שולחן לזכר הנופלים במסעדת ביגה (צילום: יח"צ)

שולחן לזכר הנופלים במסעדת ביגה בקניון שער הצפון

מסעדת ביגה בקניון שער הצפון הציבה במרכז המסעדה שולחן מיוחד לזכר הנופלים במערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. השולחן הקטן ערוך עבור אדם אחד בלבד, שכן הוא מסמל את החיילים שנפלו ולא יכולים לשבת לידו. "התפריט" שהונח על השולחן מפרט מה מסמל כל אלמנט שהוצב בו

פורסם בתאריך: 13.4.21 16:34

בין שולחנות הסועדים בביגה בקניון הצפון הוצב שולחן אחד מיוחד – שולחן לזכר חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. כל אלמנט עיצובי בשולחן הוא בעל משמעות סימבולית המתכתבת עם סמלי יום הזיכרון.

"זוכרים ומנציחים את החיילים והחיילות שנפלו, הנעדרים ואת נפגעי פעולות האיבה" – כך כתוב ב"תפריט" שהונח על שולחן הנופלים ומסביר את המשמעות של כל אלמנט שנבחר להיות על השולחן המיוחד. כך, למשל, השולחן הקטן ערוך עבור אדם אחד בלבד, שכן הוא מסמל את החיילים שנפלו ולא יכולים לשבת לידו. המפה הלבנה מסמלת את הכוונות הטהורות של החיילים שהתגייסו לצבא; הוורד הבודד באגרטל מסמל את הדם שנשפך, כדי להבטיח את קיומה של מדינת ישראל ומייצג גם את המשפחה והחברים המצפים להשבתם של החיילים הנעדרים.

"תפריט" לזכר הנופלים

"תפריט" לזכר הנופלים

הסועדים במסעדה לא נשארים אדישים, ורבים מהם מתקרבים לשולחן ובוחנים אותו מקרוב ובדממה. אחרים לוטשים בו מבטים ארוכים לעברו ממקום מושבם במסעדה. הבחירה של ביגה להציב שולחן כזה מתכתבת עם גל של מסעדות ברחבי הארץ, שהחליטו על מהלך הנצחה דומה – להציב שולחנות נופלים. מי שהעלתה את רעיון ההנצחה הזה היא יעל רובנר צימט, ששכלה את בנה הבכור, אחיעד, בן 21 במותו.

מנכ"ל קניון שער הצפון, דותן שלום: "קניון שער הצפון גאה להנציח את זיכרונם של הנופלים. זוהי דרך מיוחדת מאוד. אי אפשר להתעלם מנוכחותו של שולחן כזה, המוצב במרכז המסעדה ואני מאמין שכל יושביה חווים תחושה לא קלה למראה השולחן".


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר