רונה קינן (צילום: אסף עיני)
רונה קינן (צילום: אסף עיני)

התרבות חוזרת למוזיאוני חיפה

הרצאות, סדנאות יצירה, סיורים, מופעים והקרנות סרטים – מוזיאוני חיפה שבים לפעילות תרבותית מלאה ומזמינים את הציבור שוחר התרבות להצטרף. שרון בנוש, מנהלת האירועים: אנחנו מתגעגעים לקהל שלנו ומחכים לו

פורסם בתאריך: 28.4.21 22:14

המוזיאונים של חיפה שבים אט-אט לפעילות מלאה ומגוונת. המוזיאונים עצמם נפתחו זה מכבר ומציגים שלל תערוכות נפלאות, מרתקות ומיוחדות הפתוחות לקהל הרחב וזה נענה בהמוניו. אלפים פקדו את המוזיאונים בפסח, מיד לאחר פתיחתם המחודשת, וכמובן ביום העצמאות. כעת מגיע שלב נוסף בחזרה לשגרה: החזרת אירועי תרבות, סיורים מיוחדים, הרצאות, סדנאות ואפילו מופעים מוסיקליים והקרנת סרטי קולנוע. כמעט כמו לא הייתה הקורונה מעולם…

"חזרנו לחיים! אנחנו מנסים להחזיר במלואה את הפעילות המוזיאלית שלנו וכן שלל פעילויות תרבות אירועים שמתרחשים לצד התערוכות ותומכים בהן", מספרת שרון בנוש, מנהלת האירועים של חברת מוזיאוני חיפה. "הדבר הראשון והחשוב ביותר שעשינו הוא החזרת ההרצאות שנהגנו לקיים בשעות הבוקר, בעיקר לאוכלוסיית הגמלאים. אחרי שנה של הפסקה, אנחנו מחדשים את ההרצאות הללו באולמות המוזיאונים והציבור יכול להגיע. בשנים עברו ההרצאות הללו היו פופולריות מאוד והאולם היה מלא. לצעירים יותר אנחנו מקיימים הרצאות באולם גם בשעות אחר הצהריים. ומי שבכל-זאת חושש לבוא לאולם או שאין לו תו ירוק – מוזמן לצפות בהרצאות מהבית דרך הזום. כל ההרצאות נעשות בצורה היברידית, כלומר גם מהאולם וגם מהבית. אנחנו מתגעגעים לקהל שלנו ומחכים לו", אומרת שרון.

נוסף על ההרצאות, שבו המוזיאונים לקיים שלל אירועי תרבות נקודתיים סביב התערוכות השונות ובהשראתן, כגון סדנאות וסיורים.

למשל, ב-29 ביוני יתקיים סיור בירושלים בדגש על האיסלאם. את הסיור יוביל ד"ר ירון עובדיה.

על הסיור לירושלים 

ירושלים, המקום הקדוש ביותר בעולם ליהדות, הוא גם המקום השלישי בחשיבותו לאסלאם. עקב הסכסוך הדתי והלאומי, הר הבית עומד כיום בפני קונפליקט נפיץ ביותר. משתתפי הסיור יכירו את המסורת המוסלמית בנוגע להר הבית, יראו מבחוץ את המסגדים השונים (ללא כניסה למסגדים) וינסו לענות על שאלות שעולות בנושא.

הסיור יחל בהר הבית, משם ימשיך לסיור ברובע המוסלמי, ברובע היהודי ויינעל בביקור במוזיאון האיסלאם.

מחיר: 250 ₪ | מחיר אזרח ותיק/סטודנט: 225 ₪ | מחיר הטבה לזוג אזרחים ותיקים/סטודנטים: 420 ₪ | מחיר הטבה לזוג: 475 ₪

לרכישת כרטיסים >>>

נקודת מפגש ופרטים נוספים ימסרו לנרשמים בסמוך למועד הסיור | מספר המקומות מוגבל.


קיץ בסימן יפן במוזיאון טיקוטין

במוזיאון טיקוטין לאמנת יפנית יתקיימו בחודש מאי שתי סדנאות במסגרת הנושא "קיץ בסימן יפן": סדנת איקבנה וסדנת ציור בטכניקה יפנית. כמו כן תתקיים סדרת הרצאות על יפן של ניר אלון, מדריך טיולים ליפן ואוצר משנה של מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחיפה:

יפן: "אנשי הדובים והאנשים השמחים", תעשיית החרסינה היפנית, חייהם של הסמוראים.

על סדנת איקבנה: איקבנה היא אמנות סידור פרחים יפנית המשתמשת בפרחים, בענפים ובעלים בהתאם לעונה. באמנות האיקבנה מסתכלים על הפרחים שנבחרו, על החלל שבניהם ועל היופי של הצמח.

סדנת איקבנה (צילום: צופית דמרי)

סדנת איקבנה (צילום: צופית דמרי)

בסדנה המשתתפים יעמיקו בפילוסופיה שמאחורי האיקבנה וילמדו יחד את רזי האסתטיקה היפנית דרך השימוש בפרחים. בסדנה נתנסה ב"שפת הפרחים" המיוחדת בתרבות היפנית, ונלמד את חוקי הבסיס של האמנות המרתקת הזו.

מידע להרשמה: הסדנה תתקיים ביום שישי, 7 במאי, בשעה 10:00 בבית קיש, סמוך למוזיאון טיקוטין, שדרות הנשיא 89.

משך המפגש: כשעתיים וחצי.

מחיר הסדנה 150 ₪ רגיל | סטודנט/גמלאי/נכה: 135 ₪

יש להציג תעודה מזהה במעמד לקיחת הכרטיסים.

לרכישת כרטיסים >>> או בטלפון: 04-8383554 | 04-9115965

*הסדנה אינה מונגשת | קיום הסדנה מותנה ויתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות

סדנת ציור בטכניקה יפנית:

במהלך הסדנה נחשף לגישות ציור ופרקטיקות אומנותיות מהתרבות היפנית. נצייר מהתבוננות ונתנסה במכחולי דיו וצבעי מים.

ההתנסות היא בציור קווי וציור בכתמיות של הדיו על פי עקרונות הציור היפני, התנסות ולמידה על הנייר כחלק מיצירת האמנות.

בגלל אופי הפרקטיקה הייחודי לציור היפני, סדנה זו מתאימה הן לאמנים מקצועיים המבקשים ללמוד גישות חדשות של תהליכי יצירה והן לאנשים שזוהי ההתנסות האמנותית הראשונה שלהם.

סדנת ציור בטכניקה יפנית (צילום לאה אוצ'יטל)

סדנת ציור בטכניקה יפנית (צילום לאה אוצ'יטל)

כל המשתתפים והמשתתפות ייצאו עם ציור פרי יצירתם.

את הסדנה תעביר לאה אוצ'יטל, מדריכה מקצועית המקיימת הדרכות רבות במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית.

מידע להרשמה: הסדנה תתקיים ביום חמישי, 20 במאי, בשעות 18:00-20:00 בבית קיש, מאחורי מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, שדרות הנשיא 89,.

מחיר רגיל: 80 ₪ | סטודנט/גמלאי/ נכה: 72 ₪

יש להציג תעודה מזהה במעמד לקיחת הכרטיסים

לרכישת כרטיסים >>> או בטלפון: 04-8383554 | 04-9115965

כל החומרים כלולים בסדנה | הסדנה אינה מונגשת | הסדנה תתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות

מידע על ההרצאות:

יפן: "אנשי הדובים והאנשים השמחים" – 25 במאי, 18:30

כמו בכל מקום בעולם, גם בחברה היפנית אפשר למצוא לאומים, עמים ומיעוטים אתניים שונים בעלי מנהגים, שפה ותרבות משלהם. בהרצאה נכיר את המיעוטים האתניים הייחודיים ליפן, את "אנשי הדובים" שבצפון ואת ה"עם השמח" שבדרום. מרצה: ניר אלון, מדריך טיולים ליפן ואוצר משנה של מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחיפה.

אנשי הדובים השמחים (צילום: באדיבות מוזיאון חיפה)

אנשי הדובים השמחים (צילום: באדיבות מוזיאון חיפה)

תעשיית החרסינה היפנית – 14 ביוני, 18:30

לאורך ההיסטוריה ייצור החרסינה היפנית הושפע מתהפוכות פוליטיות, ממלחמות ומהשפעות זרות ועבר גלגולים רבים בזמן קצר יחסית. בתחילת דרכה סבלה תעשיית החרסינה מחוסר ביקוש ביפן עצמה ובשיאה היא שלטה כמעט על כל סחר החרסינה העולמי. בהרצאה נלמד על ייצור החרסינה ביפן, איך הוא נוצר לראשונה, אילו גורמים השפיעו עליו ומה נותר ממנו בעת המודרנית. מרצה: ניר אלון, מדריך טיולים ליפן ואוצר משנה של מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחיפה.

חייהם של הסמוראים – 29 ביוני, 18:30

כאשר עוסקים בתרבות או בהיסטוריה היפנית, אי אפשר שלא להזכיר גם את הסמוראים, בני המעמד הלוחם ביפן הפיאודלית. לרוב אנחנו שומעים על נאמנותם ואומץ ליבם של הסמוראים מסיפורי עם ותיעודים היסטוריים, אך כמעט ולא יוצא לנו להכיר את האנשים ה"פשוטים" שמאחורי הסיפורים האלו. בהרצאה נלמד איך נולד מעמד הסמוראים, איפה הם חיו, ממה התפרנסו ולאן הם נעלמו.מרצה: ניר אלון, מדריך טיולים ליפן ואוצר משנה של מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחיפה.

תעשיית החרסינה היפנית (צילום: סטס קורולוב)

תעשיית החרסינה היפנית (צילום: סטס קורולוב)

להרשמה לסדרת ההרצאות ולרכישת כרטיסים >>>

ועוד במוזיאון טיקוטין: ערבי הקרנת סרטי הקולנוע חוזרים. ב-28 באפריל תתקיים הקרנת טרום בכורה של הסרט המועמד לפרס האוסקר "ממשלת ארה"ב נגד בילי הולידיי" בליווי הרצאה.

"אנחנו מקווים להחזיר כבר בחודש מאי את ערבי ההקרנות באופן קבוע, פעמיים בשבוע באולם הקולנוע בטיקוטין", אומרת שרון.

אירוע חגיגי נוסף, שיהווה למעשה יריית הפתיחה של אירועי הקיץ במוזיאונים, הוא הופעתה של הזמרת היוצרת רונה קינן, ב-6 במאי, בחצר מוזיאון העיר.

"המופע מתקיים במסגרת התערוכה 'מה יגידו השכנים?' שמתקיימת במוזיאון העיר וזוכה לעניין רב. הצופים יוכלו לעשות סיור בתערוכה בליווי הדרכה ואחר-כך יהנו ממופע אקוסטי נפלא, שבו תבצע רונה את מיטב שיריה הותיקים והחדשים וכן עיבודים חדשים לשירים מוכרים ואהובים. האווירה תהיה נהדרת ותרבותית. אנחנו מאמינים ומקווים שהקהל החיפאי יבוא אלינו ונקבלו בזרועות פתוחות, בשמחה ובאהבה, גם אם ללא חיבוק של ממש", מסכמת שרון.

על המופע של רונה קינן (6 במאי, 20:30):

חמושה בשירים חדשים מתוך שני אלבומיה האחרונים: "זמן התפוז" ו-"Light "Sleeper , עם גיטרה אקוסטית, כלי הקשה ולופר, מציעה קינן מבט חשוף וראשוני אל לב היצירה ומייצרת דיאלוג מיוחד ובלתי אמצעי עם הקהל שלה.

לצד השירים החדשים, שחלקם יבוצעו לראשונה על במה, המופע יעבור דרך תחנות משמעותיות בעשיה המוזיקלית של רונה, החל מהלהיטים מאלבומי הסולו שלה, כמו "מבול"״לחיות נכון״״עיניים זרות״״אתה מתעורר״ ו״מות התפוז״, דרך שיתופי הפעולה הרבים והפוריים שלה לאורך השנים, עם שירים כמו "הריקוד המוזר של הלב"״רגע״ ו"בדרך הביתה״, ועד לפרשנויות המיוחדות שלה לקלאסיקות עבריות מכל הזמנים עם שירים כמו ״שחקי שחקי״ ו״אל בורות המים״.

רונה קינן: שירה, גיטרה אקוסטית, כלי הקשה, לופר, מכונות תופים, אוטוהארפ

פתיחת דלתות: 19:00

הדרכת אוצרת: 19:30-20:30

תחילת מופע: 20:30

מחיר כרטיס: 130 ש"ח | אזרח ותיק/סטודנט: 115 ש"ח

הזמנת כרטיסים דרך האתר או דרך קופות המוזיאון בטלפון: 04-8383554

הזכות לשינויים שמורה למארגנים | המופע מתקיים בחוץ לפי כללי התו הירוק

יש לעטות מסיכה ולשמור על כללי ריחוק חברתי

להרשמה ולרכישת כרטיסים >>>


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר