צילום בתערוכה של שרה חפץ
צילום בתערוכה של שרה חפץ

תערוכה חדשה: חברות בקהילה והקשר שלה לבריאות הנפש

בבית הקהילתי ברחוב טבריה 15 נפתחה התערוכה "שייכות", שהיא המשך ישיר של סדנאות שהתקיימו במהלך ינואר ועסקו בקשר שבין שייכות לקהילה ובריאות נפשית. היוצרות המציגות בתערוכה הן בגילאים, אוכלוסיות, מקצועות ורקע מגוונים, חלקן מתמודדות עם מוגבלות נפשית וחלקן לא

פורסם בתאריך: 5.2.22 01:08

ביום חמישי נפתחה בבית הקהילתי טבריה 15 התערוכה "שייכות" – תוצר של פרויקט רחב יותר של הבית הקהילתי טבריה 15 ושל תוכנית "עמיתים לבוגרים", שמטרתו לתת ביטוי לקשר בין חברות בקהילה ובריאות הנפש, שכולנו חווים בדרכים שונות. היוצרות המציגות בתערוכה הן בגילאים, אוכלוסיות, מקצועות ורקע מגוונים, חלקן מתמודדות עם מוגבלות נפשית וחלקן לא. רוב היוצרות נפגשו בטבריה 15 לסדנאות יצירה שעסקו בקשר בין שייכות לקהילה ובריאות נפשית שהתקיימו בחודש שעבר. הסדנאות הועברו על ידי אמניות מקומיות בתחומים של כתיבת שירה (מנחה: לילך ובר), קולאז' (מנחה: אלכסנדרה רודשטיין), וצילום (מנחה: תמר צור).

קולאז' של רוני בן צבי

קולאז' של רוני בן צבי

תערוכת שייכות היא הזדמנות לראות את הסביבה שלנו דרך העיניים של אחרים; לחפש את המשותף ולהעריך את השוני. בעבודות מוצגים הקולות, הסיפורים והחוויות של היוצרות: התמודדות, קשרים אנושיים, סטיגמה, בריאות, שמחת חיים וקהילה. היוצרות משתפות בחייהן, כדי שנכיר ונבין האחד את השני וניצור קהילה בריאה ומגוונת.

 

 

הבית הקהילתי ברחוב טבריה 15, שלוחת מתנ"ס קהילת הדר, הוא מרכז שכונתי-קהילתי לקהילות, אמנות, ידע, נפש וגוף. הבית מארח מגוון רחב של פעילויות וחוגים, אנשים פרטיים וקבוצות שונות, כמו גם ארגונים מהארץ ומחו"ל המבקשים להעביר ימי עיון והכשרה מקצועית בתפאורה של בית אבן משומר בן יותר מ-100 שנים.

קולאז' של מור שביט

קולאז' של מור שביט

תוכנית "עמיתים לבוגרים" היא תוכנית הפועלת להחלמה של אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית באמצעות השתלבות בקהילה. מטרתה ליצור קשרים בין האדם לקהילתו, באמצעות השתלבות בפעילויות פנאי, חברה והתנדבות הפתוחות לקהל הרחב. התוכנית פועלת לפיתוח קשרים בין האדם לבין הקהילה, וכך מאפשרת לכל אדם להרגיש משמעות, מחויבות ושייכות. בשכונת הדר, "עמיתים לבוגרים" פועלת בבית הקהילתי טבריה 15 ובמתנ"ס ירושלים.

התערוכה פתוחה לקהל הרחב החל ממחר, ראשון, 6 בפברואר ועד יום חמישי 24 בפברואר, א'-ה' 20:00-16:00, הבית הקהילתי, רחוב טבריה 15

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר