טקס סיום של בוגרי תואר שני באקדמית עמק יזרעאל (צילום: ליאור ג'ורנו)
טקס סיום של בוגרי תואר שני באקדמית עמק יזרעאל (צילום: ליאור ג'ורנו)

תואר שני באקדמית עמק יזרעאל: המקפצה שלכם לקריירה משגשגת

המכללה האקדמית עמק יזרעאל מציעה חמישה מסלולי לימוד לתואר שני, המאפשרים לבוגריהם השתלבות במשרות נחשקות במגזר הציבורי והפרטי. הסטודנטים נהנים ממלגות אטרקטיביות, כשהלימודים מועברים באווירה תומכת על ידי מיטב המרצים הבאים מהשטח ומתחומי המחקר

פורסם בתאריך: 25.3.21 12:35

אומרים שמכל לימון אפשר לעשות לימונדה, ומגפת הקורונה, שהייתה חלק מחיינו בשנה האחרונה, הוכיחה זאת. המציאות, שנכפתה עלינו וכללה חופשות ללא תשלום, פיטורים, עבודה מהבית, סגרים ובידודים, הביאה איתה גם הרבה שעות פנויות, שהיוו עבור רבים הזדמנות לצאת מהקופסה ולחשב מסלול מחדש. בעוד ענפים רבים במשק הושבתו וסגרו את שעריהם, העולם האקדמי לא רק שלא עמד לרגע מלכת, אלא שאף נרשמה בו מגמה הפוכה, ובשנת הקורונה, מספר הנרשמים למוסדות האקדמיים השונים בכלל ולתואר השני בפרט רק הלך וגדל. את המגמה הזו אפשר בהחלט לייחס לצורך שנגזר על רבים לתכנן את עתידם המקצועי באופקים חדשים.

לימודי תואר שני, חשוב לציין, שונים תכלית השינוי מלימודי התואר הראשון. בעוד שבלימודי התואר הראשון הסטודנט מחויב למערכת לימודים נוקשה, התופסת נתח נכבד מחייו, הלימודים לתואר שני הם גמישים, וגם בעלי משפחה יכולים, די בנקל, לשלבם בשגרה ובמטלות היום-יום.

ישראל וההשכלה הגבוהה

לפי נתוני ה-OECD, שכרם של בוגרי תואר ראשון בישראל גבוה ב-39 אחוז משכרם של בעלי השכלה תיכונית, ושכרם של בעלי תואר שני גבוה ב-116 אחוזים. עוד עולה מהנתונים, כי ישראל מדורגת במקום השלישי בעולם, במדד המדינות המשכילות מבחינת שיעור התושבים שהשלימו השכלה על-תיכונית, שעומד על כ-50 אחוזים. כיום, למעשה, אחד מכל שני ישראלים הוא בעל השכלה גבוהה. במדד זה, לפני ישראל, ממוקמות יפן במקום השני בהפרש של פחות מאחוז וקנדה נמצאת במקום הראשון עם 56 אחוז תושבים שהשלימו השכלה על-תיכונית. למרות המקום השלישי והמכובד, קיימים עדיין אתגרים רבים במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, שבה לומדים כיום ב-62 מוסדות להשכלה גבוהה כ-306 אלף סטודנטים, מתוכם 230 אלף סטודנטים לתואר ראשון, 63 אלף סטודנטים לתואר שני, והיתר בתואר שלישי ולימודי תעודה.

מדוע תואר שני באקדמית עמק יזרעאל?

האקדמית עמק יזרעאל היא מכללה בשכר לימוד אוניברסיטאי, מהמכללות המובילות בארץ, המציעה 20 חוגים לתואר ראשון ושני. מלמדים בה מרצים מהשורה הראשונה שמגיעים מהשטח ומתחום המחקר ברמה האקדמית הגבוהה ביותר. המכללה מצוידת בתשתיות מולטימדיה מהמתקדמות ביותר בארץ, ועוד לא אמרנו מילה וחצי מילה על מיקום המכללה, רק שעה צפונה מתל אביב, בלב הנוף הירוק והיפהפה של העמק.

הסטודנטים לתואר שני באקדמית עמק יזרעאל משתלבים מעשית בעולם התעסוקה, מה שמאפשר להם לקבל כלים נוספים, לרקום נטוורקינג ולצבור ניסיון. כל אלה מהווים יתרון משמעותי בשדרוג קורות החיים שלהם והתקבלות למקומות העבודה לאחר התואר. לא אחת, סטודנטים שלומדים במכללה ממשיכים לעבוד במקום שבו עשו את לימודיהם המעשיים.

יש ערימה של חבר'ה על הדשא. סטודנטים באקדמית עמק יזרעאל (צילום: ליאור ג'ורנו)

יש ערימה של חבר'ה על הדשא. סטודנטים באקדמית עמק יזרעאל (צילום: ליאור ג'ורנו)

הסטודנטים באקדמית עמק יזרעאל נהנים ממעטפת הסיוע הלימודי של הדיקנט, ולרשותם עומדים יועצי סטודנטים. בנוסף, מדיניות הדלת הפתוחה היא נר לרגליה של המכללה.

הלימודים באקדמית עמק יזרעאל מתקיימים באווירה סטודנטיאלית מיוחדת בדגש על קבוצות קטנות ומגובשות; שיעור הסטודנטים המסיימים את התואר בהצלחה רבה במכללה הוא מהגבוהים בישראל; אגודת סטודנטים והדיקנט דואגים כל העת לרווחת הסטודנטים ולהווי החברתי שלהם; הסטודנטים לתואר שני נהנים ממלגות מאוד אטרקטיביות, ובחלק מהמקצועות (ייעוץ חינוכי וייעוץ ארגוני) קיים מסלול ישיר ללימודי תואר שני.

מסלולי התואר השני באקדמית עמק יזרעאל

התואר השני מהווה קרש קפיצה משמעותי לקראת קריירה מצליחה ומשרות נחשקות במגזר הציבורי והפרטי. המכללה האקדמית עמק יזרעאל מציעה חמישה מסלולים של תואר שני (M.A) במקצועות: סיעוד, ייעוץ חינוכי, פיתוח וייעוץ ארגוני, פסיכולוגיה חינוכית ומנהל מערכות בריאות.

תואר שני בסיעוד עם התמחות במנהיגות קלינית: מכשיר אחים ואחיות בעלי תואר ראשון המועסקים במסגרות השונות במערכת הבריאות הישראלית לתפקידי ניהול. בוגרי המסלול יקבלו תואר מוסמך בסיעוד (M.A) במגמת "מנהיגות קלינית בסיעוד" ללא תזה. תוכנית הלימודים נועדה לפתח כישורי מנהיגות בקרב אחיות ואחים, הנמצאים בקו החזית של הטיפול הישיר במטופלים במערכת הבריאות. בוגרי התוכנית יהיו חוד החנית הקלינית והניהולית באתרי הטיפול המגוונים במערכת הבריאות.

תואר שני בייעוץ חינוכי עם התמחות בהנחיית קבוצות: מכשיר יועצים חינוכיים לתחומים הרלוונטיים של הייעוץ החינוכי ומקנה להם ידע עדכני במיומנויות טיפול ובשיטות הערכה ומחקר. הלימודים מאפשרים התנסות מבוססת ידע בעבודה עם ילדים, מתבגרים ובוגרים צעירים בבתי ספר ובמוסדות נוספים. ההתמחות המרכזית במסגרת החוג היא בייעוץ בבתי הספר, אולם הנטייה היא להתרחב מעבר לתחום זה ולהכשיר גם בתחומי ייעוץ למבוגרים, ייעוץ למשפחה, ייעוץ בבחירת מקצוע וכיו"ב. בנוסף, הלימודים במסלול זה מקנים ידע ומיומנויות בהנחיית קבוצות ובייעוץ מערכתי, עקרונות והתנסות בהנחיית קבוצות, תוכנית התערבות ייעוצית – תכנון והערכה, התערבות במצבי חירום ומשבר בעבודת היועץ.

תואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני: מכשיר את בוגריו לעבודה במסגרת ארגונים מסוגים שונים במגזר הפרטי, הציבורי, השלישי והרביעי. תוכנית הלימודים היא בינתחומית ומאגדת בתוכה גישות ודגשים מתוך התחומים השונים במדעי החברה וההתנהגות. התוכנית משלבת בין חשיבה מדעית תיאורטית לבין פיתוח מיומנויות ליישום תהליכי שינוי ופיתוח ארגוני. במסגרת הלימודים מושם דגש על הגישה המערכתית המתבססת על הבנת כל הגורמים במערכת הארגונית והקהילה הסובבת את הארגון.

תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית: מכשיר פסיכולוגים חינוכיים בעלי ידע עדכני בתחומים הרלוונטיים של הפסיכולוגיה, מיומנויות מחקר ושיטות הערכה והתנסות מבוססת-ידע בעבודה עם ילדים וסביבתם בשירותים פסיכולוגיים-חינוכיים. התוכנית עונה על כל הדרישות של הוועדה המקצועית לפסיכולוגיה חינוכית של משרד הבריאות ומאפשרת כניסה לעבודה מיד עם סיום הלימודים והתחלת ההתמחות ללא צורך בלימודי השלמה. בכך עונה התוכנית על הצורך הגדול בפסיכולוגים חינוכיים מיומנים.

תואר שני במנהל מערכות בריאות: מכשירה מנהלים למערכת הבריאות, לניהול ארגוני בריאות ולניהול המערך הטיפולי. ההכשרה האקדמית מעניקה ידע, כלים ומיומנויות במטרה לאפשר השתלבות במגוון רחב של תפקידים ניהוליים ומקצועיים במערכת הבריאות ובארגונים הפועלים בתחומי הרפואה והבריאות. תוכנית הלימודים מורכבת מקורסי יסוד ומחקר וכן מקורסי ליבה, המעניקים כלים מקצועיים לניהול ארגוני בריאות. התוכנית כוללת, החל מהשנה השנייה, קורסים בשתי התמחויות, המאפשרים העמקת הידע והכלים לניהול הארגון או לניהול המערך הטיפולי.

פרטים נוספים באתר המכללה: yvc.ac.il או בשיחה אישית עם יועצת לימודים בטלפון: 1-800-303-000 או בוואטסאפ 052-6242372.

פרטים נוספים על הלימודים באקדמית עמק יזרעאל? בקישור הבא >>> 


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר