בית המשפט בחיפה (צילום: רמי שלוש)
בית המשפט בחיפה (צילום: רמי שלוש)

רף החשדות עלה: חטיב נחקר ברצח החוסה בן ברוך

אפרים בן ברוך, שאושפז במרכז הרפואי בני ציון לפני שבועיים לאחר שנפגע במעון רמת חיפה לבעלי מוגבלויות, נפטר במהלך הלילה. המשטרה הודיעה שהיא מקימה צוות חקירה מיוחד ושכעת נחקר המקרה כחשד לרצח על ידי מטפלו במעון מוחמד חטיב

פורסם בתאריך: 26.7.19 10:49

המשטרה הודיעה הבוקר (שישי) כי הוקם צוות חקירה מיוחד שיתגבר את צוות החוקרים הקיים בפרשת אפרים בן ברוך – החוסה שנפטר במהלך הלילה. בעקבות מותו, נכתב בהודעת דוברות המשטרה, עלה רף החשדות במקרה והוא נחקר כעת כחשד לרצח. עוד נכתב כי ביום ראשון יובא החשוד במקרה, מטפלו של בן ברוך, לדיון בבית משפט השלום בחיפה וכי המשטרה תבקש להאריך את מעצרו.

בן ברוך, חוסה בעל מוגבלות שהתגורר במעון רמת חיפה לבעלי מוגבלויות, אושפז ב-12 ביולי עם חבלות בראשו במרכז הרפואי בני ציון. במהלך האשפוז הידרדר מצבו והוא הורדם והונשם. מי שנחשד בכך שגרם לפגיעה בבן ברוך הוא מטפלו, מוחמד חטיב, צעיר כבן 20 מטמרה.

לבית המשפט שהאריך את מעצרו של חטיב הוצגו ראיות שבהן הוא נראה מתעלל לכאורה בבן ברוך. השופטת רבקה פוקס קיבלה את עמדת החוקרים שלפיה יש חשד לאלימות כלפי החוסה והורתה למשטרה להמשיך לחקור בזמן שחטיב נתון במעצר. העמדה שהציגה פרקליטתו של חטיב עו"ד ראניה סרוג'י מהסנגוריה הציבורית היא שמדובר בפגיעה עצמית.

 

 

עו"ד דן זילברמן, המייצג את משפחת בן ברוך: "המשפחה במצב של שבר כלי. אנחנו רואים בחומרה גדולה מאוד את המקרה המזעזע הזה. אנחנו רואים לא רק במטפל כמי שאחראי למוות אלא גם באחראים עליו ועל התנהלות המעון. נתקדם עם הדברים אחרי שהמשטרה תמשיך לעשות את עבודתה בצורה טובה כפי שהיא עושה כרגע, ולאחר שימוצה הדין עם מטפל ועם האחראים הנוספים. בהארכת המעצר הקודמת אפשר היה להבין מדברי השופטת שיש ראיות כמו סרטונים שמעידות על ההתנהגות של החשוד".

עו"ד סרוג'י: "אנחנו מצטערים מאוד על התוצאה הטרגית. השאלות הרלוונטיות הן אם אכן יש קשר לחשוד ואם הוא תקף אותו או שמא מדובר בניסיון להשתלט ולהתמודד עם סיטואציה שהתפתחה במסגרת העבודה, והנזק נגרם מגורמים אחרים. החקירה נמצאת בעיצומה, והעלאת רף החשד בשלב זה היא משנית, בעיני לכל הפחות. השאלה הראשונית היא אם יש או אין ראיות הקושרות בין המעשה הנטען לבין התוצאה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מאמר דיעה:העסקה של בחורי ישיבות ואמהות במעונות של חסרי ישע

    להיות מטפל זו עבודה קשה ובעיקר עבודה שלא מתאימה לכל אחד.
    זו עבודה בסביבה קשה וקשיים פיזיים ונפשיים רבים.
    העסקה בחצי משרה של אנשים שהוכשרו לתפקיד(ולא פחות חשוב שזה רצונם ולא שזו ברירת מחדל עבורם)תפחית מקרים כאלה של אלימות שרובם כנראה גם לא ידועים לנו.
    בחורי ישיבה ואמהות דתיות לילדים הם הפתרון לדעתי הטוב ביותר,כמובן בכפוף לתנאים לעיל.
    שילוב של לימוד תודה בבוקר ו4 שעות עבודה וחסד במקומות האלה של חסרי ישע זה פתרון שטוב לכל הצדדים.כאשר יתאפשר למטפלים לנהל גם במקום העבודה אורח חיים דתי.ובמקביל העסקה של אשה 4 שעות בבוקר שתוכל לשוב לביתה ולילדיה בצהריים.
    הדבר נכון לגבי כלל הלאומים והדתות כמובן.

  2. דין דין

    מי שאשם במצב הוא משרד הרווחה אין פיקוח על המוסדות הללו .מתקבלים לעבודה רגישה זאת אנשים לא מיומנים וזאת התוצאה. השלב הבא לאפשר לכל אחד לעבוד בבתי החולים ללא הכשרה מתאימה אז מה אם יגרם נזק לחולים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר