקיים, פנקסי חשבונות כוזבים או רשומות אחרות כוזבות, זיוף או הרשאה לאחר לזייף פנקסי חשבונות או רשומות וכו׳.

חוק מע"מ קובע בסעיף 117(ב) כי עבירות מע"מ מהותיות הן לדוגמה עבירות של הפצת חשבוניות פיקטיביות, ניכוי תשומות שלא כדין וכו׳. עבירות אלה דורשות כוונה וזדון להתחמק מתשלום מס.

חקירת עבירות כלכליות

רשויות האכיפה במדינת ישראל נוקטות יד קשה כנגד חשודים ונאשמים בביצוע עבירות כלכליות אשר פוגעות בקופה הציבורית.

קיומם של הליכי חקירה מקדימים, גלויים או סמויים, שעלולים לכלול אף הליכי מעצר, איסוף ראיות ותפיסת רכושו של החשוד במסגרת הליכי חילוט רכוש דוגמת נכסי נדל"ן, רכבים, כסף מזומן, שיקים, תכשיטים, אומנות וכו׳. כל אלה מתבצעים על מנת להקשות על החשוד להעלים את רווחיו, לייצר הרתעה ולמנוע הברחה של נכסים ידי החשוד.

אם זומנתם לחקירה בחשד לביצוע עבירות מס לדוגמה, מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין מיסים, עורך דין מס הכנסה או עורך דין מע״מ אשר בקיא בדיני המס וזאת, בטרם תמסרו את גרסתכם לחשדות שיופנו כלפיכם לרשות החוקרת.

ייעוץ משפטי מקיף יוכל לסייע לכם להבין את זכויותיכם, להקטין את החשיפה המשפטית (גם בתחומים אחרים) ואף במקרים מסוימים להוביל לסגירת התיק ולסיום ההליך המשפטי בכופר כסף.

המשך ההליכים הפליליים כנגדכם, זימונכם לשימוע פלילי, הגשת כתב אישום כנגדכם לאחר איסוף הראיות ולבסוף סיומו של ההליך בבית המשפט בהרשעה פלילית, הם הליכים מייגעים, ארוכים ויקרים אשר עלולים לטיל כתם על שמכם.

לפיכך, אין להקל בכך ראש. קיימת חשיבות רבה בפנייה לעורך דין וקבלת ייעוץ משפטי מוקדם ככל שניתן מעורך דין בעל ידע וניסיון משפטי בתחום המדובר.

עבירות הלבנת הון

הלבנת הון הינה עשיית פעולה בהון אשר נצבר בניגוד לחוק ובפעילות עבריינית, במטרה להטמיעו ברכוש הנושא אופי חוקי ובכך להסוות את מקורו.

מטרת המחוקק הייתה למנוע את הרווח הכלכלי אצל מבצעי העבירות ובכך ליצור הרתעה ולבטל תמריצים כלכליים לעבור עבירות. חוק איסור הלבנת הון נחקק בשנת 2000, מתוך מטרה להיאבק בפשיעה המאורגנת.

מדובר בחוק אשר קובע עונשי מאסר ארוכים וענישה כספית וכלכלית שתוארה לא פעם כדרקונית. הליכי חילוט קשים אשר פוגעים פגיעה אנושה בחשודים ונאשמים וביכולתם להמשיך לכלכל עצמם ואת משפחתם, ואף פוגעת לא פעם ביכולתם להעמיד לעצמם ייצוג משפטי.

אם החלו נגדכם הליכי חקירה בעבירות הלבנת הון, הוזמנתם לשימוע בפרקליטות בעבירות הלבנת הון, הוגש כנגדכם כתב אישום בעבירות הלבנת הון לבית המשפט המחוזי, מומלץ לפנות בהקדם לייעוץ משפטי מאת עורך דין הלבנת הון להגנה על זכויותיכם.

חילוט בעבירות הלבנת הון – מעבר לענישה המחמירה והליכי החקירה והמעצר הקשים כנגד חשודים, בשנים האחרונות אנו עדים גם להליכי תפיסה וחילוט מקיפים, אשר נלווים להליכי החקירה, המעצר ולהליכים הפליליים בתיקי הלבנת הון.

הליכי החילוט בכוחם לשתק את יכולותיו הפיננסיות של החשוד או הנאשם, פוגעות פגיעה כלכלית קשה בו ובמשפחתו. בהליכים אלה תופסות רשויות האכיפה ובהן המשטרה, הפרקליטות, רשות המסים, רשות ניירות ערך, רשות הגבלים עסקיים וכו׳ רכוש של חשוד או נאשם בפלילים. הרכוש שנתפס מוקפא, לעיתים למשך תקופה ארוכה ואף שנים רבות, לא פעם עד סיום ההליך החקירתי או סיומו של ההליך המשפטי שעלול לארוך שנים רבות.

ייצוג משפטי בעבירות מס וצווארון לבן

עורך דין אלעד רן, שותף מייסד במשרד שאול-רן ושות׳ המייצג בתיקי צווארון לבן, עבירות מס, הלבנת הון ועבירות כלכליות מציין, כי חשוב לעמוד על זכותכם. ״אם נקראתם למתן עדות או לחקירה באזהרה, חשוב לעמוד על זכותכם להיפגש ולהיוועץ בעורך דין בטרם מתן עדות או חקירה באזהרה.

"היוועצות בעורך דין בעל ידע וניסיון בתחום אשר יסביר את זכויותיכם וחובותיכם, יפעל כבר בשלב זה לבנות קו הגנה משפטי, יסייע לכם להתגונן מפני החשד או החשדות המוטחים בכם, יפעל לאזן את הפער ביחסי הכוחות שלכם אל מול רשויות החקירה, ימזער את הסיכויים שתבצעו טעויות אשר עלולות להטות את מארג הראיות כנגדכם, דבר אשר עלול לעלות בהרשעתכם ואף בחירותכם".

פניה לקבלת ייצוג משפטי מקצועי בתחילת ההליך יש בה לסייע להגיע לתוצאה המשפטית הטובה ביותר עבורכם ואף יכולה, במקרים מסוימים, להוביל לסיום הליך משפטי כנגדכם, תוך חיסכון בעלויות משפטיות וכן עוגמת נפש רבה לכם ולמשפחתכם.

*האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

 

שאול-רן ושות'
מגדל ב.ס.ר 4, קומה 35, רחוב מצדה 7, בני ברק
טלפון: 03-7773333
מעבר לאתר >>
לכתובת המייל >>

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר