יש בעיר מסיבה (צילום: DisobeyArt / shutterstock.com)
יש בעיר מסיבה (צילום: DisobeyArt / shutterstock.com)

די ג'ייז ומפיקי ליינים חיפאים: שכחו אותנו בפסטיבל המוזיקה והאמנות

באירוע המוזיקה שיתקיים ב-9 בספטמבר בהפקת עיריית חיפה ישתתפו זמרים ודי ג'ייז רבים, רובם מתל אביב. שגיא בניטה, מבעלי ליין "הבוידעם": "אנחנו אלו שעושים את התרבות כאן, ואנחנו אלו שנלחמים, כדי שחיפה לא תהיה עיר משעממת של פועלים. אז עד שיש אירועים כאלה, למה לא דואגים לנו?"

פורסם בתאריך: 26.8.21 01:47

פסטיבל המוזיקה והאמנות "טלפורט" (Teleport), בהפקת עיריית חיפה, יתקיים ב-9 לספטמבר בנמל חיפה. באירוע יוצבו שתי במות, כאשר באחת מהן יתקיים מופע איחוד של להקת "הבילויים" ובשנייה יהיה מתחם מוזיקה אלקטרונית. על פי הפרסומים, באירוע ישתתפו, בין היתר, ריף כהן, אלון עדר והלהקה, להקת "ויתרתי", טדי נגוסה, ההרכב "3421", ספי רמירז, Egozy, גיאגיא, Autarcik, "שבאב", "אנטיגונה רקס" ואחרים. תקליטנים ומפיקי ליינים אלקטרוניים מקומיים מוחים על כך שאין ייצוג מקומי הולם באירוע זה.

שגיא בניטה, מבעלי ליין "הבוידעם": "זה נראה לי מגוחך להביא אמנים מתל אביב. בסדר, אני מבין שצריך להביא שמות מתל אביב שהם 'הד-ליינרים', אבל למה לא לפרגן ל'בוידעם'? לליין ה-04? לא חסרים פה אנשים ששמו את חיפה על המפה. גם בליין '04' יש כל שבוע מסיבות מטורפות, גם אצלנו ב'בבוידעם'. אלה ליינים שהבסיס שלהם הם תקליטנים חיפאים ודוגלים ברזידנטים החיפאים – אז למה לא לתת לחיפאים, לאלו שעושים את התרבות בעיר הזו, להופיע? אנחנו אלו שעושים את התרבות כאן, ואנחנו אלו שנלחמים, כדי שפעם בשבוע או פעם בשבועיים יבוא לכאן קהל, כדי שחיפה לא תהיה עיר משעממת של פועלים. אז עד שיש אירועים כאלה, למה לא דואגים לנו?

בתל אביב, באילת, בירושלים עושים מדי שבוע אירועי רחוב ומביאים תקליטנים מקומיים. זה הפרצוף של העיר. למה להביא עכשיו להקות ותקליטנים מתל אביב? הם יותר טובים מאיתנו? אנחנו אלה שבוחרים לא לעשות את המסיבות שלנו בתל אביב. הרי זה הכי קל לעשות מסיבות שם ולהרוויח כסף. אבל לא, אנחנו עושים אותן בחיפה, במקום שאנחנו גדלים וחיים בו, אז תנו לנו פרגון בחזרה".

 

 

זאהי עבוד, המוכר בשם די ג'יי זוזו, ריזדנט של ה"ג'טסט" בתל אביב זה ארבע שנים ובעבר רזידנט ההפקה החיפאית "מינגלינג שמינגלינג": "היוזמה של העירייה להפיק אירועי מוזיקה אלקטרונית בעיר בהחלט מבורכת ורצויה, אבל איך ייתכן שבמסיבות אלקטרוניות בחסות עיריית חיפה בעיר חיפה אין שום אמן מקומי שמופיע? הסצנה האלקטרונית בעיר בעלייה בזכות אנשי הסצנה המקומית, שהניבה די ג'ייז ואמנים מהשורה, ומן הראוי שהם ישולבו באירוע מוניציפאלי כזה. יש פה עשרות ברמה ארצית ועולמית".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "בפסטיבל 'טלפורט' ב-9 בספטמבר משובצים חמישה תקליטנים, ששניים ביניהם הם חיפאים: שוזין ודינה. במקביל לכך ובנוסף, מפורסם כרגע 'קול קורא' בפייסבוק, באינסטגרם ובשאר העמודים של הפסטיבל, אשר מזמין תקליטנים לשלוח חומרים להצטרף לליין-אפ של הפסטיבל עם עידוד לתקליטנים מקומיים. מעבר לכך, ה'טלפורט' הוא  פסטיבל מתגלגל, הכולל סדרה של אירועים מקדימים בימי חמישי בעיר התחתית, בהם משתתפים מגוון תקליטנים ואמנים חיפאים: תום קורן, סמוזי, סנדביצ'ים, גומא, שוזין, גשם, אוחנה וברקת ועוד. בתוך כך גם חברת ההגברה, הגרפיקאית, צוות ההפקה וגורמים נוספים הקשורים באירועי הטלפורט הם חיפאים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חסן שוקרי

    אני ממש לא מבינה!!! הרי הודעתי קבל עם ועדה שהעיר מתה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מה אתם עוד עושים פה!!!!!!!!!!!!!! אני חייבת שהעיר תהיה עיר רפאים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר