"רכוש נטוש". אסי לוי, נופר סלמאן וגל מלכה (צילום: מיכל חלבין)
"רכוש נטוש". אסי לוי, נופר סלמאן וגל מלכה (צילום: מיכל חלבין)

"רכוש נטוש" על פי שולמית לפיד החל ממחר בתיאטרון חיפה

את ההצגה ביימה אסי לוי, שגם משחקת בה את התפקיד הראשי. לצידה משחקות השחקניות הצעירות נופר סלמאן וגל מלכה. המחזה מספר על בית ערבי נטוש, שבו מתגוררות אם ושתי בנותיה. בתוך שלושה ימים דחפורים יעלו על הבית ויהפכו את כל מה שאצור שם

פורסם בתאריך: 7.2.22 11:13

מחר (שלישי) תעלה בתיאטרון חיפה הבכורה של ההצגה "רכוש נטוש" עם אסי לוי בתפקיד כפול: לראשונה בחייה היא תחגוג בכורה כבימאית וגם כשחקנית בתפקיד הראשי. את "רכוש נטוש" כתבה שולמית לפיד, אמו של שר החוץ יאיר לפיד, שהגיעה במהלך החזרות לבדוק מקרוב את הפרשנות של לוי לסיפורה.

המחזה מספר על בית ערבי נטוש, שבו מתגוררות טוני בית אריה ובנותיה, אלינור ועליזה. האב נטש אותן לפני שנים והמשיך לחיים חדשים. הן נותרו שם, בלב מטע זנוח, שפעם פרח וכעת נותר בעזובתו. צו הריסה תלוי ועומד על הבית והשטח סביבו. בתוך שלושה ימים בלבד דחפורים יהפכו את כל מה שאצור שם, בעולם הסגור עד חנק הזה שהיה ביתן, לגל חורבות, יישרו את הקרקע לקראת בניית כביש ראשי, צוהר לעתיד חדש עבור אנשי המושב הנידח. בעוד טוני נאחזת בעבר, בזיכרונות, בשיגיונות, ממאנת לעזוב את מה שהיא תופסת כמרחב מוגן ומגן מפני החוץ המאיים, עבור בנותיה, העולם שבחוץ, דירת שיכון חדשה שיקבלו בתמורה לפינוי, היא מעין הבטחה לעתיד טוב יותר, סיכוי להשתחרר ממרותה של האם, להתפתח, לגדול.

 

 

מאבק הכוחות בין האם לבנותיה, מציף מעל פני השטח את החרדות והתקוות של שלוש נשים שהפכו בעצמן, מכורח הנסיבות, לרכוש נטוש.

לצד לוי שמחזיקה את ההצגה על כתפיה בתפקיד האם, משחקות נופר סלמאן וגל מלכה בתפקיד בנותיה. שתיהן שחקניות צעירות ומבטיחות. תפאורה: מיכאל קרמנקו; מוזיקה: אבי בללי; תאורה: פליס רוס; תלבושות: אורן דר.

החל ממחר, 8 בפברואר בתיאטרון חיפה. למידע נוסף ולכרטיסים >>>

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר