דגל דאע"ש (צילום: AleksTaurus/depositphotos.com)
דגל דאע"ש (צילום: AleksTaurus/depositphotos.com)

כתב אישום נגד בן 16 מהצפון שהצטרף לדאע"ש

מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) עולה כי הקטין החל לגלות עניין בדאע"ש בשנת 2020, ושנה לאחר מכן הוא נשבע אמונים לארגון הטרור. כמו כן, הוא היה בקשר עם פעילים דרך טלגרם ורשתות חברתיות, שלח לאחרים חומרי הדרכה למטרות טרור ואף ניסה לשכנע את חבריו להצטרף לארגון

פורסם בתאריך: 16.11.22 14:19

קטין בן 16 תושב הצפון חשוד בהצטרפות לארגון הטרור דאע"ש – כך עולה מכתב אישום שהוגש הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי לנוער בחיפה על ידי פרקליטות מחוז חיפה (פלילי). הקטין חשוד בביצוע עבירות של חברות פעילה בארגון טרור, אימונים או הדרכה למטרות טרור וניסיון לייצר נשק.

לפי כתב האישום שהגיש עו"ד יניב זוהר, מחקירתו של הקטין במשרדי השב"כ עלה כי הוא החל לגלות עניין הולך וגובר בדאע"ש ובפעילותו החל בשנת 2020. בהמשך הוא התכתב עם כמה פעילים על אופן השבועה לארגון ועל הצטרפות ללחימה בשורותיו בזירות הלחימה בחו"ל.

 

 

לפי כתב האישום, במהלך שנת 2021 נשבע הקטין אמונים לדאע"ש ובכך הפך לחבר הארגון, וגם לאחר מועד זה הוא המשיך בקשר עם פעילי דאע"ש אחרים בנושאים דתיים, בנושא לחימת הארגון בחזיתות השונות ובנושא ייצור חומרי נפץ, וזאת באמצעות התכתבות באפליקציית טלגרם וברשתות החברתיות.

הנאשם צפה בחומרי הדרכה רבים למטרות טרור, קרא אותם, הוריד אותם למכשיר הטלפון שלו ושלח אותם לאחרים. בין החומרים שהוא הוריד למכשירו היו הדרכות להכנת חומרי נפץ, לייצור רעל ולהכנת בקבוקי תבערה, מקלעים, מטענים מאולתרים ונפצים. הנאשם אף ניסה במהלך השנים 2021 ו-2022 לשכנע כמה מחבריו הקטינים להצטרף לדאע"ש ולתמוך בארגון, אך הם סירבו.

הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים נגדו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר