התוכנית "כלים שלובים" החלה לפעול בבתי ספר בעיר (צילום: התזמורת הסימפונית חיפה)
התוכנית "כלים שלובים" החלה לפעול בבתי ספר בעיר (צילום: התזמורת הסימפונית חיפה)

בבתי הספר בעיר החלה לפעול התוכנית "צלילים שלובים"

התוכנית, פרי שיתוף פעולה בין התזמורת הסימפונית חיפה ועיריית חיפה מכינה את התלמידים למפגש עם מוזיקה חיה. אלפי תלמידים ייהנו מקונצרטים מוסברים בבתי הספר על ידי הרכבים קאמריים של בכירי הנגנים של התזמורת

פורסם בתאריך: 9.1.22 20:31

השבוע החלה לפעול בבתי הספר בחיפה התוכנית "צלילים שלובים", פרי שיתוף פעולה בין התזמורת הסימפונית חיפה ועיריית חיפה, בהובלת מיטל וורבלוד, מנהלת סל התרבות, שפרה דלאל, מפקחת מחוז חיפה בפיקוח החינוך המוזיקלי של משרד החינוך, דוד סופר המנצח והמנהל האמנותי והתזמורת הסימפונית חיפה.

התוכנית "צלילים שלובים" מביאה לילדי בתי הספר את מיטב הרפרטואר הקלאסי ומכינה אותם למפגש עם המוזיקה חיה. תהליך הכנת הילדים למפגשים עם מוזיקה חיה הוא המפתח להצלחת הקונצרט, מה שהופך אותו לשיאו של תהליך חינוכי, ולא אירוע חד פעמי בר חלוף.

אלפי תלמידים ייהנו מקונצרטים מוסברים בבתי הספר על ידי הרכבים קאמריים של בכירי הנגנים של התזמורת.

במסגרת התוכנית  יתקיימו השתלמויות למורים למוזיקה באופן פרונטלי בבתי הספר,  בהם מתקיימים מפגשים של נגני הסימפונית חיפה עם התלמידים, וכן קונצרט מסכם של הסימפונית חיפה לתלמידים באודיטוריום חיפה, שבו יאזינו ויצפו בקונצרט בליווי הסברים על היצירות, הכלים המשתתפים ותפקידם הייחודי בתזמורת.

 

 

התוכנית כוללת שני חלקים: "חיות בתזמורת" ו"מחולות וריקודי עמים". החלק הראשון, ״חיות בתזמורת״ עוסק בחיבור המאזינים לעולם המוזיקה והתזמורת דרך עולם הדימויים והצלילים של עולם בעלי החיים. התוכנית מפגישה את התלמידים עם כלי הנגינה התזמורתיים, ההקשר של הצללת הכלים האינדיבידואליים לעולם החיות, המוטיבים המייצגים את צלילי החיות וההנאה שבהיכרות ובהאזנה למוזיקה באולם הקונצרטים.

בחלקה השני, "מחולות וריקודי עמים", התלמידים נחשפים לעולם הריקוד הטומן בחובו אוצר מרהיב עיניים, הכולל יצירת תבניות תנועתיות הנושאות משמעות או מידע בדרך כלל תוך שימוש בקצב ולצלילי המוזיקה המתבצעת כאומנות מול קהל; תוכנית זו מציגה מבחר יצירות שנכתבו בהשראת תנועה, מחול, מוזיקה ששימשה השראה לכוריאוגרפים שונים.

לפרטים נוספים >>> 

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר