ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)

15 שנות מאסר לצעיר שהורשע בעבירות מין בעיוורת בת 82

אחמד ח'טיב, בן 26, הורשע בביצוע עבירות מין חמורות באשה בת 82 הסובלת מלקות ראייה, כאשר פרץ לדירתה בחיפה בחודש אוגוסט 2020. נוסף על עונש המאסר חויב ח'טיב בתשלום פיצויים של 90,000 למתלוננת. בית המשפט: "ברגל גסה וביד אכזרית ניפץ הנאשם באחת את עולמה המוגן והבטוח"

פורסם בתאריך: 17.11.22 18:11

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) 15 שנות מאסר בפועל על אחמד ח'טיב, בן 26, שהורשע בביצוע עבירות מין חמורות באשה בת 82 הסובלת מלקות ראייה, כאשר פרץ לדירתה בחיפה בחודש אוגוסט 2020.

על פי הכרעת הדין, בעת שהמתלוננת ישנה במיטתה וחברה ישן על ספה בסלון, נכנס הנאשם לתוך הדירה דרך המרפסת. הוא נטל מהסלון קופסת סיגריות ומשקפי שמש, ואז נכנס לחדר השינה של המתלוננת, נגע בגופה וביצע בה עבירות מין חמורות. בשלב מסוים היא מיששה את חלקו האחורי של ראשו של ח'טיב והבינה כי מדובר באדם זר שנכנס לדירה.

בהכרעת הדין כתבו השופטים: "לאור כושרו הפיזי והקוגניטיבי של הנאשם בליל האירוע כפי הוכח, המסקנה המתחייבת היא שגם אם אכן הנאשם היה תחת השפעה כלשהי של סם, הדבר לא פגע ביכולותיו הבסיסיות". 

 

פרקליטות מחוז חיפה שניהלה את התיק עמדה בטיעוניה על החובה להביע מסר עונשי ברור ותקיף נגד מי שפוגע בגופה של אשה ובזכותה לאוטונומיה על גופה. עו"ד ענבל ברנסון: "לא קשה לדמיין את האימה שיחוש כל אדם המתעורר באמצע הלילה בביתו ובמיטתו, ומוצא אדם זר הגוהר עליו ותוקף אותו מינית, והדברים נכונים במשנה תוקף ביחס למתלוננת".

בית המשפט הוסיף והתייחס לנזק ולפגיעה המשמעותיים שנגרמו למתלוננת, שהם בלתי הפיכים לנוכח גילה והקושי שלה לעבד את הפגיעה ולהתאושש ממנה: "ברגל גסה וביד אכזרית ניפץ הנאשם באחת את עולמה המוגן והבטוח של המתלוננת".

נוסף על מאסר בפועל לתקופה של 15 שנה גזר בית המשפט על הנאשם לשלם פיצויים למתלוננת בסך של 90,000 שקל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר