"גבעת האיריסים השחורים" (צילום: תמי שחם)
"גבעת האיריסים השחורים" (צילום: תמי שחם)

הצגות לילדים בחול המועד סוכות בתיאטרון חיפה

ההצגה האינטראקטיבית "מאחורי הפלאים", שתועלה בבכורה, תפתח את פעילות המרכז החדש של תיאטרון חיפה "החממה". הצגות נוספות: "מכתב הקסם", המשלבת אמנות וידיאו סוחפת ומרגשת ו"גבעת האיריסים השחורים", שעלילתה מתרחשת בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל, בתקופת הצנע

פורסם בתאריך: 20.9.21 15:44

"מאחורי הפלאים" – הצגות בכורה. 23-22 בספטמבר, 12:30, 16:30, 18:00.

חוויית תיאטרון פורצת גבולות. מסע קסום אל מאחורי הקלעים של התיאטרון (לבני 10-5). הצגה אינטראקטיבית. תמר בורחת מחבריה ונכנסת בטעות אל מאחורי הקלעים של התיאטרון, שם היא נשאבת לתוך הרפתקה מסעירה, שבה היא פוגשת דמויות מפתיעות, מטיילת בעולמות דמיוניים ואף מצליחה ליצור בעצמה הצגה.

"מאחורי הפלאים" היא ההצגה הראשונה שתפתח את פעילות המרכז החדש של תיאטרון חיפה "החממה". הצגה אינטראקטיבית, אותה יצרה במיוחד עבור המרכז החדש, צביה הוברמן. ההצגה מיועדת לתמידי בתי הספר היסודיים ומתרחשת במספר חללים שעוצבו ונבנו במיוחד, ודרכם עוברים הילדים. לא עוד ישיבה פרונטלית מול במה, אלא תנועה בתוך חלל חדש ומסקרן ומפגש עם אלמנטים בימתיים עוצרי נשימה.

רעיון, כתיבה ובימוי: צביה הוברמן; יוזמה: צוות תיאטרון חיפה בזמן הקורונה; בהשתתפות: טלי רוט, נויה פרנק, רון ריכטר, אלון דה פריז.

"מאחורי הפלאים" (צילום: יח"צ)

"מאחורי הפלאים" (צילום: יח"צ)

"מכתב הקסם". 23 בספטמבר, 12:00, 16:00.

הצגה זוכת פרס פסטיבל הצגות הילדים, הכוללת אמנות וידיאו סוחפת ומרגשת (לבני 9-4). ניתאי מגלה לראשונה את נפלאות הכתיבה ומחליט לכתוב מכתב לאימו. המכתב יוצא למסע מרתק, שבו הוא עובר דרך דמויות מגוונות, בהן הוא משאיר חותם עמוק, עד שהוא מוצא את עצמו מתגלגל בחזרה לידיו של ניתאי בדיוק ברגע בחייו בו הוא צריך אותו.

על פי ספרה של אלינור מילצ'ן; עיבוד: אלינור מילצ'ן, רונית מושקטבליט, עופר עמרם; בימוי: רונית מושקטבליט; בהשתתפות: שרון בורשטיין ביצ׳צ׳י, עופר עמרם.

"מכתב הקסם" (צילום: יוסי צבקר)

"מכתב הקסם" (צילום: יוסי צבקר)

 

 

"גבעת האיריסים השחורים", 23 בספטמבר, 12:30

הצגת ילדים מרגשת (לבני 12-8) על פי ספר מאת יצחק נוי. זוכת ציון לשבח מטעם סל תרבות ארצי ומשתתפת בפרויקט "קבלת שבת ישראלית". העלילה מתרחשת בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל, בתקופת הצנע. על גבעת האיריסים השחורים, האהובה על ילדי מושב נטעים, הוקמה מעברה גדולה לקליטת עולים חדשים. העולים נתקלו בקשיים רבים ובחוסר רגישות מצד ילדי המושב. ההצגה מגוללת סיפור חברות מופלא בין יפתח נוילנד המושבניק לסוזי אזולאי שגרה במעברה הסמוכה. סוזי ויפתח מסמלים את מפגש תרבויות המזרח והמערב במדיניות כור ההיתוך של ראשית ימי המדינה.

חברותם המיוחדת מצליחה לגשר על העוינות של ילדי המושב, הדעות הקדומות והפערים הרבים שבין התרבויות. הצגה מרתקת  ומרגשת, הנוגעת באנושיות, חברות אמת, דעות קדומות, קבלה, תקוות וחלומות.

מחזה ובימוי: עדינה חיימיס; משתתפים: אמיר גולדמן, עופר גרינברג, גל יזדי.


הכניסה לתיאטרון מותנית בהצגת תו ירוק או תעודת מחלים או בדיקת קורונה שלילית, בצירוף תעודה מזהה. עבור ילדים בני 12-3 יש להציג תוצאה שלילית של בדיקת קורונה מהירה שתוקפה ל-24 שעות.  עטיית מסכת פנים – חובה במהלך כל השהות במתחם התיאטרון.

מחיר כרטיס: 50 שקלים; קופת תיאטרון חיפה, טל': 04-8600500


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר