ד"ר אסנת קידר ז"ל ובעלה יעקב; כלים שנתרמו למוזיאון טיקוטין (צילומים: באדיבות משפחת קידר)
ד"ר אסנת קידר ז"ל ובעלה יעקב; כלים שנתרמו למוזיאון טיקוטין (צילומים: באדיבות משפחת קידר)

אוסף פרטי של כלים לשזירת פרחים יפנית נתרם למוזיאון טיקוטין

האוסף של אמנית האיקבנה, ד"ר אסנת קידר ז"ל, המונה 40 כלים שנאספו במהלך שהותה ביפן, נתרם על ידי משפחתה, בהתאם לבקשתה בחודשי חייה האחרונים. ביום שישי הקרוב תתקיים במוזיאון טיקוטין סדנה מיוחדת לזכרה

פורסם בתאריך: 5.4.22 20:28

אוסף של 40 כלים לשזירת פרחים יפנית של אמנית האיקבנה, ד"ר אסנת קידר ז"ל, שהלכה לעולמה לפני שלושה חודשים, נתרם לאחרונה על ידי משפחתה למוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, וזאת על פי בקשתה של קידר בחודשי חייה האחרונים. ביום שישי הקרוב (8 באפריל), יום לפני שקידר אמורה הייתה לחגוג את יום הולדתה, אך לא זכתה, תתקיים במוזיאון סדנה מיוחדת לזכרה, בהנחיית אמנית האיקבנה מאי זדוף.

ד"ר קידר, ילידת חיפה ובוגרת תיכון עירוני ג' בנווה שאנן, הייתה מומחית לבריאות הציבור ומרצה בבית הספר לבריאות הציבור בתוכנית הישראלית ובתוכנית הבינלאומית באוניברסיטה העברית בירושלים. במסגרת שליחויות מטעם משרד החוץ, נסעה ברחבי העולם עם בעלה, יעקב קידר, שכיהן בתפקידים דיפלומטיים מטעם משרד החוץ, וכך הגיעה ליפן. ביפן למדה סידור פרחים יפני – איקבנה, אצל המורה המפורסמת  אישיבאשי-סאן מאסכולת OHARA, אחת משלוש האסכולות הגדולות ביפן ללימודי איקבנה.

בכל השליחויות הדיפלומטיות לאחר מכן, בקניה ובשווייץ, קיימה קידר סדנאות לאיקבנה לארגונים שונים. את הסדנה האחרונה העבירה בשוויץ בשנה שעברה, לחברי ארגון בני ובנות הזוג של הדיפלומטים, שבו נציגים גם ממדינות שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל. באמנות שזירת הפרחים היפנית ראתה קידר תרומה צנועה לקירוב לבבות.

"במהלך השהות ביפן, אסנת אספה כלים יפים ומיוחדים לסידור הפרחים, מזכוכית, מקרמיקה ומבמבוק", מספר בעלה, יעקב, "בחודשי מחלתה האחרונים, היא ביקשה שנתרום את האוסף שלה, שכלל כ-40 כלים שונים, למוזיאון טיקוטין. בכך, המשיכה את המסורת המשפחתית: הוריה, ברוריה ויהודה כהן ז"ל, תרמו אוסף גדול של כדי חרס עתיקים בני 2000 שנה למוזיאון הימי בחיפה. אמה, ברוריה, הייתה יקירת העיר, וגם אני בן העיר, והקשר של כולנו לחיפה היה תמיד משמעותי, כך שהיה כל כך טבעי שהאוסף יחזור לחיפה. בינואר השנה, לאחר מותה, יצרנו קשר עם האוצרת הראשית של המוזיאון ד"ר אתי גלס-גיסיס, והודות לה, האוסף של אסנת מצא את הבית המתאים ביותר. אין לי ספק שאסנת הייתה מתרגשת מאוד לראות את כלי האיקבנה שלה משמשים בסדנאות וממשיכים את דרכה".

 

 

במהלך שנות שהותה בחו"ל, פעלה קידר פעלה כחוקרת אורחת במכון מחקר בניירובי, קניה, הייתה חברה בצוות החוקרים, ולאחר שובה לישראל מונתה כעמיתת מחקר. בשנים האחרונות, בהן כיהן בעלה כשגריר ישראל בשווייץ, שימשה קידר חוקרת אורחת בבית החולים האוניברסיטאי של ברן האינסלשפיטל, בנושא בריאות מהגרים פליטים ומחפשי מקלט בשוויץ ובמדינות אירופיות אחרות. בין היתר, ערכה אסופת מאמרים, אותה הוציאה לאור ב-2019 כעורכת הראשית, ושותפה לכתיבת כמה מהמאמרים. במשך תקופת מחלתה, נרתמה למאבק בקורונה בתחום מומחיותה, בריאות וחינוך, הייתה שותפה לכתיבת ניירות עמדה של איגוד מומחי בריאות הציבור וייצגה את האיגוד בישיבות ועדות כנסת שדנו בהתנהלות מערכת החינוך בתקופת הקורונה, בהן תמכה בפתיחת מערכת החינוך.

מנכ"ל מוזיאוני חיפה, יותם יקיר: "יש תרומות שהן מרגשות במיוחד. אני מודה מעומק הלב למשפחתה של אסנת קידר ז"ל על התרומה, שלא רק תשמש היטב את מוזיאון טיקוטין, אלא גם תהווה הנצחה ממשית לאסנת ולאישיותה המיוחדת".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר