דגל הגאווה (צילום: InkDropCreative/depositphotos.com)
דגל הגאווה (צילום: InkDropCreative/depositphotos.com)

יוצא לדרך פסטיבל חיפה השלישי להיסטוריה קווירית

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 20-6 בפברואר ויכלול אירועים מגוונים במוקדים שונים בעיר, כולל תערוכה במוזיאון העיר חיפה, סיורים, הקרנות סרטים, הרצאות, ומופעי דראג ומחול

פורסם בתאריך: 1.2.22 13:19

את תולדות הקהילה הגאה לא מלמדים בבתי הספר וקשה ללמוד על אודותיה גם מספרי ההיסטוריה. לכן, במקומות רבים בעולם נהוג לציין את חודש ההיסטוריה הלהט"בית באירועים שונים שחושפים את הציבור לסיפורים גאים בלתי מוכרים מהעבר. בישראל, על אף התעניינות גוברת בהיסטוריה להט"בית בעת האחרונה, המסורת הזאת מצוינת בינתיים רק בחיפה. בקרוב ייערך במטרופולין הצפוני, זו הפעם השלישית, פסטיבל המוקדש כולו לחגיגת עברּה של הקהילה הגאה.

"פסטיבל חיפה להיסטוריה קווירית" (20-6 בפברואר) הוא יוזמה של חבורת צעירים חיפאים, הפועלת כבר שש שנים לתיעוד ולחקר תולדותיה של הקהילה הלהט"בית בעירם, תחת השם "פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית".

דותן ברום, חבר צוות הפרויקט ומיוזמי הפסטיבל: "הפרויקט נולד מתוך רצון לתת לקהילה שלנו שורשים. בשש השנים האחרונות ערכנו כ-20 ראיונות עם ותיקי וותיקות הקהילה החיפאית, הקמנו ארכיון מרשים, ערכנו אירועים פתוחים לקהל, הדרכנו סיורים, הרצינו בארץ ובחו"ל ובשנה האחרונה גם הצגנו תערוכה גדולה במוזיאון העיר חיפה – הפעם הראשונה בישראל שבה מוזיאון מקדיש חלל מרכזי להיסטוריה של הקהילה הגאה. את פסטיבל חיפה להיסטוריה קווירית התחלנו בשנת 2018, מתוך רצון לתת במה להיסטוריה מהסוג הזה – לא רק בחיפה, אלא גם בישראל ובעולם.

"הפסטיבלים שערכנו ב-2018 וב-2019 היו מוצלחים מאוד. היו בהם המון אירועים והשתתפו בהם מאות אנשים, כולל אורחים מחו"ל. כמובן שגם עלינו השפיעה הקורונה, ותוך כדי העבודה על הפסטיבל של 2020 נאלצנו לבטל אותו. זה היה מתסכל מאוד, כי הוא היה אמור לכלול סדנה בינלאומית של ארכיונים קוויריים, עם ארכיונים ממרכז וממזרח אירופה ואפילו מאוסטרליה ומברזיל. אני מקווה שנוכל לקיים את הסדנה הזאת בעתיד, אבל בינתיים אנחנו שמחים מאוד שהפסטיבל שלנו מתרומם כמו עוף החול מתוך המגפה, ושהשנה נזכה לשוב ולקיים אותו".

 

 

הפסטיבל ייפתח בהקרנת הסרט "רקמה אדומה", שנוצר על ידי ארכיון קווירי בבוסניה הרצגובינה, העומד בקשר עם פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית. הסרט מתאר את קורותיהם של פעילות ופעילים להט"בים שנאבקו נגד המלחמה האיומה ביוגוסלביה בשנות ה-90. בתוך כך, הוא עוסק במפגש בין מיניות, מגדר, אקטיביזם ומלחמה. מיד לאחריו יתקיים פאנל בנושא קוויריּות וכיבוש. עוד יתקיימו בפסטיבל סיור מודרך בעקבות תולדות הקהילה הגאה בחיפה, מופע דראג היסטורי והיסטרי, יום העיון השנתי בהיסטוריה קווירית, שיביא הרצאות מחזית המחקר המתקיים בארץ בתחום, ואירוע לזכרו של עמוס גוטמן ז"ל, שיכלול הקרנה של סרטו "בר 51". לאורך ימי הפסטיבל ניתן יהיה לבקר (בשעות הפתיחה של מוזיאון חיפה) בתערוכה "מה יגידו השכנים? חיים קוויריים בחיפה, 2007-1932". ביום שישי, 18 בחודש, יתקיים בחלל התערוכה האירוע "לא הכל ורוד", שיכלול מופעי פרפורמנס ומחול בחלל התערוכה וכן סיור מודרך בה עם צוות פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר