"ויהי בוקר" (צילום: שי גולדמן)
"ויהי בוקר" (צילום: שי גולדמן)

הסרט "ויהי בוקר" – הזוכה הגדול בפסטיבל הסרטים

הסרט, בבימויו של ערן קולירין, שהגיע לתחרות בחיפה מפסטיבל קאן, שבה את לב השופטים שכתבו: "סרט נפלא שפצע והרחיב את ליבנו בו זמנית. בעת שהעלה בנו תחושות קשות נוכח המציאות הפלסטינית-ישראלית העגומה ונטולת הפתרון". הפרס לסרט ביכורים עלילתי הוענק ל"תל אביב", והפרס לסרט תיעודי הוענק ל"דיוקן"

פורסם בתאריך: 26.9.21 21:20

הסרט "ויהי בוקר", בבימויו של ערן קולירין, שהגיע לתחרות בחיפה מפסטיבל קאן, הוא הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הקולנוע הישראלי העלילתי בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-37 חיפה.

מנימוקי השופטים: "סרט נפלא שפצע והרחיב את ליבנו בו זמנית. בעת שהעלה בנו תחושות קשות נוכח המציאות הפלסטינית-ישראלית העגומה ונטולת הפתרון, שפע אהבת אדם ורגעי הומור רבים. הסרט נוגע בדילמות משפחתיות ופוליטיות בחברה הערבית, באומץ ובמקוריות. קולירין מצליח לשלב באופן מופלא סצנות ריאליסטיות ורגעים פיוטיים. אנסמבל השחקנים המרשים, אותו הוביל קולירין ביד בטוחה, הצילום והעיצוב האמנותי הם חלק בלתי נפרד מאיכותו של סרט משובח זה".

הפרס לסרט ביכורים עלילתי הוענק ל"תל אביב" בבימויו של מרט פרחומובסקי.

 

 

 

מנימוקי השופטים: "סיפורו של הזוג התל אביבי, דנה ומיכאל, נגע לליבנו. מצאנו במרט פרחומובסקי יוצר מעניין, שהביא אל המסך את אהבתו לעיר ולתיאטרון. הערכנו את יכולתו ליצור רגעים דרמטיים יפים ועדינים ואת המבט מלא ההומור השזור לאורך כל הסרט. אנו מזהים בסרט ביכורים מובהק זה את התשוקה והפוטנציאל של מרט ליצירה הקולנועית".

הפרס לסרט הישראלי התיעודי הטוב ביותר הוענק ל"דיוקן" של היוצרים יעל קיפר, רונן זרצקי, כיפאיה עיאיטי בבימויה של קיפר.

מנימוקי השופטים: "הסרט פורש באופן נוקב ומרגש את סיפוריהן של נשים מכל חלקי החברה הישראלית שנרצחו על ידי בני זוגן. הוא גם מתעד בזמן אמת את מי שעלולות להיות הבאות בתור, נשים שחשופות לאלימות יומיומית, ללא הגנה נאותה מרשויות המדינה. גיבורת הסרט, כיפאיה עיאיטי, מחברת ביניהן דרך ציורי דיוקן. יחד הן מישירות מבט למצלמה ודורשות את הזכות לחיות חופשיות מאיומים ומפחד".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר