ויקטורי
ויקטורי

תביעה ייצוגית: ויקטורי אילצה קופאיות לשלם מכיסן על חוסרים – ובמזומן

שופט בית הדין האזורי לעבודה בחיפה אלכס קוגן אישר תביעה ייצוגית נגד רשת ויקטורי בגין גביית כספים מקופאיות שהתגלו אצלן חוסרים בקופה. את התביעה הגיש עו"ד איתן פלג בשמה של קופאית שטוענת כי היא אולצה לשלם מכיסה במזומן 15.50 שקל בגלל חוסר שהתגלה בקופה שלה

פורסם בתאריך: 15.3.23 08:52

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה אישר תביעה ייצוגית נגד רשת ויקטורי בגין גביית כספים מקופאיות שהתגלו אצלן חוסרים בקופה.

שופט בית הדין אלכס קוגן אישר את עילות התביעה, ולפיהן "גבייה מחברי הקבוצה כספים של החוסרים מהקופות מבלי שגבייה זו קיבלה ביטוי בתלושי השכר ו/או מבלי שנעשה בירור מקדים לגבי מקור החוסר בקופה, כשגבייה זו מהווה למעשה ניכוי שכר בניגוד לדין מעובדים שמשתכרים שכר מינימום, תוך הפרה של חוק שכר מינימום והפרה של חובת תום הלב, בניגוד לחוק הגנת השכר ובניגוד לתקנת הציבור".

אל הקבוצה שאושרה לה תובענה ייצוגית יצורפו קופאיות שעבדו ברשת ויקטורי בשבע השנים האחרונות ואשר נאלצו לשלם מכיסן – ובמזומן – על חוסרים בקופות בסופו של כל יום עבודה.

 

 

התביעה הייצוגית הוגשה על ידי עו"ד איתן פלג מחיפה – מומחה בתביעות ייצוגיות – בשמה של קופאית שעבדה בסניף טירת כרמל של ויקטורי, ואשר לטענתה אולצה לשלם מכיסה במזומן לגזברית הסניף 15.50 שקל בגלל חוסר שהתגלה בקופה שלה. לדבריה, היא עשתה זאת "מתוך הבנה שעליה לשלם את הסכום החסר על מנת לשמור על מקום עבודתה".

מנגד, ויקטורי טוענת כי הקופאית שילמה את הכסף מיוזמתה, אך בהחלטתו כתב השופט קוגן כי "טענתה זו של ויקטורי, בשלב הנוכחי, הועלתה ללא כל בסיס ראייתי. ויקטורי לא ביררה אם בפועל אכן נוהגים בסניף לגבות מהקופאיות את החוסרים כפי שהעידה המבקשת (הקופאית; ב"כ)".

השופט הוסיף כי "המבקשת הציגה בסיס ממשי, לכאורי, עובדתי ומשפטי, ושכנעה במידת סבירות ראויה לשלב הנוכחי כי ויקטורי נוהגת בפועל לגבות מהקופאים והקופאיות כספים במזומן בגין חוסרים שנמצאו אצלם בקופה בזמן המשמרת, מבלי לקיים קודם לכן הליך בירור סדור לגבי מקור החוסר בקופה ומבלי שגביית הכספים מקבלת ביטוי כלשהו בתלושי השכר, ושלכאורה משמעות גבייה זו היא ניכוי שכר בניגוד לדין מעובדים המשתכרים בשכר מינימום, זאת שלא בהתאם לחוק הגנת השכר, תוך הפרה לכאורה של חוק שכר מינימום ובניגוד לתקנת הציבור".

ברשת ויקטורי סירבו להגיב.

 

עו"ד איתן פלג (צילום: יח"צ)

עו"ד איתן פלג (צילום: יח"צ)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פיגי

    כל הכבוד לבית הדין לעבודה ששומר על החלשים וכל הכבוד לקופאית האמיצה.
    "ויקטורי" תתביישו!

  2. אזרח

    רוצה לספר על החוויה הטראומטית שהייתה לי בויקטורי חולון: מכיוון שהם חוו שם גניבת עגלה, הם ריתכו לכל העגלות עמוד שמטרתו למנוע את הוצאת העגלה מהסופר.
    אלא שהם לא חשבו על חוויית הלקוח המשפילה, אתה מסתובב ברחבי הסופר עם עגלה שאליה מרותך מוט גבוה מאד, ממש מוט קלון.
    אני שואל את הקופאית לפשר הדבר, היא אומרת לי ברוב חוצפתה "כדי שלא תיקח את העגלה".
    איזו השפלת לקוחות תמימים.
    ובכניסה מופיעה הפרסומת של שלום אסייג: "ויקטורי – באנו לנצח"… את מי באתם לנצח? את הלקוחות….
    לא מתקרב לשם יותר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר