עורך דין פלילי בעכו – תומר יפרח (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
עורך דין פלילי בעכו – תומר יפרח (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

עורך דין פלילי בעכו – תומר יפרח

"גם אם אדם עבר עבירה פלילית חלילה, מגיע לו ייצוג ויש לשמור על זכויותיו באמצעות ייצוג מקצועי והוגן", אומר עו"ד תומר יפרח. כעורך דין פלילי בעכו הוא מתמחה בבניית אסטרטגיה מתאימה לכל תיק על מנת לסייע לאנשים להיחלץ מהצרה

פורסם בתאריך: 13.1.21 13:01

תחום המשפט הפלילי הוא לא תחום המעסיק את רוב הישראלים בחיי היומיום, ועם זאת קיימים כאלה הזקוקים לשירותיו של עו"ד פלילי עבור ייצוג משפטי. על מנת לענות על כמה שאלות בוערות בנושא, פנינו אל עו"ד תומר יפרח, תובע פלילי במשטרה בעבר ועורך דין פלילי בעכו כיום, בעל ניסיון של 15 שנה בתחום.

עו"ד תומר יפרח (צילום: אולגה יפרח)

עו"ד תומר יפרח (צילום: אולגה יפרח)

כשאדם מגלה שחלילה הוא מואשם בעבירה פלילית, מה עליו לעשות?

"הפנייה לעו"ד עבור היוועצות ראשונית היא השלב הראשון. ולא רק בתחום זה, אלא גם בתחומים אחרים שבהם הידע המקצועי-משפטי הוא חיוני. כמטובן שאדם יכול להיעזר בסניגור ציבורי, במידה שהוא זכאי כמובן, או לפנות לעו"ד פרטי".

מה ההבדל העיקרי בין סנגור ציבורי לעו"ד פרטי?

"מניסיוני אני יכול להעיד, שלרוב קיים הבדל בטיב הטיפול וטיב היחס ללקוח. כאשר עו"ד פרטי ומקצועי יתייחס ללקוח כאל עולם ומלואו, בעוד שסנגור ציבורי לא בהכרח יתייחס כך, ולא דווקא בגלל חוסר מקצועיות, אלא יותר בגלל עומס התיקים הקיים על סניגור ציבורי ממוצע. במצב כזה, מטבע הדברים, אי אפשר לתת מאה אחוז לכל אחד".

בניית אסטרטגיה היא הכרחית

עו"ד יפרח, הפועל כעורך דין פלילי בעכו, כרמיאל, חיפה ושאר ערים בצפון, שם דגש מיוחד על הצורך בבניית אסטרטגיה עבור כל לקוח ולקוח. הוא מסביר: "תשומת הלב הרבה ללקוח היא חיונית כמובן לכל אורך התהליך, אבל היא חיונית במיוחד לבניית האסטרטגיה, משום שהיא תנחה (בד"כ) את ההגנה. בכל זאת, עולם המשפט בכלל והמשפט הפלילי בפרט, הוא מאוד מורכב וסבוך. לכן כדי להעלות את סיכויי ההצלחה, צריך לקחת בחשבון פרמטרים רבים. כשאני יושב מול לקוח, השלב הראשון הוא הייעוץ, כלומר אני מסביר לו מה אני חושב שצריך לעשות ואח"כ אפשר להתקדם".

האם מספיק עו"ד אחד? שניים? במה זה תלוי?

"אני לרוב עובד לבד, אבל זו העדפה שלי. קיימים מקרים שבהם אני משתף פעולה עם קולגות ולעיתים זהו צעד הכרחי כדי להצליח בתיק. קיימים מקרים שעו"ד מקצועי נוסף העובד איתי על תיק יכול רק לסייע".

עו"ד תומר יפרח (צילום: אולגה יפרח)

עו"ד תומר יפרח (צילום: אולגה יפרח)

אילו פרטים חיוניים לבניית אסטרטגיה עבור לקוח?

בשונה מהתדמית שיש לרוב הציבור על מואשמים בעבירות פליליות, לעו"ד יפרח חשוב לספר כי הרבה פעמים מדובר באנשים נורמטיביים, שמסיבה כזו או אחרת "מעדו" ולעיתים, הם אף מואשמים על לא עוול בכפם.

"בדרך-כלל לא יוצא לי לייצג 'עברייני קריירה', כלומר אנשים שכל חייהם היו עבריינים. הלקוחות שלי הם לרוב אנשים נורמטיביים לחלוטין, כאלה שעד לפני מקרה מסוים ובודד ניהלו חיים רגילים. לפעמים מדובר בהאשמה במקרה שאף לא נעשה".

ולשאלה שעומדת לכם על קצה השפתיים

השאלה שמן הסתם עולה לחלקכם בראש, במיוחד בעת קריאת הפסקה הקודמת, היא: ומה קורה כאשר מדובר באדם שעבר עבירות חמורות ביותר? ובכן כפי שנראה מדובר בבחירה אישית של כל עורך דין ועורך דין. "באופן  אישי, אני בד"כ לא מתעסק עם עבירות ביטחוניות, או עבירות מין בילדים, וגם במקרי קצה הכוללים למשל עבירות הנוגעות לחסרי ישע באופן כללי, אולם באמת שצריך לבחון כל מקרה לגופו".

"בכל מקרה, חשוב לי לציין שגם אם אדם עבר עבירה פלילית חלילה, מנקודת המבט שלי – מגיע לו ייצוג ויש לשמור על זכויותיו. עצם העבירה הפלילית אינה גורעת מזכות האדם לייצוג מקצועי והוגן, וזה עוד בלי להזכיר את המקרים של האשמות שווא. בסופו של יום, אני מתעסק בחיים של אנשים, דיני נפשות ממש. אנשים שעקב האשמה מסוימת עצרו את כל חייהם וזקוקים לעזרה שלי על מנת להיחלץ מהצרה".

 

עו"ד פלילי תומר יפרח

כתובת: דרך עכו 178, קריית ביאליק

טלפון: 052-5655584

לאתר

לפייסבוק

 

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר