אסי לוי ושולמית לפיד (צילום: ע"א)
אסי לוי ושולמית לפיד (צילום: ע"א)

הסופרת והמחזאית שולמית לפיד במפגש נשים יוצרות ביום האישה הבינלאומי בתיאטרון חיפה

במפגש, שיתקיים ב-8 במארס, ישתתפו גם ראש החוג לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב, ד"ר מירב רוט והזמרת-יוצרת סי היימן. בתום המפגש תועלה ההצגה "רכוש נטוש" מאת שולמית לפיד, אף היא על טהרת הנשיות

פורסם בתאריך: 22.2.22 15:23

תיאטרון חיפה יציין את יום האישה הבינלאומי ב-8 במארס, במפגש נשים יוצרות לשיחה מלב אל לב על יצירה, אימהות וקריירה. בסיום המפגש תעלה ההצגה "רכוש נטוש", אף היא על טהרת הנשיות.

את שיח הנשים שיחל בשעה 19:30, תנחה מנכ"לית התיאטרון ניצה בן צבי, וישתתפו בו הסופרת והמחזאית שולמית לפיד, הפסיכולוגית הקלינית, בתה של לפיד, ד"ר מירב רוט והזמרת-יוצרת סי היימן.

שולמית לפיד, אימו של שר החוץ יאיר לפיד, היא מהיוצרות הפוריות ביותר בארץ. במרכז יצירתה עומדות לא פעם דמויות של נשים חזקות השולטות בגורלן. בין הרומנים ההיסטוריים שכתבה וזכו להצלחה כבירה, אפשר למצוא את "גיא אוני", "חוות העלמות" ו"כחרס הנשבר", אליהם מצטרפים שבעה ספרי בלשים, סיפורים קצרים וספרי ילדים. בנוסף כתבה לפיד מחזות רבים, ביניהם "מפעל חייו", "רחם פונדקי" ואת המחזה "רכוש נטוש" בבימויה של אסי לוי, שאף מגלמת את התפקיד הראשי, כשלצידה השחקניות הצעירות גל מלכה ונופר סלמאן.

 

 

ד"ר מירב רוט היא ראש החוג לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב ומחברת הספר "מה קורה לקורא", התבוננות פסיכואנליטית בקריאת ספרות וכן מאמרים בפסיכואנליזה ובזיקה בין  פסיכואנליזה לתרבות.

סי היימן, בתו של אחד מענקי הזמר העברי, נחום היימן, הקליטה את שירה הראשון, אותו כתבה והלחינה בהיותה בת 13, כאשר התחנכה בקיבוץ בית אלפא, שבו נולדה. היא התפרסמה בסרט "שוברים" של אבי נשר בשנת 1985. בשנת 1987 הוציאה את האלבום הראשון שלה עם "להקה מקומית". מאז הוציאה מספר אלבומים, שאת רובם כתבה והלחינה והשתתפה בסרטים נוספים. היימן לקחה חלק בתוכנית הטלוויזיה "בית ספר למוזיקה", היא גם פעילה חברתית, פעילה בעמותת אנוש ועוד.

ההצגה "רכוש נטוש", שתועלה בסיום המפגש ב-20:30, היא דרמה חזקה, שבמרכזה מערכת יחסים מורכבת בין אם לבנותיה. האם ושתי בנותיה, מתגוררות במבנה המוגדר כ"רכוש נטוש". אבי המשפחה עזב אותן והקים משפחה חדשה, במקום אחר. הן נדרשות לפנות את המקום, ולעבור לשיכון, למורת רצונה של האם.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר