הבקבוקים שנתפסו בפונדק החוף (צילום: דוברות משרד הבריאות)
הבקבוקים שנתפסו בפונדק החוף (צילום: דוברות משרד הבריאות)

אלכוהול החשוד כמזויף נתפס בפונדק החוף

נציגי משרד הבריאות, המשטרה והפיקוח העירוני ביצעו חיפוש בפונדק החוף ברחוב ההגנה במטרה למנוע מכירה של אלכוהול החשוד כמזויף או כמכיל מתנול. במהלך הפעילות נתפסו עשרות בקבוקים חשודים, ששתיית תכולתם עלולה לגרום לעיוורון או מוות. הליך פלילי נפתח נגד בעל העסק

פורסם בתאריך: 4.11.19 14:57

האגף לאכיפה של משרד הבריאות, משטרת חיפה והפיקוח העירוני של חיפה ביצעו במשותף חיפוש בפונדק החוף ברחוב ההגנה במטרה למנוע מכירה של אלכוהול ללא רישיון יצרן או אלכוהול החשוד בכך שהוא מכיל מתנול – חומר רעיל שגורם לעיוורון ולתמותה.

מדוברות משרד הבריאות נמסר כי במהלך הפעילות נתפסו עשרות בקבוקי אלכוהול החשודים כמזויפים. הבקבוקים הוחרמו ונשלחו לבדיקות מעבדה על מנת לבדוק את תכולתן, ובמקביל נפתח הליך אכיפה מינהלי ופלילי נגד בעל העסק.

 

 

עוד נמסר מדוברות משרד הבריאות כי משקאות אלכוהוליים החשודים כמזויפים עלולים להכיל רמות גבוהות של מתנול – סוג של אלכוהול רעיל במיוחד שפוגע במערכת העצבים. הרעלת מתנול קלה דומה להרעלת אלכוהול רגיל, והיא כוללת בחילות, הקאות ואיבוד הכרה, אך הרעלה קשה עלולה לגרום לעיוורון ואף למוות.

מתחילת שנת 2018 דווחו 15 מקרי מוות משתיית מתנול בארץ, אך ההערכה היא שבפועל מספר המקרים רב יותר.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שפני הניסוי של חוסר פיקוח

    טיפה בים. מאות מסעדות עם בשר לא ידוע, אי רחיצת ידיים, אי הקפדה על מקררים, שימוש בשאריות בין מנות, ועוד העיקר שןרת הרווח. ואנחנו שפני הנסיון עקב חוסר הפיקוח המינימלי העירוני על תברואה אחרת חצי מהעסקים לממכר מזון בהדר כבר היו נסגרים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר