מהאוסף של ולריה גסלב
מהאוסף של ולריה גסלב

"סלון קייפטאון": תערוכה חדשה מציגה את דרום אפריקה של אחרי האפרטהייד

בתערוכה, שנפתחה ב"מקום לשירה" בסירקין, מוצגות עבודות של אמניות ואמנים שנולדו לדרום אפריקה החדשה של אחרי האפרטהייד. אוצרת התערוכה ולריה גסלב אספה את היצירות במהלך חמש שנות שהותה בדרום אפריקה

פורסם בתאריך: 6.2.22 13:22

"סלון קייפטאון" הוא שמה של תערוכת אמנות דרום אפריקאית עכשווית, שנפתחה בשישי האחרון ב"מקום לשירה" ברחוב סירקין בהדר. בתערוכה מוצגות יצירות אמנות של 11 אמניות ואמנים המשתייכים ל"דור החופש", הדור שנולד או גדל לתוך הדמוקרטיה, אשר הוכרזה בדרום אפריקה עם תום משטר האפרטהייד. היצירות עשויות במגוון טכניקות אמנותיות – ציור, צילום, טיפוגרפיה, רדי מייד ווידיאו. בנוסף, התערוכה כוללת מדף עם ספרי אמנות ושירה מדרום אפריקה.

את התערוכה אצרה ולריה גסלב, תושבת חיפה המתמחה באמנות ציבורית, שעבדה בקייפטאון בין השנים 2018-2013.

יצירה של רונלד מוצ'טוטה

יצירה של רונלד מוצ'טוטה

"במהלך חמש השנים הללו ספגתי השראה עמוקה מההיכרות עם המדינה דרך האמניות, המשוררות והמוזיקאים הפועלים בה", אומרת גסלב, "בדרך, אספתי יצירות אמנות, ספרים, קטלוגים ודיסקים מהיוצרים שפגשתי. כל אותן יצירות מייצגות את הלך הרוח של דרום אפריקה החדשה, כפי שאני חוויתי אותו. בשתי מזוודות הבאתי את 'תיבת הסקרנות' הזו איתי לחיפה. האוסף האישי הפך לתערוכה, במטרה לגרות את סקרנות הקהל המקומי כלפי החוויה של דרום אפריקה העכשווית. הסיפור שלה יכול להזין את הדמיון הפוליטי כאן".

 

 

הצגת אוסף האמנות האישי כתערוכה, נשענת על מסורת "תיבות הסקרנות" בהיסטוריה של המוזיאונים. גסלב: "את הכשרתי כאוצרת התחלתי באוניברסיטת קייפטאון. שם למדנו שהמוזיאון המודרני ואיתו מקצוע האוצרות נולדו מתוך 'תיבות הסקרנות' שהופיעו במערב אירופה של המאה ה-17. אלה היו חדרים שאותם מילאו סוחרים וחוקרים בפריטים אשר אספו במסעותיהם ברחבי העולם. בהיסטוריה המודרנית של מקצוע האוצרות, האבות המייסדים הללו מוצגים לרוב באור ביקורתי, כחלק מהפניית המבט הקולוניאלי על ה'אחר'. בהקשר שבו אני פועלת, סקרנו אותי היבטים נוספים של אותה פרקטיקה היסטורית: שילוב בידור עם למידה וויתור על היומרה לאובייקטיביות. בעיקר קסם לי הרעיון של תערוכה ככלי עבור הצופים לדמיין את העולם שמחוץ להישג עיניהם. גם היום, בעידן הטיסות הזולות והאינטרנט, עדיין יש חלקים מהעולם שנמצאים מחוץ להישג עינינו".

יצירה של סמנת'ה אפולס

יצירה של סמנת'ה אפולס

שמות האמנים המציגים: Samantha Apolles, Nicolene Burger, Stephané E Conradie, Malik Ntone, Edjabe, Dean Hutton, Frank Lunar, Gwendolyn Meyer, Ronald Muchatuta, Terence Visagie, Kirstin Warries, Nokulunga Zondo.

התערוכה תוצג עד אפריל 2022. "מקום לשירה", סירקין 5 ,שוק תלפיות, חיפה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר