היכל המשפט בחיפה (צילום: רמי שלוש)
היכל המשפט בחיפה (צילום: רמי שלוש)

בית המשפט הכלכלי בחיפה החל לפעול

בבית המשפט המחוזי בחיפה החלה לפעול מחלקה כלכלית שתתווסף לזו הקיימת בבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו. מטרותיה של המחלקה: יצירת תשתית של מערכת שיפוט שבה יידונו עניינים כלכליים, ושירות לציבור ובעיקר לחברות הפועלות בעיר

פורסם בתאריך: 20.6.18 14:00

בהתאם לצו שנחתם על ידי שרת המשפטים איילת שקד ואשר פורסם בשבוע שעבר החלה לפעול מחלקה כלכלית בבית המשפט המחוזי בחיפה. ראש מערך דוברות והסברה במערכת בתי המשפט עו"ד אילת פילו מסרה כי "המחלקה הכלכלית תרכז את הדיון בנושאים המוגדרים ככלכליים בחוק בתי המשפט". המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בחיפה תתווסף לזו הקיימת בבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו.

בדברי ההסבר ליוזמה הממשלתית להקמת המחלקה הכלכלית בבית המשפט בחיפה צוין כי היא תוסיף ליצירת תשתית של מערכת שיפוט שבה יידונו עניינים כלכליים, ותשרת הלכה למעשה את הציבור ובכלל זה חברות הפועלות בחיפה.

 

 

על חשיבותה של המחלקה ניתן ללמוד מדברים שאמרה בתחילת השנה עו"ד לירון בנית ששון ממשרד המשפטים בעת קידום היוזמה בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת: "שיקול אחד בהקמת המחלקה הכלכלית הוא פיתוח הצפון וההצדקה הנוספת היא נתונים שהראו היקף משמעותי של הליכים בין חברות שמתנהלים בבית המשפט בחיפה. הקמת המחלקה הכלכלית תתמרץ מתדיינים להביא את הנושאים הכלכליים לדיון בבית המשפט".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר