ד"ר עלא-אלדין | צילום: ראמי גבארין
ד"ר עלא-אלדין | צילום: ראמי גבארין

מה הכי מעניין אתכם ברפואת שיניים?

ד"ר עלא אלדין עונה לשאלות בנושאים הבוערים שעניינו אתכם בחודש האחרון מטיפול בחרדות, עקירת שיני בינה כלואות ועד ציפוי שיניים לחיוך מושלם

פורסם בתאריך: 10.6.21 23:36

נפתלי, תל אביב:

שלום ד"ר עלא, השאלה שלי כללית: מה עושים עם הפחד ממרפאה? אני סובל מכאבים ולא יכול לחשוב בכלל על ביקור במרפאת השיניים. הזעה, חרדה, כיצד מתגברים על כל זה?

ד"ר עלא:

שלום נפתלי,

לרוב המטופלים יש פחד מטיפול שיניים בדרגות שונות, חלק קטן אף סובל מחרדה ופוביה דנטלית, שיכולה למנוע מהם להגיע לטיפולי שיניים בשל החרדות הללו.

אתה חייב להבין שכאבי השיניים לא ייעלמו אם לא תגיע למרפאת שיניים. כל עיכוב רק יחמיר את הבעיה הספציפית שממנה אתה סובל.

הפחד נורמלי, אך יש לדעת שרפואת השיניים בכלל ומרפאות המומחים בפרט, מציעות כיום פתרונות מתקדמים לטיפולים בחרדה, כמו למשל: סדציה – טיפול בטשטוש. אתה רגוע ושלו בזמן הטיפול, אך מצד שני נמצא בעוררות מלאה, מודע לכל המתרחש בזמן הטיפול ועדיין, אתה לא מרגיש כאב כלל.

מעבר לכך, יש פתרון נוסף שאני מאמין בו ונקרא לדבר ולשתף!

אנו שומעים את החששות של המטופל, מסבירים לו בשקיפות מלאה, מא' ועד ת', את התהליך שהוא עומד לעבור, טופחים על השכם, זורקים מילה טובה, מחייכים, מעודדים. בלא מעט מקרים אמרו לי המטופלים כי הביטחון וההרגעה שהשריתי, עזרו להם להבין שהשד אינו נורא. זה עובד.

 

שלומית, בת ים:

שלום, אני אמורה לעבור עקירת שן בינה כלואה. האם זהו טיפול שאפשר לבצע בכל מרפאת שיניים?

ד"ר עלא:

שלום שלומית,

כעיקרון, אין מניעה לבצע טיפולי שיניים בכל מרפאה, ובלבד שהרופא המטפל בך מוכשר ומוסמך לכך.

עקירת שן בינה כלואה היא פעולה כירורגית המבוצעת לרוב במרפאות מומחים. ברוב המקרים, רופא שאינו מוגדר כמומחה פה ולסת – מפנה את המטופל אל כירורג פה ולסת להמשך טיפול. זה לא קורה כי חלילה הרופא אינו מקצועי, אלא כי כירורג פה ולסת מיומן ומנוסה יותר בטיפולים מסוג זה.

הטיפול עצמו מורכב, ולכן המשמעות של כירורג פה ולסת בטיפול כזה היא גדולה ביותר: הוא יידע לתת מענה מיטבי לכל סיבוך או תרחיש במהלך עקירת שן הבינה הכלואה.

 

גלית, יגל: 

אני שומעת על כל כך הרבה סוגים של ציפויי שיניים. איזה סוג עדיף, וכיצד אדע איזה סוג מתאים לי?

ד"ר עלא:

את צודקת גלית,

ציפויי השיניים כיום הוא תחום מתקדם שנותן לנו כמה וכמה אופציות מצוינות לטפל בבעיות שמנעו מאיתנו לחייך בחופשיות ליד החברים או המשפחה שלנו, כמו למשל: שיניים מצהיבות, שן שבורה, רווח בשיניים וכדומה.

מן הסתם, כמעט כל ציפוי מכיל יתרונות וחסרונות בהשוואה לסוגי ציפויים אחרים, ובכל מקרה, רק לאחר בדיקה ספציפית של השיניים, ניתן לדעת איזה ציפוי יתאים. אני אתייחס לשני ציפויים מבוקשים ומומלצים במיוחד:

ציפוי למינייט, אשר יעיל להסתרת רווח או למילוי שן שנשברה. הוא דק, מדויק ונותן מראה אחיד ואסתטי לחיוך המושלם שאנחנו כל כך רוצים.

ציפוי הזירקוניה עבה יותר לעומת הלמינרס, אבל בעל עמידות ארוכת-טווח, איכותי, מדויק ואינו גורם לקורוזיה. גם הוא מומלץ ביותר.

קיימים סוגים נוספים של ציפויים, וכאמור, רק לאחר בדיקה ספציפית של הפה, ובהתאם לבעיה או המגבלה שאת מתארת – ניתן יהיה לדעת איזה ציפוי יתאים לך.

לפרטים: מרפאת מומחים אלאדין קליניקס
רחוב אח"י אילת 30, קרית חיים, 04-6999788
aladdent.co.il


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר