מוחמד חטיב בדיון בהארכת מעצרו (צילום: אלה אהרונוב)
מוחמד חטיב בדיון בהארכת מעצרו (צילום: אלה אהרונוב)

הוארך שוב מעצרו של המטפל החשוד ברצח חוסה

בית המשפט האריך עד ליום שני את מעצרו של מוחמד חטיב, החשוד ברצח החוסה אפרים בן ברוך. לטענת המשטרה, היא זקוקה לזמן נוסף לחקירת עדים ולצפייה בחומרים ממצלמות האבטחה, וממתינה לקבלת תוצאות הנתיחה

פורסם בתאריך: 31.7.19 16:49

מעצרו של מוחמד חטיב, המטפל ממעון רמת חיפה שחשוד ברצח החוסה אפרים בן ברוך, הוארך היום (רביעי) בבית המשפט עד ליום שני הבא. השופטת סיגלית גץ אופיר נענתה בכך חלקית לבקשת המשטרה להאריך את המעצר בעשרה ימים בטענה שהיא זקוקה לפרק הזמן הזה לחקירת עדים נוספים, לצפייה בחומרים ממצלמות האבטחה שעדיין לא הסתיימה ולפעולות נוספות. כמו כן, עדיין לא התקבלו תוצאות נתיחת גופתו של בן ברוך, שהן בעלות משמעות מכרעת לחקירה. לטענת המשטרה, יש התקדמות בחקירה שהיא דינמית ביותר.

בין השאר כתבה השופטת בהחלטתה: "קיימת עילת מעצר הנובעת מהמסוכנות שאותה יש לייחס לחשוד. ההתנהגות המיוחסת לחשוד, שהראיות לה נבחנות כרגע אך לכל הפחות קיימים דוחות צפייה חלקיים התומכים בחשד המיוחס לו, מלמדת על מסוכנות רבה של החשוד, אשר ככל שיוכח כי החשדות מוצדקים ראוי לכל גינוי והוקעה. חברה מתוקנת וראויה צריכה להוקיע מתוכה אנשים המנצלים חסרי ישע". עם זאת ציינה השופטת כי בשלב זה מדובר בחשדות בלבד, ואין בכך כדי להעיד על סופו של ההליך.

 

 

פרקליטתו של חטיב עו"ד ראניה סרוג'י טענה כי משטרה עדיין לא יכולה להציג ראיות שקושרות ישירות בין מעשיו של לקוחה לבין מותו של בן ברוך. באשר לחקירת התנהגותם של מטפלים אחרים במעון טענה סרוג'י כי המשטרה אינה חוקרת אותם ומספקת לה תשובות מתחמקות. כמו כן, לדבריה, המשטרה משתמשת בשיטות חקירה פסולות ומכבה את המצלמות במהלך החקירה.

עו"ד דן זילברמן המייצג את משפחת בן ברוך אמר בנוגע להארכת המעצר של חטיב: "בית המשפט הביע את דעתו בצורה ברורה על אודות המקרה והחשדות הקשים המיוחסים לחשוד. על בסיס הראיות שהונחו בפניו ראה בית המשפט לנכון ובצדק רב להאריך את מעצרו פעם נוספת עד ליום שני הקרוב, ואנו מברכים על כך".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר