מאיר ברנר, מתכנן פרישה ומומחה לתכנון פיננסי (צילום: איילת וילדר)
מאיר ברנר, מתכנן פרישה ומומחה לתכנון פיננסי (צילום: איילת וילדר)

ריצה למרחקים ארוכים: מאיר ברנר מומחה לתכנון פיננסי

החיים לעיתים מפתיעים אותנו, כמו מגיפה עולמית שיכולה לשבש את כל התוכניות שלנו. תתפלאו, אבל דווקא מי שחישב את צעדיו מבעוד מועד יכול להפוך גם את הבלתי צפוי לצפוי בהחלט. מאיר ברנר, מתכנן פרישה ומתכנן פיננסי, הוא בדיוק מי שאתם צריכים כדי שהדרך שלכם תהפוך לקלה ולבטוחה יותר

פורסם בתאריך: 30.12.20 09:15

למביני התחום המספר 42 יזכיר ריצת מרתון, אבל הוא גם המספר שמעיד על המסלול אותו נעבור חלקנו הגדול, מאז כניסתנו למעגל העבודה בגיל 25 אחרי הטיול הגדול והלימודים המתבקשים ועד שנצא לפנסיה בגיל 67. אלה 42 השנים החשובות ביותר. שנים שבהן אנחנו חיים בהווה אך חייבים לחשוב על העתיד. ובדיוק כמו בריצת מרתון שדורשת תכנון מסלול מוקדם והכנה פיזית ומנטלית, כך גם בתכנון פיננסי מדויק ומקצועי בעזרתו תוכלו באמת לחיות את היום מבלי לדאוג למחר.

אם יש דבר אחד שמגפת הקורונה לימדה אותנו הוא שכל דבר שיכול להשתבש, אכן ישתבש. אבל בעוד שרובנו מחשבים מסלול מחדש, יש מי שצועד קדימה בבטחה. אלה אותם אלפי לקוחות שכבר עברו דרך ידיו המיומנות של מאיר ברנר, מתכנן פרישה ומומחה לתכנון פיננסי. מקצועיותו, ניסיונו רב השנים וקשריו הענפים העניקו לאותם לקוחות יתרון עצום בזמן שבו אנחנו מחפשים להיאחז בכל שביב של תקווה.

עבודה שהיא שליחות. מאיר ברנר מתכנן פרישה (צילום: איילת וילדר)

עבודה שהיא שליחות. מאיר ברנר מתכנן פרישה (צילום: איילת וילדר)

מאחוריו של מאיר ברנר עומדים 40 שנות ותק בעולם החיסכון הפנסיוני. עד לפני חמש שנים הוא היה בעלים של סוכנות ביטוח מצליחה, כאשר לנגד עיניו עמדה כל העת מטרה אחת – להקנות ללקוחותיו ביטחון ושקט נפשי. מאיר דאג לעסוק, לצד ענפי הביטוח השונים, גם בכל המעטפת הסוציאלית שמגינה על כל אחד מאתנו כגון נדל"ן, תכניות חיסכון, קרנות השתלמות, פיקדונות, פיצויים, ביטוחי חיים ועוד. למרות הניסיון הרב שצבר מאיר לא נח על זרי הדפנה ודואג כל העת ללמוד, להשכיל ולשכלל את יכולותיו. הוא מחזיק בתואר CLU שהינו התואר הגבוה ביותר ללימודי ביטוח חיים, וכן בתואר מתכנן פיננסי מוסמך CFP המוכר בעולם המערבי כולו.

בשנים האחרונות החליט לצאת לדרך עצמאית ועבר מהעולם המעונב וטבלאות האקסל, לעולם שממקד את כל כישוריו בסיוע לאנשים שמבקשים לתכנן את יציאתם לגמלאות. את פעילותו לטובת הכלל ניתן לראות לא אחת דרך היותו שותף בהעלאת יהודי אתיופיה לארץ במסגרת 'מבצע שלמה', פעיל חברתי בקהילה באל-סם וברוטרי בעבר ועד תפקידו ב-12 השנים האחרונות כראש עמותת בי"ס תיכון 'יעדים' בכפר ביאליק לאוכלוסייה מורכבת ופנימייה לבנות.

"קונפוציוס אמר שאם אתה בוחר עבודה שאתה אוהב לא תצטרך לעבוד יותר אפילו יום אחד בחייך", מעיד מאיר. "אני אוהב עד עמקי נשמתי את העבודה שלי וההתנדבות ממלאת אותי ומביאה להמון סיפוק. השילוב בין השתיים מביא בכל יום לתוצאות מוכחות בשטח ואני נהנה מכל רגע".

אז מהו בעצם תכנון פיננסי?

"מדובר בעצם בבניית תזרים מזומנים של סך כל מקורות ההכנסה הפיננסים שקיימים היום ואלה שצפויים בעתיד אל מול הצרכים, הרצונות, היעדים והמטרות של הלקוח. לכל תא משפחתי יש את ההוצאות השוטפות ואת אלה שהן אינן צפויות כגון, קניית רכב, טיול לחו"ל, חגיגת בר מצווה, רכישת השכלה גבוהה ועוד. הוצאות שעל פניו נראות לנו מובנות מאליהן, אבל בעצם טומנות המון אי ודאות. כאיש מקצוע אני דואג שההכנסות של הצריכה השוטפת לא יבואו על חשבון אפיקי חסכון, אלא יהפכו לחלק מהם. זה כמו שנחלק את יעדי החיים שלנו לדליים שהוגדרו מראש ושבכל אחד מהם נמצא כסף, כשכל שעלינו לעשות הוא לדאוג שאותם דליים לא יתייבשו. תזרים המזומנים הזה עוזר לנו לחשב את הצעדים שלנו בצורה מושכלת. אם ניקח לדוגמה את תקופת הקורונה שבה צומצמה משמעותית ההכנסה השוטפת, רבים מאתנו הוצאו לחל"ת או פוטרו – מי שפתח קרן לשעת חירום וכלכל מראש את צעדיו עבר את התקופה הזאת במצב טוב יותר ממי שזה נפל עליו כרעם ביום בהיר".

מתי מומלץ להתחיל לבנות את התכנית הפיננסית?

"השאלה הנכונה היא למה חשוב להתחיל בתכנון הפיננסי כבר היום. מרבית הלקוחות שפונים אליי נמצאים צעד לפני יציאה לפנסיה, אבל לצערי לא הרבה יודעים שאת התכנון הפיננסי מומלץ להתחיל צעד אחרי שנכנסת לתוך מעגל העבודה. אני יכול להבין איך במירוץ החיים ומציאות החיים אתה מתעדף את התכנית הפיננסית במקום נמוך בסדר העדיפויות. התודעה מתחילה לצוף כלפי מעלה לקראת גיל 50 כשאתה כבר מבוסס, כשהילדים גדלו, כשצברת נכסים וחסכונות בעוד שכשאתה צעיר וכל העולם לפניך אתה חושב שיש לך את הפריווילגיה להמתין שהנושא הפיננסי יגיע אליך. תפיסת העולם שלנו היא שיהיה בסדר, אך החיים כבר לימדו אותנו שזמן זה עניין יחסי. לכל שינוי בחיים יש משמעות כבדה והשלכות משפטיות, וזו טעות לחשוב על היום במקום על המחר".

האם תכנון ראשוני יכול להספיק או שיש צורך בליווי לאורך שנים?

"התכנון הפיננסי הוא לא חד פעמי. החיים הם דינמיים. מה שנכון לי להיום יכול להיות מאוד שונה מחר. אני לא נביא ואני לא יכול לצפות את כל אבני הדרך שהלקוח יעבור בחיים, ולכן הנחת היסוד שהנחתה אותי לפני שנה לא בהכרח תהיה רלוונטית בעוד חמש שנים. אחת לכמה שנים חשוב לעצור את מירוץ החיים ולבחון באם נדרש שינוי בתכנון הפיננסי. בטח אם קורה באמצע הדרך שינוי דרמטי. כאיש מקצוע אני פה כדי לייעץ על כל פעולה פיננסית של הלקוח ואף יוצר עם הלקוחות שלי קשר אחת לתקופה כדי לראות אם משהו השתנה. כך הלקוח יודע שלא משנה מה קורה אני משמש עבורו כמקדם ביטחון. הוא יכול לסמוך עליי שאהיה שם עבורו".

למה כל כך חשוב ליווי של איש מקצוע?

"כאיש מקצוע אני שואל את כל השאלות האפשרויות, אלה שהן מובנות מאליהן ואלה שהלקוח כלל לא חשב עליהן אבל יש להן משקל לא מבוטל בקבלת ההחלטות. אני מרים את הדגלים האדומים, חושב על הבעיות הצפויות ונותן פתרונות, או לחילופין, מפנה למומחה שיכול לתת מענה אם זה עו"ד, רו"ח, אקטואר וכו'. היתרון שלי הוא שאני רואה את התמונה בצורה הוליסטית ומתאים אותה לשינויים של החיים. מה גם שאני, כאיש מקצוע עצמאי, לא תלוי בחברה כזו או אחרת ולא 'גוזר' קופון. אני אובייקטיבי לחלוטין ורואה רק את טובתו האישית של הלקוח. אני אדיש ללחצים הקיימים בשוק מצד חברות הביטוח או בתי השקעות. אלה לא ישאלו אותך כמה ילדים יש לך, איך קוראים להם, מה אתה חולם עבורם ואיפה אתה רואה את עצמך עוד 5, 10 ואפילו 20 שנה. הם יראו רק ישר ולא מעבר. אני יכול להסתכל על כל ההיבטים ולתכלל את כל האינטרסים עבור כל התחומים. אני ממפה עם הלקוח את מה שיש לו בחיים ואת מה שהוא עוד ישיג או ירצה להשיג ויחד נבחן מה יותר חשוב, מהם סדרי העדיפויות ואיפה אנחנו יכולים להיתקל בבעיה. אני בעצם מנהרת הזמן שיכולה לצפות את פני העתיד ולהתכונן אליו נכון. רגש והחלטות שכלתניות הם שני דברים שונים, וכשמדובר בכסף במקום שבו אתה תנסה לחסוך אתה עלול לשלם ביוקר ולמצוא את עצמך מול שוקת שבורה ברגע הכי קריטי בחיים".

כמומחה בתחום, איזה ערך מוסף אתה נותן ללקוח?

"עבורי כל לקוח הוא אדם עם שם וסיפור ולא רק מספר בתיק. אני מביא לכל תכנון פיננסי את ניסיון החיים שצברתי, הקשרים העסקיים והוותק שלי כך שאני יודע ליצור הלימה והתאמה מושלמת בין מגוון המוצרים והתכניות לבין צרכיו ורצונותיו של הלקוח. כמי שעסק כל חייו בענף הביטוח, למד עשרות קורסים ועבר אין ספור השתלמויות בארץ ובעולם אני מכיר את כל התכניות הקיימות בשוק, גם את הוותיקות שבהן, ואני לא פוסח על שום גורם שעומד בין הלקוח לכסף ולחסכון שלו. המומחיות שלי מאפשרת לי לקחת בחשבון כספים שונים, מצורות שונות שנצברו בתקופות שונות ולתת להם ביטוי נכון גם מההיבט המיסוי. מעבר לכך שאני אופטימיסט חסר תקנה שרואה את העתיד בגוונים של ורוד ואת זה אני מביא איתי לשולחן, כך שאני יכול לבנות את התמהיל הטוב ביותר ואת הדרך האופטימלית עבור הלקוח, והכל על פי חוק. הידע המקיף והרחב שלי הוא לא דבר שכיח בעולם הפנסיוני והלקוח רק זוכה ונהנה מכל הטוב הזה שיש לי להציע עבורו".

מה האני מאמין שמלווה אותך?

"אני מאמין שאיש אינו מתכנן להיכשל, אך חוסר תכנון עלול להוביל לכישלון. לכן עבודתי ועיסוקי נתפסים בעיניי כשליחות. מעורבות בקהילה ונתינה הם רובד חשוב ומשמעותי באורח החיים שלי. אני מחויב להאיר ולהצביע עבור כל אחד מהלקוחות שלי על הסכנות והסיכונים להן הוא חשוף בכפוף לערכים של יושר אישי וכבוד בין אדם לחברו. הקוד האתי שמוביל אותי הוא כנות, הגינות, שקיפות ומקצועניות חסרת פשרות. אני מאמין בבני אדם ויודע שמגיע לנו לחיות בעולם טוב יותר בו נוכל לנצל לטובה את היתרון היחסי של האחר כדי להפוך את הסביבה שלנו ליותר נעימה ובטוחה. אחרי הכל מגיע לנו, עבדנו כל כך קשה בשביל זה".

ליצירת קשר

טלפון: 050-5240154

מייל: [email protected]

אתר

פייסבוק

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר