ד"ר עלא-אלדין | צילום: ראמי גבארין
ד"ר עלא-אלדין | צילום: ראמי גבארין

רק אצל המומחים: אתם שואלים, ד"ר עלא-אלדין עונה!

ד"ר עלא-אלדין, כירורג ומומחה פה ולסת, עונה לשאלות שלכם. והפעם: האם באמת קיים הבדל משמעותי בביצוע טיפולי שיניים אצל רופא מומחה ועד כמה זה משתלם לנו?

פורסם בתאריך: 28.5.21 10:00

שלום ד"ר עלא,

תוכל להסביר מה ההבדל בין רופא מומחה למי שאינו מומחה?

רופא מומחה מנוסה יותר. הוא יודע לתת פתרונות למצבים מסוימים שבהם נתקל והתנסה, יותר מאשר רופא שאינו מוגדר כך. כעיקרון, רופא מומחה עובר עוד תהליך של הסמכה, שכולל שש שנות הסמכה נוספות.

ומה, בעצם, אומר המושג "מרפאת מומחים"?

מרפאת מומחים אידיאלית מורכבת ממספר תחומים מרכזיים שמהווים מעטפת לכלל טיפולי השיניים תחת קורת גג אחת. מדובר בתחומים כמו: שיקום הפה, אורתודנטיה, כירורגיית פה ולסת, טיפולים לילדים ועוד. כל תחום כולל מומחים ספציפיים הרלוונטיים רק אליו.  טיפולי שיקום הפה, למשל, יבוצעו רק על ידי רופאים המומחים בתחום זה.

האם זה באמת כל כך קריטי לשיקול שלי אצל איזה רופא לעבור עקירת שן בינה כלואה?   

התשובה היא כן. ההבדל הוא בניסיון, במיומנות וב'שפשוף' של הרופא המומחה עם מצבים מורכבים ומסובכים יותר. בעקירת שן הבינה הכלואה, לרוב יעדיף רופא השיניים להפנות אל כירורג מומחה פה ולסת, כיוון שיש בטיפול זה סיבוכים אפשריים, כמו: פגיעה עצבית בשפה התחתונה. כירורג מומחה מכיר מקרוב את הפעולה המורכבת והשלכותיה, ולכן גם הצלחת הטיפול תחתיו מובטחת.

באילו מקרים נוספים כדאי ללכת לרופא מומחה?

בעת הצורך בטיפולים כמו: הרמת סינוסים, השתלת עצם, בניית רכסים, שתלים מורכבים וכדומה. אלה טיפולים מורכבים המחייבים גם הם התערבות של כירורג מומחה, אשר נתקל בהם בתדירות גבוהה יותר מאשר רופא שאינו מוגדר ככזה. לרוב, גם טיפולים אלה מתבצעים לאחר הפניה של רופא השיניים לכירורג פה ולסת.

התקציב שלי מוגבל. מה עושים?

הטיפולים אצל רופא מומחה לא יקרים בהרבה מטיפולים שאינם אצל רופא מומחה. בחלק מן המרפאות קיים הסדר מול מרפאות קופות החולים, כך שמומלץ לבדוק היכן קיים ההסדר.

לא בכל אזור מגורים נמצא רופא מומחה. מה הסיבה לכך?

הדבר נובע בין היתר מיחס רופאי השיניים שאינם מומחים לבין אלו שכן, וגם כיוון שאין כיום הרבה מרפאות מומחים. היום, על כל שנים-עשר רופאים שאינם מוגדרים כמומחים, ישנו רופא מומחה אחד. במידה ואתם עומדים בפני טיפול מורכב הכולל אפשרויות לסיכון, מומלץ לא להתפשר ובכל זאת למצוא את מרפאת המומחים הקרובה אליכם.

אילו נושאים נוספים מייחדים מרפאת מומחים?

בחלק לא מבוטל מן המקרים, כולל בטיפולים שאינם מורכבים, קיים צורך בטיפולי המשך ובביקורת תקופתית שבה יפנה רופא שאינו מומחה אל כירורג פה ולסת. לכן, עדיף להשתמש ביתרון של ריכוז כל הפעולות תחת קורת גג אחת הקיים במרפאת מומחים.

לפרטים: מרפאת מומחים אלאדין קליניקס
רחוב אח"י אילת 30, קרית חיים, 04-6999788
aladdent.co.il


תוכן שייוקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר