"קתרזיס". הצילום של מיכה בריקמן שיוצג בתערוכת "עדות מקומית"
"קתרזיס". הצילום של מיכה בריקמן שיוצג בתערוכת "עדות מקומית"

הצלם-אמן החיפאי מיכה בריקמן נבחר להציג בתערוכה היוקרתית "עדות מקומית"

התערוכה מתעדת את אירועי השנה שחלפה בתחומים שונים דרך עדשת המצלמה. התמונה של בריקמן, שנבחרה להיות מוצגת בתערוכה, נקראת "קתרזיס" ומתעדת רגע שריקת הסיום במשחק הכדורגל, שבו הוכתרה מכבי חיפה לאלופת המדינה

פורסם בתאריך: 15.11.21 18:43

הצלם-אמן החיפאי, מיכה בריקמן, הוא אחד הצלמים שנבחרו להציג השנה בתערוכת "עדות מקומית", המתעדת את אירועי השנה שחלפה דרך עדשת המצלמות.

תערוכת "עדות מקומית" נותנת במה לצילום התיעודי המקומי ולחשיבותו החברתית ומבטאת את פניה המורכבים של המציאות האזורית. היא תוצג לצד תערוכת הצילום הבינלאומית World Press Photo, ובמסגרתה ייערכו במוזיאון אירועים נוספים כמו שיח גלריה, ימי עיון ועוד. את התערוכה אצרה היא גליה גור זאב ויזמה וניהלה דנה וולפיילר-ללקין.

6519 צילומים שצילמו 376 צלמות וצלמים מקצועיים הוגשו לתערוכה. מתוכם נבחרו 165 תצלומים, חמש עבודות וידיאו וכן "תמונת השנה" ו"סדרת השנה" בקטגוריות: חדשות, טבע וסביבה, דת ואמונה, חברה וקהילה, ספורט, אורבניזם ותרבות וחשיפה ארוכה. הבחירה של חבר השופטים הבלתי תלוי, שהורכב מאנשי מקצוע מתחום הצילום, האוצרות והתקשורת נערכה באופן אנונימי בלי שהשופטים ידעו מי צילם את התמונה.

 

התמונה של בריקמן, שנבחרה להיות מוצגת בתערוכה, היא רגע שריקת הסיום במשחק הכדורגל, שבו הוכתרה מכבי חיפה לאלופת המדינה, לאחר עשור ללא אליפות. 30 אלף אוהדים התרגשו באצטדיון סמי עופר, ובריקמן תפס את הרגע וקרא לתמונה "קתרזיס".

בריקמן, בוגר מגמת צילום, בבית הספר ויצו, חיפה, צלם צבאי בחיל המודיעין ובעל סטודיו לצילום מאז ועד היום. בנוסף שימש שנים צלם עיתונות.

התערוכה תוצג בין התאריכים 19 בנובמבר עד 8 בינואר במוזיאון "ארץ ישראל", תל אביב.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר