הסרת שיער בלייזר (צילום: olinchuk/depositphotos.com)
הסרת שיער בלייזר (צילום: olinchuk/depositphotos.com)

תביעה לפיצויים: הטיפול להסרת שיער גרם לצמיחת יתר ולכתמים מכוערים

תושבת הקריות הגישה תביעת פיצויים נגד "CARE שירותי רפואה", שבה היא טוענת, כי טיפול להסרת שיער גרם לה נזקים אסתטיים קשים ובלתי הפיכים. "CARE שירותי רפואה" בתגובה: "הלקוחה טופלה על ידי החברה באופן מסור וללא דופי. תגובת החברה תוגש לבית המשפט"

פורסם בתאריך: 31.1.22 12:17

טיפול להסרת שיער שעברה תושבת הקריות (44) הסב לה נזקים אסתטיים קשים ובלתי הפיכים, והפך אותה מאישה שמחה ומלאת חיים לשבר כלי –  כך נטען בתביעה שהוגשה לאחרונה על ידי עורכי הדין רן שפירא וספי קלו-יוגב ממשרד עוה"ד אלמוג-שפירא נגד רשת "CARE שירותי רפואה".

על פי התביעה, לפני כשש שנים פנתה האישה לסניף הרשת באזור מגוריה והתעניינה בהסרת שיער מבית השחי ומהמפשעות. על פי התביעה, בפגישה עם מנהלת המכון, הוצעה לה חבילה של 12 טיפולים להסרת שיער. לדברי האישה, היא שאלה את מנהלת המכון האם הטיפול עלול להותיר אצלה כוויות או כתמים, והמנהלת שללה זאת במפורש.

אך לאחר הטיפול החמישי, כך נטען בתביעה, החלו להופיע בבית השחי של התובעת כתמים כהים, גדולים ובולטים. לדבריה, פנתה האישה למכון מספר פעמים בבקשה שיחזרו אליה, אך, לדאבונה, למעט פעם אחת, שבה הומלץ לה לפנות לרופא עור, היא לא זכתה לכל מענה. "התובעת מחכה עד היום שייצרו עימה קשר", טוענים עוה"ד שפירא וקלו-יוגב, "פניות נוספות מצידה זכו להתעלמות".

עו''ד רן שפירא (צילום: אופיר הייב)

עו"ד רן שפירא (צילום: אופיר הייב)

על פי התביעה, אפילו היום, חרף העובדה שעברו כמה שנים מאז הטיפולים – כתמי הפיגמנטציה הכהים לא נעלמו, ובנוסף על כך, השיער, שלשם הסרתו פנתה האישה לטיפול מלכתחילה, המשיך לצמוח בצורה סמיכה וצפופה. בנוסף על כך, מתלוננת האישה כי בקיץ המקום מעקצץ וגורם לה לגרד ולאי נוחות.

לדברי עוה"ד שפירא וקלו-יוגב, טרם החל הטיפול, לא ניתן לאישה כל הסבר על הסיכונים הכרוכים בו, לרבות האפשרות של היווצרות כתמים כהים, פיגמנטציה וצמיחת שיער פרדוקסלית. כמו כן נטען, כי לאישה לא נמסר דבר וחצי דבר על המכשירים השונים, שבהם ייעשה שימוש במהלך הטיפולים, והסבר על חלופות אפשריות.

לתביעה צורפה חוות דעת של ד"ר עמוס לויאב, מומחה לכירורגיה פלסטית, שהסביר, כי כדי למנוע כוויות וכתמים בעקבות טיפול של הסרת שיער בלייזר, השיער צריך להיות כהה יותר מהעור שמסביבו. לדברי ד"ר לויאב, לקוחות עם גוון עור כהה כשל התובעת, חשופים יותר לפתח כתמים. "ספקי הטיפול צריכים להיות ישרים עם הלקוחות, לעבור על הסיבוכים בפירוט רב ולקחת אחריות על הסיבוכים, במידה שמופיעים, ולא להתחבא מאחורי ניסוחים משפטיים, שמרבית הלקוחות לא קוראים או מבינים", כותב ד"ר לויאב בחוות דעתו.

לדברי המומחה, אין אפשרות לדעת, על פי המסמכים שהועברו מהמכון, באיזה מכשיר טופלה התובעת, האם מדובר באותו מכשיר לכל אורך הטיפולים או שמא נעשה שימוש ביותר ממכשיר אחד. בנוסף, קובע ד"ר לויאב, כי במסמכים עליהם חתמה האישה לא מוזכרת אף לא במילה אחת האפשרות, לפיה הכתמים עלולים להישאר לצמיתות.

 

 

"הטיפול בתובעת נעשה ללא הסכמה מדעת", קבע המומחה, "מדובר בנוהל פסול ורשלני של המכון, שגרם לכתמים בבית השחי של התובעת שנותרו לצמיתות, כאשר אין לקיחת אחריות על הנזק, אין מענה ללקוחה ואין החזר כספי או פיצוי". לאור ממצאיו, העריך ד"ר לויאב את נכותה האסתטית של התובעת ב-10 אחוזים לצמיתות.

עוה"ד שפירא וקלו-יוגב: "לו היה נאמר לתובעת כי יש סיכוי, אפילו של אחוז בודד, שגוון עורה לא מתאים לטיפולים אלו, ולכן ייגרמו לה כתמים עימם תיאלץ לחיות, ובנוסף לכך השיער ישוב ויצמח בצורה סמיכה וצפופה, היא לא הייתה מבקשת לעבור את הטיפול מלכתחילה".

לדבריהם, התובעת היא בחורה צעירה ורווקה שכל עתידה לפניה ושכל רצונה היה רק לעבור טיפול של הסרת שיער. "עקב האירועים המפורטים, הפכה התובעת לשבר כלי, עם נזקים קשים ביותר", טוענים עוה"ד שפירא וקלו-יוגב. עוד נטען, כי מאז האירועים, היא מתביישת להרים את ידיה ונמנעת מללבוש גופיות או חולצות ללא שרוול.

מ"CARE שירותי רפואה" נמסר בתגובה: "הלקוחה טופלה על ידי החברה באופן מסור וללא דופי. הטענה בדבר קשר בין הטיפול לבין הכתמים לא הוכחה והחברה שוללת כל קשר בין השניים. תגובת החברה בצירוף חוות דעת רפואית תומכת תוגש לבית המשפט בתוך 120 ימים כהוראת הדין".

התביעה לפיצויים בגין נזקי גוף עקב רשלנות, בסכום המקסימלי הנתון לסמכותו של בית המשפט (2.5 מיליון שקלים) נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר