זיו יחזקאל, אלכס חורי, ויולט סלאמה (צילומים: יובל אראל, אייל כהן, יח"צ)
זיו יחזקאל, אלכס חורי, ויולט סלאמה (צילומים: יובל אראל, אייל כהן, יח"צ)

"אלף לילה ולילה": מיטב הקלאסיקות של המוזיקה הערבית בתיאטרון הצפון

לחובבי הז'אנר: תזמורת ירושלים מזרח ומערב מגיעה לתיאטרון הצפון ותבצע יצירות הנחשבות לנכסי צאן ברזל של העולם הערבי. התזמורת תארח את הווירטואוז הווקאלי, הפייטן החרדי, זיו יחזקאל, את הזמרת ויולט סלאמה ואת ילד הפלא מחיפה אלכס חורי

פורסם בתאריך: 29.3.22 16:29

תזמורת ירושלים מזרח ומערב, בניהולו המוזיקלי ובניצוחו של תום כהן, תגיע ביום שלישי הקרוב (5 באפריל) לתיאטרון הצפון ותביא איתה אל הבמה את המופע "אלף לילה ולילה", הכולל את מיטב הקלאסיקות של המוזיקה הערבית. התוכנית כוללת ביצוע של יצירות, הנחשבות נכסי צאן ברזל של העולם הערבי, ובנוסף מזמינה את הקהל להיחשף לקלאסיקות שהן אבני יסוד עבור ה"מולואין" (חובביו האדוקים של הז'אנר). כהן ממשיך בקונצרט הזה את פיתוח השפה הייחודית של המוזיקה הערבית – שפה של חיבור ומפגש, שפה של קלאסי ומודרני, שפה של מזרח ומערב. המפגש בין התזמורת לבין ההמנונים העל-זמניים האלה מייצר חוויה חד פעמית של התעלות ויופי שנטוע במקום הזה משחר ההיסטוריה.

תזמורת ירושלים מזרח ומערב, בניהולו המוזיקלי ובניצוחו של תום כהן (צילום: יח"צ)

תזמורת ירושלים מזרח ומערב, בניהולו המוזיקלי ובניצוחו של תום כהן (צילום: יח"צ)

התזמורת תארח על הבמה שני מבצעים יוצאי דופן: "נסיך הטארב", הווירטואוז הווקאלי זיו יחזקאל, פייטן חרדי המבצע ומחדש מוזיקה ערבית קלאסית. ביצועיו פופולאריים בקרב המגזר הערבי, ברשות הפלסטינית וברחבי העולם הערבי. לצידו תופיע ויולט סלאמה, הדיווה בעלת היכולות הקוליות המרהיבות. היא בת למשפחה ערבית נוצרית מחיפה, אשר היגרה בנערותה לארה"ב, התחברה למוזיקה הערבית והחלה קריירה בינלאומית שכללה הופעות בכל רחבי העולם הערבי. אליהם יצטרף ילד הפלא אלכס חורי, רק בן 15 מחיפה, שיופיע על הבמה לאחר שכבש את הרשתות החברתיות ברחבי העולם הערבי בתקופת הקורונה.

אורחים מיוחדים בקונצרט: זמרי מקהלת "אלשייך – מרכז למוסיקה מסורתית", שמורכבת בעיקר מנשים.

 

 

הקונצרט הוא גם הזדמנות לחלוק כבוד ענק ל"מוזיקאי הדורות", מוחמד עבד אל ווהב, שהשנה מציינים 30 שנה למותו. עבד אל ווהב אחראי לקלאסיקות שבוצעו על ידי אום כלתום, פיירוז ואחרים, ונחשב לאחד מהמוזיקאים המכוננים בתולדות המוזיקה המצרית בפרט והערבית בכלל.

בין היצירות אותן תבצע התזמורת בקונצרט: "אלף לילה ווא לילה" (ביצוע מקורי של אום כולתום), "אנא לכ עלא טול" (אני שלך לעולם) שהלחין עבד אל ווהב, מחרוזת משירי וודיע א-ספי שיבצע הסולן יחזקאל ועוד.

כהן: "הקונצרט 'אלף לילה ולילה' מציג את שפת התזמורת הייחודית שלא לומר שפת הלבנט כולו, עם מיטב להיטי הקלאסיקה מהעולם הערבי מצד אחד, אך להעניק במה גם לשירים קנוניים שמושמעים פחות כמו ארדן אלקאק, פקרוני ועוד".

תיאטרון הצפון, 5 באפריל, 20:30. לרכישת כרטיסים >>>

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר