"ההצגה מאחורי הפלאים" מתרחשת במספר חללים שעוצבו במיוחד" (צילום: יח"צ)
"ההצגה מאחורי הפלאים" מתרחשת במספר חללים שעוצבו במיוחד" (צילום: יח"צ)

חדש בתיאטרון חיפה: מרכז תיאטרון לילדים ולנוער

במרכז החדש יתקיימו פעילות תיאטרונית חווייתית, ראשונה מסוגה בארץ, וכן תוכניות לימודים ייחודיות בשיתוף עם בתי הספר בעיר. יזמת ויוצרת התוכניות היא המחזאית והבימאית צביה הוברמן, לשעבר מנהלת תיאטרון אורנה פורת ו"פסטיבל חיפה להצגות ילדים" וממייסדי בית הספר לאמנויות בתל אביב

פורסם בתאריך: 3.8.21 14:08

תיאטרון חיפה, ממשיך בדרך שהתווה לעצמו – חינוך דור העתיד לתיאטרון ומקים מרכז תיאטרון לילדים ולנוער. התיאטרון, שמקיים כבר 32 שנה את פסטיבל הצגות הילדים הגדול בישראל, ניצל את פסק הזמן שכפתה עליו הקורונה לחשיבה מעמיקה על מקומו של התיאטרון והיכולת שלו להשפיע על הקהל של דור העתיד. התיאטרון נכנס לפעולת בנייה אינטנסיבית של מרכז חדש, שבו תתקיים פעילות תיאטרונית, ראשונה מסוגה בארץ.

מנכ"לית התיאטרון, ניצה בן צבי: "הבנו שהתפקיד שלנו עכשיו הוא לבנות משהו חדש, שישבה את ליבם של מחנכים, מורים לספרות ולתיאטרון, תלמידים והורים. דרך חדשה להנגשה של ספרות ותיאטרון, שלא נוסתה".

"ההצגה מאחורי הפלאים" מתרחשת במספר חללים שעוצבו במיוחד" (צילום: יח"צ)

"ההצגה מאחורי הפלאים" מתרחשת במספר חללים שעוצבו במיוחד" (צילום: יח"צ)

יזמת ויוצרת התוכניות היא המחזאית והבימאית צביה הוברמן, לשעבר מנהלת תיאטרון אורנה פורת ו"פסטיבל חיפה להצגות ילדים" וממייסדי בית הספר לאמנויות בתל אביב. "אני יוצרת עבור ילדים יותר מ-30 שנה מתוך רצון להשפיע ולחולל שינוי", אומרת הוברמן, "לטעמי, לא ניתן לחולל שינוי עם הצגה אחת בשנה שילדים ובני נוער צופים בה, לכן שמחתי מאוד כשתיאטרון חיפה פנה אליי להוביל את הפרויקט הייחודי הזה, המביא לקהל לא רק הצגות מוקפדות בשפה חדשנית, אלא גם 'מערכת תומכת' של תכניות לימוד, סדנאות, הפעלות וכיתות אמן, ההופכות את חווית הצפייה בהצגה למעצימה ומעשירה".

 

 

התיאטרון עובד בימים אלו גם על תוכניות לימודים בשיתוף מערכת החינוך בחיפה, שהרימה את הכפפה. תוכניות אלו יופעלו כבר בשנת הלימודים הקרובה במספר בתי ספר בעיר.
ההצגה הראשונה שתפתח את פעילות המרכז החדש היא ההצגה האינטראקטיבית "מאחורי הפלאים", אותה יצרה הוברמן במיוחד עבור המרכז החדש. ההצגה מיועדת לתלמידי בתי הספר יסודיים ומתרחשת במספר חללים שעוצבו ונבנו במיוחד, ודרכם עוברים הילדים. לא עוד ישיבה פרונטלית מול במה, אלא תנועה בתוך חלל חדש ומסקרן ומפגש עם אלמנטים בימתיים עוצרי נשימה. בנוסף להצגה יתקיימו סדנאות אימפרוביזציה-דרמה וכן מפגשי משוררים לילדים העוסקים ברגשות ובחוויות אישיות.

במסגרת המרכז יועלו גם הצגות זוכות פסטיבל הצגות הילדים של חיפה, ביניהן: "מכתב הקסם" על פי ספרה של אלינור מילצ'ן. סביב ההצגות "יירקם" יום פעילות המותאם לתוכן ההצגה: סדנת דרמה בנושא כתיבת מכתבים ופודקאסט בנושא מכתבים.

המרכז יכלול גם פעילות ענפה לתלמידי תיכון, כמו תוכנית של 10 מפגשים שבועיים לקבוצות של כ-20 תלמידים מכיתות ט' (במסגרת פרויקט "קירות בית הספר אינם גבולותיו"). התוכנית תתמקד בתהליך המרתק של הפיכת מחזה להצגה דרך התנסות חווייתית של התלמידים בתחומים השונים של התיאטרון ודרך הפיכת חומרים אישיים שלהם לתוצרים תיאטרליים.

עוד יציע המרכז את תוכנית "ילדים של החיים"- זהות והתבגרות באמנות, תוכנית לימודים בספרות לכיתות י' מחמישה בתי ספר בעיר ופעילות שנתית במסגרת לימודי ספרות של 30 אחוז לבגרות, בשילוב המורים לספרות ולתיאטרון.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר