ליאור כלפון (צילום: ניר קידר) ו"ליצן" - יצירה של מעיין בכר
ליאור כלפון (צילום: ניר קידר) ו"ליצן" - יצירה של מעיין בכר(צילום: באדיבות הגלריה "שאט דה רו")

טוב, זה מוגזם

בסוף החודש תיפתח בעיר התחתית גלריה לאמנות דיגיטלית שתציג יצירות השואבות את השראתן מהפופ-ארט ואמנות הרחוב. בתערוכה שתושק בערב הפתיחה יציגו אמנים, ישראלים ובינלאומיים, את היצירות הכי מוגזמות שלהם

פורסם בתאריך: 14.11.21 11:56

גלריה חדשה לאמנות דיגיטלית בשם "שאט דה רו" (חתול רחוב בצרפתית) תיפתח ברחוב הנמל 34 בעיר התחתית, ובשל הסמיכות ליום המאבק הבינלאומי לאלימות נגד נשים, אירוע הפתיחה, שיתקיים ב-28 בחודש, ישלב ערב התרמה למען מטרה חשובה זו. במקביל, תושק בגלריה התערוכה moogzam ("מוגזם"), שבה יוצגו יצירות של אמנים מהארץ ומחו"ל ותתקיים תצוגת אופנה של בוגרי "הפקולטה לעיצוב אופנה ב'", שבסופה תוענק מלגה של 3000 שקלים לאחד הסטודנטים. עוד בתוכנית: קוקטייל והדלקת נר ראשון של חנוכה.

הבעלים ומייסדת הגלריה מעיין בכר גילתה מחדש את אהבתה לאמנות תוך כדי קריירה במשפטים. החזרה שלה לעולם האמנות הייתה ההשראה לפתיחת הגלריה ולפיתוח פלטפורמה דיגיטלית, שבהן היא משלבת את אהבתה לאמנות עם אהבתה לנדל"ן. הגלריה מתמקדת באמנות, השואבת השראה מעולמות הפופ-ארט ואמנות הרחוב, בשילוב עם טכנולוגיה חדשה – NFT – שהיא, לדבריה, העתיד של האמנות. דרך הפלטפורמה הזו, בכר שואפת לעזור לאמנים שמעוניינים להשתלב בעולם האמנות, אך לא יודעים איך.

ציור של ויקי שמואלי (צילום: באדיבות הגלריה "שאט דה רו")

ציור של ויקי שמואלי (צילום: באדיבות הגלריה "שאט דה רו")

"בפתיחת הגלריה והשקת הפלטפורמה הדיגיטלית", אומרת בכר, שאצרה את התערוכה יחד עם אורן מרקל, "ראינו חשיבות רבה בבחירת נושא התערוכה, שישקף את קונספט הגלריה. בגלריה אנו שואפים להציג עבודות אמנות, שיש בהן לא רק אסתטיקה, אלא מוטיבים, מסרים ואמירות אישיות של האמן. העבודות המוצגות בגלריה הן שילוב של רעיונות מחשבתיים יוצאי דופן, טכניקות, קומפוזיציות וצבעים בולטים ומעניינים. הבחירה בקונספט 'מוגזם' לתערוכה נועדה כדי להעביר מסר למשתתפים והוא: 'להיות 100 אחוז אתה'. בין אם זה באופן יותר שקט, או בצורה הכי רועשת, תמיד להיות את/ה. להיות מוגזם זה להיות מי שאת/ה. באמנויות זו דרך להוסיף דרמה. האסתטיקה של אמנות הרחוב והפופ-ארט הוא הקו המנחה באוצרות של תערוכה זו. בתערוכת ההשקה אמנים, ישראלים ובינלאומיים, מציגים את היצירות הכי מוגזמות שלהם. בין היצירות: ציורי אקריליק ושמן, ציורים דיגיטליים, פסלים, יצירות NFT, וידיאו ארט, פסיפס ועוד. את כל זה מלווה אוסף של עיצובי אופנה יוצאי דופן של מעצבים צעירים מרחבי הארץ, שגם הם מציגים את העיצובים המוגזמים ביותר שלהם. אנו גאים לתת במה לכישרונות הצעירים שיש לנו כאן. זכרו, להיות מוגזמים – להיות מי שאתם, כל יום, בכל שעה, ללא התנצלות".

בין האמנים המשתתפים: ליאור כלפון, Dots to Lines, שמעון וונדה, קארה רוברטס, אבי בן אדיבה, דסי שלום נמני, זהר חן, ויקי שמואלי, SOLOR, ד"ר פורמליסט, ים בן אדיבה, גיל זבלודובסקי, נלי שי, גרטי ספוט, JAEL, עוז וירט, דינה נתיב ומעיין ברכה.

ציור של דינה נתיב (צילום: באדיבות הגלריה "שאט דה רו")

ציור של דינה נתיב (צילום: באדיבות הגלריה "שאט דה רו")

 

מפיקת האירוע קרן נובל: "היות שלבעלת הגלריה חשובה התרומה לקהילה, החלטנו לנצל את ההזדמנות ולעשות בפתיחה אירוע התרמה. הגלריה היא חלל גדול ומרווח בעיר התחתית. האזור מלא בציורי קיר יפהפיים, שפע של ברים ומסעדות וחנויות בוטיק. הגלריה מציעה תערוכות מתחלפות שמציגות ציורים גדולים, פסלים, אופנה ועוד. היא ממוקמת ביעד שלא ניתן לפספס אותו. בנוסף לגלריה הפיזית, אנו פועלים בפלטפורמה שמתפקדת כגלריה במרחב הדיגיטלי עבור מי שאין באפשרותם להגיע לחלל הפיזי. לאחר התערוכות הפיזיות, אוסף האמנות ממשיך להיות זמין לצפייה בפלטפורמה הדיגיטלית. ניתן למצוא שם מבחר גדול של אמנות למכירה לצד פריטי אופנה יוקרתיים. הקונספט הדיגיטלי נולד בסגרים של הקורונה, וכאשר הדברים החלו לחזור לקדמותם, הרגשנו כי גלריה פיזית היא הכרחית".

כל ההכנסות ממכירת היצירות בערב הפתיחה יועברו כתרומות למאבק באלימות נגד בנשים.

הגלריה תהיה פתוחה לקהל הרחב מ-29 בנובמבר למשך שבועיים, בימים ראשון-חמישי בין השעות 20:00-16:00, שישי מ-14:00-10:00.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר