מיקי יקוטי – איתור כספים אבודים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
מיקי יקוטי – איתור כספים אבודים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

חוק ניוד הזנבות: איך הוא קשור לחיסכון שלכם?

אם מציאת כספים אבודים נשמע לכם כמו משהו לא נפוץ במיוחד, מיקי יקוטי, שמתמחה באיתור כספים אבודים, מספרת לנו אחרת: "אצלנו, למצוא 10,000 ₪, 15,000 ₪ ואפילו 50,000 ₪ הוא דבר שבשגרה", היא מספרת, "כיוון שפשוט קיימים המון מקרים של כסף שנופל בין הכיסאות"

פורסם בתאריך: 10.1.21 19:19

האם ניסיתם לגלות פעם היכן נמצאים כל הכספים שהופרשו עבורכם במהלך השנים ע"י המעסיקים? החל משנת 2008, ניתן בתנאים מסוימים לאחד בין כספים אלה, אולם כפי שמיקי יקוטי מספרת, כבעלת משרד לאיתור כספים אבודים, מציאת הכספים איננה תמיד פשוטה, אך בהחלט שווה את המאמץ.

מהו "חוק ניוד הזנבות"?

חוק ניוד הזנבות הוא כינוי שניתן לתקנות משנת 2008, שהסדירו כמה תחומים הנוגעים לקופות גמל, פנסיה ופיצויים, ואת נושא העברת הכספים מקופה כלשהי אחת לאחרת. המבוטחים מקבלים הודעה בדואר על העברת הכספים ששייכים להם מקופה אחת לקופה אחרת, ובאם לא יתקבל מכתב התנגדות למעבר מידי המבוטח, ההעברה תבוצע אוטומטית.

מיקי יקוטי – איתור כספים אבודים (צילום: אלי כהן)

מיקי יקוטי – איתור כספים אבודים (צילום: אלי כהן)

מהם היתרונות של התקנות החדשות?

בגדול, מנקודת המבט של האדם המפקיד את הכספים, מדובר בהזדמנות נהדרת לעשות סדר בכספים המופקדים כל חודש לפנסיה ופיצויים. חשוב לציין שגם לתקנות הניוד קיימות הגבלות מסוימות (מקרים שבהם לא ניתן לנייד את הכספים), אולם ככלל, התקנות מאפשרות לאדם לעקוב אחר כלל הכספים שהופקדו עבורו במהלך השנים ביתר קלות, על ידי איחוד או העברה של כספים מקופה אחת לאחרת. מיקי מציינת יתרון נוסף: "חוק ניוד הזנבות גרם לאנשים להתחיל ולחפש אילו כספים הופקדו עבורם ולהתעניין יותר מבעבר בסכומים שהופקדו עבורם".

האם החוק אכן סייע במעקב אחרי הכספים?

מיקי מספרת, כי לצד היתרונות הרבים של התקנות, עדיין אנשים רבים בישראל מתקשים למצוא את כל כספיהם, וכל שכן לעקוב אחריו: "קיימים מקרים בהם כספים עוברים מחברה אחת לאחרת, בלי מעקב אמיתי ומושכל של הלקוח" מסבירה מיקי. "בנוסף, יש מה שנקרא "כספים אבודים", שהם למעשה כל אותם הזנבות שהלכו לאיבוד במהלך השנים, כאשר הכספים עברו מחברה לחברה, משום שהאדם עצמו שכח מהם או לא ידע כלל על קיומם, אולם גם עקב מקרים של חברות לא פעילות וכד'".

צוות מיקי יקוטי – איתור כספים אבודים (צילום: אלי כהן)

צוות מיקי יקוטי – איתור כספים אבודים (צילום: אלי כהן)

כספים אבודים: נפוצים ממה שחשבתם

אם מציאת כספים אבודים נשמע לכם כמו משהו לא נפוץ במיוחד, מיקי דווקא מספרת לנו אחרת: "אצלנו, למצוא 10,000 ₪, 15,000 ₪ ואפילו 50,000 ₪ הוא דבר שבשגרה". היא מספרת "הסיבה שהכספים האבודים מגיעים לממדים הללו, היא שפשוט קיימים המון מקרים של כסף שנופל בין הכיסאות. במקרה הטוב, גם כאשר אנשים מקבלים מכתבים הביתה על הכספים הרשומים על שמם, הם לא תמיד מבינים את המשמעות שלהם, או שהמכתבים פשוט הגיעו לכתובת הלא נכונה עקב מעבר דירה או טעות הקלדה של הפקיד בחברה".

איך אפשר למצוא כסף אבוד?

"יש את הר הכסף, שהוא כידוע אתר חינמי ומאפשר לאנשים לבצע חיפוש ראשוני של הכסף הקיים על שמם. עם זאת, מהניסיון שלי, לא כל הכספים מופיעים תמיד בהר הכסף והוא נותן מידע של 40% מהכספים. כדי למצוא ממש את כל הכספים, בד"כ צריך לפנות לגופים נוספים, כמו משרד האוצר, חברות הביטוח השונות ועוד. המטרה היא לא רק למצוא את הכסף, אלא להבין כיצד ניתן לקבל אותו" .

מיקי מסבירה, כי מציאת הכספים הוא רק השלב הראשון, אולם קיימים עוד שלבים בדרך: "בדרך כלל, זה לא מספיק רק למצוא את הכסף לאנשים, למרות שיש חברות שמתמחות רק בזה, כלומר מוצאות את הכסף ללקוח, ומשם שולחות אותו לדרכו. לדעת כמה כסף יש לך זה מעולה, אבל מצד שני חייבים לדאוג שהכסף ייכנס לחשבון, ובאופן אישי זה השירות שאנחנו מצעים ללקוחות. אנחנו לא סיימנו עד שכל הכסף משתקף בחשבון הבנק של הלקוח, בלי שהוא היה צריך לעשות כלום".

צוות מיקי יקוטי – איתור כספים אבודים (צילום: אלי כהן)

צוות מיקי יקוטי – איתור כספים אבודים (צילום: אלי כהן)

ולסיכום, האם חוק ניוד הזנבות שיפר את המצב?

"מצד אחד כאמור החוק גרם לאנשים לנסות להבין איפה נמצא סך כל הכסף שלהם, לאלו שהיו עירניים למכתבים שהגיעו, במידה שהגיעו, כסף שאולי בעבר היה פשוט הולך לאיבוד. אולם, גם פעולת האיחוד צריכה להתבצע בצורה מושכלת, תוך שמירת התנאים האופטימליים בקופה או בקרן. בכל מקרה, תמיד מומלץ לבצע בדיקה מעמיקה יותר בנוגע להיכן נמצאים כל ה'זנבות' של החסכונות והכספים שהופרשו לעובדים בחייהם" מסכמת מיקי.

 

מיקי יקוטי איתור כספים אבודים

כתובת: לוחמי הגטאות 3, נהריה

טלפון: 052-6874694

אתר: https://myllf.co.il

למשלוח מייל: [email protected]

פייסבוק: https://www.facebook.com/miki.yakuty

 

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר