בית משפט (צילום: JanPietruszka/depositphotos.com)
בית משפט (צילום: JanPietruszka/depositphotos.com)

עובד ש"עשה כסף מהצד" על חשבון מעסיקו, ישיב לקופת החברה עשרות אלפי שקלים

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה הכריע שלשום (שני) בתביעה שהגישה חברה לפינוי אשפה מהצפון נגד נהג משאית, עובד לשעבר בחברה, ופסק, כי העובד נהג לפנות אשפה מאולם אירועים, שאינו לקוח של החברה ולשלשל את הכסף לכיסו. העובד חויב להשיב לחברה כ-33 אלף שקלים וכן הוצאות משפט בסך 6,500 שקלים

פורסם בתאריך: 21.12.22 16:31

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה קיבל לאחרונה תביעה שהגישה חברה לפינוי אשפה ושירותי ניקיון מצפון הארץ נגד עובד לשעבר, וחייב אותו להשיב לקופת החברה עשרות אלפי שקלים. במקביל, הגיש העובד תביעה שכנגד, שבה טען לפיצוי כספי בגין זכויות שצבר בתקופת עבודתו.

על פי התביעה, שהוגשה על ידי החברה, באמצעות עו"ד יניב לנקרי מפירמת עוה"ד לנקרי ושות' מהקריות, העובד עבד בחברה במשך כשש שנים וחצי כנהג משאית דחס לפינוי אשפה והשתכר מדי חודש כ-9,000 שקלים. אלא שלטענת החברה, העובד, שלא הסתפק בשכרו, נהג לעשות שימוש במשאית שבבעלות החברה, כדי לפנות אשפה מאולם אירועים בצפון, זאת ללא ידיעתה ואישורה, כשאת הכסף שקיבל מהאולם שלשל לכיסו, בעוד החברה היא זו שנדרשה לשאת בעלויות הטמנת הפסולת. עוד טענה החברה, כי נוסף על כך, נהג העובד מדי יום להסיע במשאית את אשתו לעבודתה, "וזאת תוך סטייה ממסלול הנסיעה הקבוע שלו". לטענת החברה, בשל מעשיו אלה של העובד נגרמו לה הפסדים כספיים כבדים ואובדן רווחים.

עו"ד יניב לנקרי (צילום: עצמי)

עו"ד יניב לנקרי (צילום: עצמי)

עוד נטען בתביעה, כי כאשר התעורר חשדה של החברה, כי המשאית שבבעלותה שוהה במקומות שאין לחברה התקשרות עימם, היא ערכה בדיקה באמצעות מערכת איתוראן, שאיששה את חשדותיה. לפיכך, כך על פי התביעה, החליטה החברה לבצע מעקב סמוי אחר המשאית באמצעות מצלמות שהותקנו בה, כאשר צפייה בסרטונים העלתה, כי העובד אכן מפנה פסולת מאותו אולם האירועים ונוסע מדי יום במשאית למקום עבודתה של אשתו. את הסרטונים צירפה החברה לכתב התביעה.

העובד טען להגנתו, כי אכן נהג לעיתים להגיע עם המשאית לאולם האירועים, אולם, לגרסתו, עשה זאת, רק כדי למסור למחזור בקבוקים שאסף במהלך עבודתו או על מנת לבקר את בנו, שבמועדים הרלבנטיים עבד כטבח באולם. בהמשך הודה העובד, כי, לעיתים, כאשר שהה במתחם האולם, אכן נזרקה פסולת למשאית, בהסכמתו ובידיעתו, אך לדבריו, מדובר היה בכמויות זניחות, ובכל מקרה, לטענתו, הוא לא קיבל תשלום על כך. במקרים אחרים, כך טען העובד, הוא לא הבחין כלל שנזרקה פסולת למשאית, שכן באותה העת ישב עם בנו.

 

 

בית הדין האזורי לעבודה, בהרכב של שלושה שופטים, קבע בפסק הדין, שניתן שלשום (שני), כי מהסרטונים שהוצגו בפניו, עולה בצורה חד משמעית, כי במסגרת עבודתו, נהג העובד להגיע עם המשאית לפנות אשפה מהאולם. עוד קבע בית המשפט, כי בניגוד לגרסת העובד, לפיה הוא לא הבחין שזורקים פסולת לתוך המשאית, מאחר שישב עם בנו, הרי שבסרטונים ניתן לראות בבירור, כי דוחסן המשאית עובד, וכי העובד נוסע קדימה ואחורה כדי לאפשר לעובדי האולם לזרוק את האשפה לתוך המשאית. כמו כן, לקביעת השופטים, בסרטונים אף נראה בנו של העובד כשהוא זורק פסולת למשאית.

השופטים גם לא קיבלו את גרסת העובד, לפיה מדובר בכמות שולית וזניחה של אשפה. לקביעתם, צפייה קצרה בסרטונים העלתה, כי למשאית נזרקו עשרות קרטונים, שקיות זבל ופסולת כבדה, ששני אנשים נדרשו כדי לפנותה.

לפיכך, קבעו השופטים בפסק הדין: "מכל המפורט לעיל אנו קובעים כי שוכנענו, כי העובד עשה שימוש במשאית המעסיקה לצורך פינוי פסולת מאולם האירועים שאינו לקוח שלה, וזאת ללא ידיעתה ואישורה, וכי המעסיקה היא אשר נשאה בעלות הטמנת פסולת זו".

השופטים פסקו, כי על העובד לשלם לחברה סכום של 50 אלף שקלים, כאשר מסכום זה יקוזזו, במסגרת התביעה שכנגד, כ-17 אלף שקלים בגין זכויות שמגיעות לעובד, ובסך הכל, על העובד לשלם לחברה כ-33 אלף שקלים. כמו כן, השופטים השיתו על העובד את הוצאות המשפט ושכר טרחת עורך דין בסך 6,500 שקלים.

בא כוחה של החברה, עו"ד יניב לנקרי מסר בתגובה לפסק הדין: "לפנינו מקרה מובהק, שבו בית הדין קבע, כי הגניבה אינה משתלמת. חרף העובדה שבית הדין עשה חסד עם העובד בכך שלא פסק נגדו פיצוי ממוני גבוה בהרבה מהנדרש, הרי שהועבר פה מסר ברור, לפיו הגניבה איננה משתלמת. בעת הקרובה, לנוכח מסקנות פסק הדין, מתעתדת מרשתי לנקוט בהליך פלילי נגד העובד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר