סדנת תקשורת מקרבת (צילום: שרי דובא)
סדנת תקשורת מקרבת (צילום: שרי דובא)

סוף שבוע של תקשורת מקרבת בסוף החודש בכרמליה

"פסטיבל כרמל לתקשורת מקרבת" יתקיים בפעם השנייה בחיפה. תושבי כרמליה יפתחו את בתיהם ל-20 סדנאות בנושאים שונים ואתם מוזמנים להתקרב ולקרב

פורסם בתאריך: 19.10.21 11:11

בסוף השבוע האחרון של אוקטובר (שישי-שבת, 30-29 בחודש) יתקיים בחיפה בפעם השנייה "פסטיבל כרמל לתקשורת מקרבת". זהו פסטיבל שכונתי נודד, שבו תושבי שכונת כרמליה פותחים את בתיהם ומארחים סדנאות תקשורת מקרבת בתחומי חיים שונים, כמו הורות, זוגיות, יחסי עבודה, תקשורת מקרבת ביני לבין עצמי ועוד.

אל הפסטיבל הראשון שהתקיים בקיץ האחרון הגיעו אנשים מכל הארץ, כדי להשתתף ב-12 סדנאות ב-10 בתים מארחים בשכונה, במשך יום שבת אחד. "היה מרגש מאוד להיפגש עם המארחים ולגלות את הרצון שלהם לתרום מרחב להיכרות עם תקשורת מקרבת", מספרת מפיקת האירוע רוית בל, "מטרת הפסטיבל היא לקדם שפה של שלום בבית, בקהילה ובין תרבויות, על ידי מתן הזדמנות להיכרות ותרגול הגישה, למען איכות של תקשורת מקרבת לבבות. הגישה מציעה כלים למניעת קונפליקטים ולמציאת פתרונות בדרכי שלום. היא מסייעת בכל מערכות היחסים, החל מהתקשורת שלנו עם עצמנו, עם הורינו וילדינו ועד לתקשורת בעבודה, בקהילה, בארגונים ובין עמים ותרבויות. מאז שהכרתי אותה, יש לי את האפשרות לשמוע ערכים מבעד לביקורת ושיפוטיות. אם פעם הגבתי לאמירות רק בדרך שהרחיקה אותי מהאדם שמולי או מעצמי, היום למדתי לבטא את עצמי מתוך חיבור למה שחשוב לי ולא מתוך ראייה של מי צודק, או מה נכון".

בל, 42, סיימה באביב האחרון ארבע שנות לימוד בקורס מנחים לתקשורת מקרבת בהנחיית חגית ליפשיץ וטל חלוץ. העבודה על הפסטיבל הקודם הותירה אותה בתפקיד היוזמת והמפיקה, והיא לא הצליחה למצוא את הזמן גם להנחות סדנה.

הפסטיבל החודש יציע 20 סדנאות בנושאים שונים, ובמקביל לסדנאות, יתקיים בבית פרטי ברחוב רחל 17 מיזם בשם "קפה אמפתיה", שבו מנחים לתקשורת מקרבת ישיבו על שאלות ויהיו זמינים לשיחות אמפתיה למבקשים, בפינות ישיבה שונות בחצר ובחלל הבית.

 

 

לסדנאות השנה יגיעו 15 מנחים: מירי שפירא, מנהלת בית הספר "ג'ירף" הראשון בישראל, מפתחת "שפת הג'ירף" – תוכנית ליבה במערכת החינוך; תמי אביחיל, מנחה מוסמכת של המרכז הבינלאומי לתקשורת מקרבת (CNVC); ערן טייכר, פסיכולוג, מאמן זוגות ויחידים בתקשורת מקרבת; רחלי אריאל, שהקימה מיזם גלובלי להנגשה של תקשורת מקרבת בעולם; עופר אל יגור, מנחה לתקשורת מקרבת בעל הסמכה של המרכז הבינלאומי לתקשורת לא אלימה (CNVC); חגית ליפשיץ, מנחה בכירה בתקשורת מקרבת בארץ ובחו"ל.

בעמוד הפייסבוק "פסטיבל כרמל לתקשורת מקרבת", ניתן להתרשם מתוכן הסדנאות ולהתעדכן.

 


 

 


 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר