"ביצת הפתעה" (צילום: ז'ראר אלון)
"ביצת הפתעה". פסטיבל הצגות ילדים (צילום: ז'ראר אלון)

צובחוץ: מיטב אירועי פסח בחיפה

הצגות ילדים, סדנאות ופעילויות לכל המשפחה, סיורים בטבע, תערוכות, מופעים, אטרקציות וגם דרבי חיפאי בכדורגל • בחול המועד פסח, שיתפרש השנה לאורך שבוע, לא מומלץ לשבת בבית. ליקטנו עבורכם את ההצעות השוות ביותר

פורסם בתאריך: 15.4.22 02:50

פסטיבל הצגות ילדים בתיאטרון חיפה

האירוע המרכזי של חול המועד פסח הוא, ללא ספק, פסטיבל חיפה הבינלאומי ה-32 להצגות ילדים, שיתקיים בין התאריכים 19-17 באפריל, בין השעות 18:00-10:00. אחרי שנתיים בהן התקיים הפסטיבל ללא מופעים מחו"ל עקב משבר הקורונה, השנה יגיעו לישראל ברכבת אווירית קבוצות תיאטרון רחוב ממדינות רבות אשר ייקחו חלק באירועי הפסטיבל.

שלושה ימים של קרנבל בינלאומי וססגוני, בו יוצגו כ-200 הצגות ומופעים מהארץ ומחו"ל, שיתקיימו במתחם תיאטרון חיפה, ושבע הצגות מקור שהופקו במיוחד לפסטיבל בבכורה עולמית. השנה, מצדיע הפסטיבל לגיבורת התרבות הלאומית, כלת פרס ישראל, נעמי שמר, בהצגה הפותחת "פרפרים בראש" – מחזמר ישראלי מקורי חדש לילדים משיריה של שמר, כתיבה ובימוי צביה הוברמן.

"הרון הלא נכון" (צילום: ז'ראר אלון)

"הרון הלא נכון" (צילום: ז'ראר אלון)

חידוש נוסף בפסטיבל הוותיק: בעקבות השנתיים האחרונות בצל הקורונה, בהן נמנעה מילדי ישראל פעילות תרבותית, תיאטרון חיפה עמל בשנה האחרונה על פיתוח פרויקט ייחודי למען דור העתיד – "החממה" – מיזם חינוכי תרבותי אשר יושק לראשונה בפסטיבל. פרויקט "החממה" שם לו למטרה שהתרבות תהיה עבור ילדי חיפה וישראל חלק מהנוף הלימודי חינוכי שלהם ותכלול מפגשי תלמידים עם יוצרים, מחזאים ושחקנים מהשורה הראשונה, כיתות אמן וכן הצגת דגל פורצת גבולות, "מאחורי הפלאים" – חוויה תיאטרלית רב חושית ויחידה מסוגה.

חמש ההצגות הנבחרות המשתתפות בתחרות השנה הן: "ביצת הפתעה" – מאת ובבימוי ענבל גנצר שיבי; "הכי דוב שיש" – מאת תום חודורוב וחן גרטי, בימוי עידן עמית; "העיניים של טיטו" – מאת הדר גלרון ונופר הורוביץ, בבימוי הדר גלרון; "הרון הלא נכון" – מאת רן דברת ובבימוי ליאת פישמן לני; "סבתא סורגת" – מאת הדס גלבוע ע"פ ספרו של אורי אור-לב ובבימוי יואב ברתל ואביגיל רובין.

"העיניים של טיטו" (צילום: ז'ראר אלון)

החלק האמנותי הבינלאומי כולל אירוח של 15 מופעים שונים וכ-40 אמנים מאוסטריה, הולנד, איטליה, צרפת, ספרד, מקסיקו וישראל.

תיאטרון חיפה מפיק את פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים ביוזמת ובתמיכת עיריית חיפה, בתמיכת משרד התרבות ומפעל הפיס.

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים: אתר תיאטרון חיפה – פסטיבל 2022

סדנאות לכל המשפחה במוזיאוני חיפה

במוזיאוני חיפה מתקיימים במהלך חול המועד סדנאות יצירה מגוונות, המיועדות לילדים ולכל המשפחה. הסדנאות מתקיימות בין התאריכים 21-17 באפריל, ארבע פעמים ביום.

מוזיאון חיפה לאמנות – סדנת קווילינג אביבית להכנת כרטיסי ברכה בטכניקה ייחודית של עיטור ברצועות נייר מגולגלות.

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית – סדנת פרח סאקורה. הסאקורה הוא עץ הדובדבן היפני. מדי שנה בתחילת האביב פורח עץ הסאקורה בפרחים לבנים-ורודים, והיפנים נוהגים לצאת ולצפות בפריחת הסאקורה. בסדנה יוכנו פרחי סאקורה מאוריגמי – אמנות קיפולי הנייר.

מוזיאון העיר – "מי יבנה בית בחיפה?" במקום לבנות פירמידות בחומר ולבנים, הילדים מוזמנים לבנות נוף עירוני בסדנת מיחזור שאריות עץ הישר מנגריית המוזיאון. איזו שכונה מעניינת אתכם? הבתים העתיקים של המושבה הגרמנית? הוואדיות הירוקים של הר הכרמל או מרכזי המסחר של הדר? ביחד נגלה הבדלים בנוף העירוני המגוון של חיפה וניצור תמונת תלת ממד.

סדנת פרח סאקורה במוזיאון טיקוטין (צילום: ג'ני כצנר)

סדנת פרח סאקורה במוזיאון טיקוטין (צילום: ג'ני כצנר)

הסדנה השנייה היא סדנת פסיפס נייר צ'בורשקה. צ'בורשקה הוא יצור דמיוני, גופו קטן, אוזניו גדולות וגופו מכוסה פרווה חומה. יום אחד מוכר מופתע מצא אותו בארגז תפוזים, ומהיכן מגיעים תפוזים? צ'בורשקה הוא גיבור ידוע וצעצוע אהוב בקרב יוצאי ברית המועצות לשעבר. הילדים ייצרו את דמותו בטכניקת פסיפס מנייר.

מוזיאון הרמן שטרוק – "איך יודעים שבא אביב"? מסתכלים סביב סביב… לאחר התבוננות בפרחים ובצמחים האביביים נדפיס מוטיבים באמצעות שבלונות וניצור כרטיס ברכה ייחודי בעבודת יד.

המוזיאון הימי – סדנת תכשיטי פרעונים – תרבות מצרים העתיקה, המוכרת לנו מההגדה של פסח, מיוצגת במוזיאון הימי בשלל מוצגים מקוריים ומרתקים. תכשיטיהם המיוחדים של פרעוני מצרים נחשבו ליקרים ומפוארים בעולם העתיק. עינו של הורוס, החרפושית, הלוטוס, נחש הקוברה ועוד סמלי חרטומים עיטרו את התכשיטים המרהיבים. לכבוד הפסח, נחזור לשעה קלה לסדנאות האמנים במצרים העתיקה ונעצב תכשיטים ברוח מלכי ומלכות מצרים.

הכניסה לפעילויות הינה ללא תשלום בחסות בנק הפועלים ובמסגרת שבת ישראלית. כל הפרטים והתאריכים באתר מוזיאוני חיפה

מתחמים חדשים במוזיאון הימי

בחודשים האחרונים נפתחו שמונה תערוכות ומתחמי פעילות חדשים במוזיאון הימי הלאומי, בדגש על פעילות למשפחות וילדים. שלושה מהם נפתחים ממש כעת, לקראת חג הפסח.

במהלך החג יתקיימו הדרכות מיוחדות בתערוכות וסדנאות יצירה ברוח החג, הכניסה למוזיאון לפעילויות השונות היא ללא תשלום במסגרת "שבת ישראלית" ובחסות בנק הפועלים.

המוזיאון המחודש מאפשר למגוון קהלים בכל הגילאים ולכל בני המשפחה למצוא בו את מקומם. לאלו המבקשים להעמיק בידע ובמחקר, המוזיאון מספק מוצגים מופלאים ונדירים ומידע מקיף. לאלו האוהבים התנסות חווייתית מציע המוזיאון פעילות דיגיטלית אינטראקטיבית, משחקים, תחפושות, צילום, צפייה בסרטים ועוד.

המתחמים החדשים שנפתחו: מפת האור – מפת ענק מאוירת ומוארת של תרבויות הים התיכון מקבלת את פני העולים לקומה השלישית במוזיאון. את המפה יצרה המאיירת איה גורדון-נוי. המפה מתארת את התרבויות המרכזיות שפעלו בים התיכון לאורך כ-5000 שנים. המפה מאפשרת לראות אותנו על פני הזמן כתרבות אחת על פני רצף התרבויות שחיו באגן הים התיכון והטביעו בו חותם. המבקרים יוכלו לשבת מול המפה המוארת ולקבל הצצה ראשונה בדרכם לגלות עוד על אותן תרבויות בתערוכות המוצגות ברחבי הקומה, בעזרת משחק דיגיטלי שפותח במיוחד.

מתחמים חדשים במוזיאון הימי (צילום: ג'ני כצנר)

מתחמים חדשים במוזיאון הימי (צילום: ג'ני כצנר)

קפסולות הזמן – תערוכות מסקרנות ומפתיעות שמסתתרות בתוך תיבות בגדלים משתנים, שאל חלקן ניתן להיכנס ואל אחרות להציץ. כמוסות הזמן מציגות לקהל כמה מהמוצגים הייחודיים ביותר במוזיאון ועוסקות בנושאים של אמנות הקבורה במצרים, התפתחות אמנות המיפוי וכלי זכוכית בעולם העתיק. בין היתר מוצגים בכמוסות סירות קבורה, מסכות קבורה ואוסף נדיר בהיקפו של דיוקנאות קבורה מפאיום שבמצרים מהתקופה ההלניסטית-רומית, מפות ייחודיות ונדירות שנוצרו בתקופת הרנסנס באירופה, כלי זכוכית עתיקים בטכניקות הליבה והניפוח, ועוד.

מוצג מעניין במיוחד הוא מומיות בנות אלפי שנים ממצרים העתיקה, שבמבצע מיוחד בעזרת הקריה הרפואית רמב"ם ומכונות ה-MRI החדישות, התגלו לראשונה, אחרי יותר מ-2000 שנה, בעלי החיים שנחנטו בתוכן.

הפסיפס ששומר מחדש – התערוכה החדשה המוקדשת לתל שיקמונה חושפת את הקהל לייחודו של האתר ולממצאי המחקר העדכניים לגביו. הממצאים מהתל פותחים חלון הצצה אל העבר הקדום של חיפה, שהייתה עוד בימי קדם מרכז של תעשייה ומסחר ימי. בתערוכה יוצג פסיפס שעבר שימור ועיצוב לעיני המבקרים במוזיאון במהלך החודשים האחרונים. צוות המוזיאון שיתף פעולה עם חוקרי המכון לארכאולוגיה ע"ש זינמן באוניברסיטת חיפה, כדי להביא לקהל תובנות חדשות בהקשרים הנוגעים לכרונולוגיה, לכלכלה, לאפיונים האתניים של תושבי המקום ועוד.

בנוסף למתחמים אלו, הנפתחים לראשונה לקהל לקראת החג, השתדרג המוזיאון הימי במתחמים חדשים נוספים, כולם בדגש על פעילות אינטראקטיבית למשפחות וילדים:

נמל הבית – התערוכה, המזמינה את המבקרים למרחב שכולו אהבה לים, תציג ספינות בבקבוק ודגמי ספינות מרחבי העולם שיצרו ימאים. בנוסף, יוצגו סרטים על הפעילות המחקרית הענפה שמתקיימת ממש בימים אלו בחיפה ובים התיכון בתחומי הביולוגיה והאקולוגיה הימית, הארכאולוגיה התת ימית ועוד.

ימאים צעירים – מתחם של עמדות משחק בתערוכת הימאות העברית יאפשר להכיר את עולם השיט ולהתנסות במגוון מיומנויות שיט, ביניהן תקשורת באמצעות דגלי קוד וסימוני אורות, העמסת ספינה במכולות, זיהוי חלקי הספינה והיכרות עם כלי שיט, ומשחק הצוללות המפורסם בקנה מידה גדול. המתחם הוקם בסיוע המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.

פיראטים. בין אמת לאגדה – תערוכת הפיראטים האהובה נאצרה מחדש והפכה לתערוכה פעילה לכל המשפחה, שעוסקת באחד הנושאים המלהיבים והמרתקים הקשורים לים – עולמם של הפיראטים. מה אנחנו יודעים באמת על חייהם של הפיראטים? מה הייתה מציאות חייהם ומה הוא פרי הפנטזיה והדמיון? התערוכה מציגה חרבות, אקדחים ורובים שהיו בשימושם של הפיראטים, דגמי אוניות, ציורים ודיורמות, וחושפת טפח מחייהם האמיתיים של הפיראטים – דמויות של פיראטים ופיראטיות מפורסמים; סוגי הפיראטים השונים שפעלו בימים ובאוקיינוסים, האוניות וכלי הנשק שבהם השתמשו; המזון אותו צרכו, אורח החיים וכללי ההתנהגות על הסיפון, דרכי חלוקת השלל ועוד. פרק מרתק בתערוכה עוסק בפיראטיות המודרנית, שמתרחשת כאן ועכשיו באזורים שונים בעולם, שבהם חלה התרופפות של השלטון המקומי. התערוכה כוללת עמדות אינטראקטיביות של קריאה, התחפשות ומשחק, וכן צפייה בסרטי פיראטים.

הצילו !SOS – תערוכה פעילה לכל המשפחה, שהמבקרים בה יגלו, יחקרו ויכירו מחדש את עולמו המופלא של הים: להקשיב לקולם של הלוויתן ושל הכריש, ללמוד כיצד ניווטו ספנים את דרכם בלב ים ואיך התמודדו עם הסכנות ועם הפחד; להכיר את אלי ואלות הים הקדמונים ואת גיבורי העל הימיים של תקופתנו ועוד. בתערוכה משולבות עמדות משחק, התנסות ויצירה.

חצר הסיפון התחתון – החצר החדשה במוזיאון הוכשרה למשחק, ומוצגים בה עוגנים עתיקים שנמשו מלב ים. נלמד כיצד סירה מצליחה לצוף על פני המים, נפשיל שרוולים ונחתור במשוטים, נהיה רבי חובלים ונסובב את הגה הספינה וגם נלמד לקשור קשרים מיוחדים בחבל ועוד.

שד' אלנבי 198, חיפה. לפרטים נוספים ושעות פעילות >>>

הצד האפל של הירח במדעטק

מדעטק, המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון בחיפה מזמין את המבקרים בפסח לפעילויות משפחתיות מקוריות וחדשות מסביב לירח: מיצג ירח תלת ממדי ענק יחכה למבקרים, שיוכלו להקיף אותו ולהיחשף לצד המוסתר של הירח, לראות איפה היה הצעד הקטן לאדם, איפה היה אתר הנחיתה המיועד של החללית "בראשית" ועוד עובדות מסקרנות על המאור הקטן של ממלכת הלילה. חלונות מידע שיקיפו את הירח ישלחו קרני לייזר למיקומים המדויקים של ההתרחשויות הכי מעניינות.

המבקרים יוכלו להשתתף במשחק משפחתי "חפש את המטמון – משימת ירח", שייערך בחדרי תצוגות גרמי השמיים: אסטרונומיה, חדר השעונים הטבעיים, תעופה ותערוכת הירח. מדי יום ייערכו במוזיאון מופעי הדגמות מדעיות, שיחשפו איך נוצרים מכתשים על הירח, מדוע הוא לא נופל, איך משגרים טילים ועוד.

הצד האפל של הירח במדעטק (צילום: רענן טל)

הצד האפל של הירח במדעטק (צילום: רענן טל)

בנוסף, בחדר החושך "פול מון" יכינו המבקרים ציור קיר שיתופי באמצעות צבעי UV פלורסנטיים זוהרים, ובחדר השיגור והבקרה של סוכנות החלל הישראלית ייחשפו המבקרים לצגים עם משימות שונות של סוכנות החלל, המאפשרות למבקרים התנסות בקבלת החלטות, הקשורות בפיתוח תחום החלל.

בתשלום סמלי נוסף: סדנת ציור בלייזר על מצה ב"פאב לאב" של מדעטק, שבה המשתתפים יציירו, יכתבו ויעצבו ברכה אישית, שתיצרב על מצות, באמצעות לייזר.

כל פעילויות החג מתווספות ל-5000 מ"ר של בילוי משפחתי בתערוכות הקבע, בפארק המדע הפתוח ובמתחם הגיל הרך, וזוהי גם הזדמנות אחרונה בהחלט לראות את התערוכה הבינלאומית "סודות הדינוזאורים".

רחוב שמריהו לוין 25, חיפה. לימים ולשעות הפעילויות באתר מדעטק

אביב בוואדיות חיפה: תושבים מובילים סיורים

קבוצת הפייסבוק "בשבילי רק (ב)חיפה", שמובילה טיולים וסיורים בטבע העירוני של חיפה, מזמינה את תושבי העיר לצאת לסיורים בטבע במהלך סופי השבוע של חודש אפריל, כחלק ממיזם "אביב בוואדיות חיפה".

במסגרת המיזם, המתקיים לראשונה בשיתוף עיריית חיפה, החברה להגנת הטבע ועמותת "ירוק בלב", יובילו בהתנדבות תושבים חובבי סביבה וטבע שמונה סיורים לנחלים ולוואדיות העיר. חלק מהמסלולים מוכרים וחלקם חדשים. בסיום הטיול האחרון, שייצא לנחל שיח בשבת, 30 באפריל, תתקיים בבוסתן כיאט פעילות קהילתית למשפחות.

אביב בוואדיות חיפה (צילום: עודד ארזי)

אביב בוואדיות חיפה (צילום: עודד ארזי)

תושבים המובילים את הסיורים בהתנדבות אינם מדריכי טיולים מוסמכים, ולכן האחריות היא על המטייל לוודא את דרגת קושי המסלול ותוואי השטח ולהפעיל את מיטב שיקול דעתו לאופי המסלול.

ההשתתפות בסיורים היא ללא עלות, אך מצריכה רישום כאן >>>

רוברט פלוצ'יק מגיע לארמון

מה נשתנה הלילה הזה? רוברט פלוצ'יק מגיע לארמון. פלוצ'יק, אמן רב תחומי החי בווינה, מגיע להפוך את הארמון לחלל פנימי תודעתי בעזרת אמצעים פלסטיים, תיאטרליים ומוזיקליים.

תיאטרון הבלתי נתפס – אמני אשליות במאה ה-19 עמדו בפני משימה יחסית פשוטה. למרות שהיה עליהם לשכנע את הצופים בקיומו של הבלתי אפשרי עם מעט מאוד כלים באמתחתם, ליושבים בקהל בתקופה זו הייתה נטייה גדולה יותר להאמין מאלו של היום. פלוצ'יק ממשיך במסורת האמיצה ביצירתו החדשה Hyperbolics. מלאכת האשליה מתקיימת על פי גינונים ודקדוק משלה, הפקה בימתית הנעשית שלמה עם הגעת הקהל. כמו בכל תכסיס, ישנו קו דק המפריד בין הנראה ללא-נראה – תהום של משמעות לתוכו אנו נופלים, כמעט, ללא תהודה.

העבודה Hyperbolics עוסקת בצורות גיאומטריות הנוצרות על ידי המוח, כאשר הוא אינו מצליח למצוא היגיון במה שנראה לפניו. סוג של רעש תפיסתי, הירוגליפים נטולי משמעות נזרקים ממעמקי התבונה. פלוצ'יק מציף את אי-ההיגיון הגיאומטרי בצורת ציור מיסטי המתשאל את צופיו בעודו מסתיר בתוכו את התשובות.

כמובן שהמונח Hyperbolics מרפרר למושג היפרבולה – הגזמה. בעבודתו של פלוצ'יק האלמנט האנושי מעוות, מוצא מכלל פרופורציה. הוא נוכח מחוץ לעצמו, מוח מנותק מתפקידו המצייר צורות לא שפויות על התקרה.

בימים נוספים במהלך שבוע התערוכה, בהם יהיו שיתופי פעולה מוזיקליים יופיע BOBBY WOULD ב-16 באפריל, DANIELLA JUNGSBERG ב-18 באפריל. כל ההופעות מתחילות ב-20:00.

אינטו ארמון, הנביאים 18, קומה 3, חיפה. הכניסה ללא תשלום.

רובע המדרגות

בסוף השבוע שעבר הושק רובע המדרגות עם התערוכה "שתי נקודות דמיוניות, והנוף" – תערוכת אמנות עכשווית במרחב הציבורי בחיפה. זוהי תערוכת קבע אשר מוצגת לאורך מדרגות גדרה וגמלא, והיא עוסקת בשאלת ייצור הנוף החיפאי האייקוני: איך רואים עיר ומה הנוף הזה מסתיר? רובע המדרגות הוא שמו החדש של מתחם הרחובות יפה נוף-הנרייטה סולד-החשמונאים- גולומב שבצלע הצפונית של הכרמל. זהו המקבץ הראשון בציר אלף המדרגות ומזמן הליכה עירונית, שוטטות ומעבר בין הכרמל המרכזי להדר הכרמל. בקצות הרובע שתי תחנות כרמלית וביקור בו מציע חוויה אורבנית-אמנותית.

פרפורמנס "מדרגות נעות" (צילום: יואב פלי)

פרפורמנס "מדרגות נעות" (צילום: יואב פלי)

לצד התערוכה, יתקיימו במהלך אפריל 22 אירועי תרבות ואמנות לקהל הרחב. ציר התערוכה והמתחם טובלים בטבע עירוני ומשקיפים על הנמל, רובע הדר, מפרץ חיפה, עכו, ראש הנקרה, צפונה והלאה.

למדריך דיגיטלי של ציר התערוכה >>>

תערוכה נוספת, "תור כחול", תושק בשבת, 16 אפריל, בשעה 17:00. התערוכה היא מחווה לאמן דוד באומן (2018-1945) שהיה צייר, משורר ועסק בהוראה לאמנות. הוא התגורר בכרמל יותר מ-50 שנה ויצר ברחוב יפה נוף 107 כ-20 שנה. הוא הציג בתערוכות קבוצתיות ובתערוכות יחיד, העביר סדנאות ציור בבית הכט וניהל מרכז לאמנות בנהריה.

באומן היה צייר פורה עם גוף עבודות עצום, "אמן טוטאלי" על פי קרוביו. הוא התגורר ויצר באותו החלל, ללא הפרדה בין החיים לאמנות. אלא שבאומן נפגע בנסיבות טרגיות לאחר ששריפה פרצה בדירתו, שהכילה את רב יצירותיו. בן 73 במותו.

קפה נוף, יפה נוף 99. הכניסה ללא תשלום. 

למידע נוסף אודות פרויקט רובע המדרגות >>>

ערבי ג'אז ויין

גלריה 91 בעיר התחתית תארח שלושה ערבי ג'אז ויין בימים שני עד רביעי, 20-18 באפריל. המוזמנים ייהנו ממוזיקה חיה באווירה הקסומה של חללי הגלריה השונים ללא עלות. בנוסף, ביום רביעי יוצע תפריט ספיישלים ללא חמץ של השף שירנסקי מארח.

בימים בהם לא יתקיימו המופעים, הגלריה תהיה פתוחה בשעות הרגילות: שני עד שישי, 17:00-09:00. רחוב קיבוץ גלויות 91.

ללוח ההופעות המלא >>>

חצי גמר גביע המדינה לכדורגל

זה הולך להיות אחד המופעים הכי מדוברים בעיר, למרות שהוא יתקיים באצטדיון בלומפילד ביפו ולא בחיפה. נתון זה לא ימנע מ-30 אלף חיפאים למלא את יציעי האצטדיון במפגש המסקרן בין היריבות העירוניות, מכבי והפועל חיפה. בסיומו, נדע מי מהשתיים תשחק במשחק הגמר.

אצטדיון בלומפילד, יפו. 19 באפריל, שעה 20:30.

אחיזת כביש ב-HQRN

בחברה התחרותית וההישגית בה אנחנו חיים מלמדים אותנו להתרכז במטרה ולהתקדם לקראת יעד כלשהו. מלמדים אותנו שהפוקוס צריך להיות על התוצאה הסופית, ולא על הדרך המובילה אליה, אלא שמבחינת רבים הדרך משולה לחיים, והערך האמיתי נמצא במסע עצמו.

אחיזת כביש ב-HQRN

אחיזת כביש ב-HQRN

הציורים בתערוכה "אחיזת כביש" מתחילים מתמונות ממסעות דרכים שהאמנית רונה שחר צילמה או בחרה, ומקבלים פרשנות מחודשת בטכניקות משתנות של עיפרון וצבעי מים. העבודות מציגות בפנינו את הנוף הניבט דרך חלון הרכב ולוכדות תמונה בודדת מנסיעה ארוכה. רגע אחד מתוך מסע שלם, הבזק המייצג את הדרך כולה. הגשם, שאריות טיפות המים שהתייבשו, האבק המנוגב בתבנית מגבי השמשה ותנועת הרכבים, מורחים את אור השמש ופנסי הרחוב באופן שמרגיש מוכר. המתבונן בציורים של שחר נשלח ישירות לאמצע הכביש, לנתיב ריק או לכביש סואן, כך שנוצרת תחושת מיידיות, התרחשות וסכנה. המעבר בין גדלים שונים, צבעים שונים וטכניקות שונות יוצר עבודות מגוונות, הנעות בין המוגדר למופשט ומדמות את הנוף המשתנה אשר משתקף בנסיעה ארוכה: היום שהופך ללילה, הגשם שמתחלף בשמש והיער שהופך לעיר שהופכת שוב ליער. התערוכה נותנת מחשבה לדרך עצמה, למסע העובר בין נופים משתנים וחוויות משתנות, ומקשרת את המראות המתחלפים למעברים בין תקופות חיים. אוצר: גיא קרלינסקי.

סירקין 5, שוק תלפיות. לשעות הפעילות >>>

אגדת הפרוגרסיב-רוק הבריטית במרכז הקונגרסים

לרגל השקת אלבום חדש זה 18 שנים, הלהקה האגדית, Jethro Tull, מגיעה להופעה במרכז הקונגרסים ב-19 באפריל, יחד עם סולנה האייקוני איאן אנדרסון והחליל המפורסם שלו. הלהקה הבריטית שהוקמה בשנות ה-60 והפכה לסמל רוק ייחודי של שנות ה-70, פיתחה במהלך השנים מערכת יחסים חמה עם הקהל הישראלי. לפיכך, זה לא מפתיע כשישראל נכללת בסיבוב ההופעות העולמי שלה.

להקת Jethro Tull (צילום: Jethro Tull)

להקת Jethro Tull (צילום: Jethro Tull)

בסיבוב הנוכחי יושק, כאמור, האלבום החדש The Zealot Gene, אך בהופעה יושמעו גם כמה מיצירות הרוק שלהם בכל הזמנים, אותם כתב אנדרסון, אשר הצליח בגאונות לשלב את צלילי החליל העדין, לצד מוזיקת רוק בועטת.

כרטיסים בקופת "ברק כרטיסים", באתר או בטלפון: 04-8377777

This is not ART

תערוכת This is not ART, של האמנית ספיר ברונזברג-לוי, מציגה דימויים של שמונה אמנים ואמניות מפורסמים עם הכיתוב This is not ושם האמן מעליהם. לאחר סריקת היצירות באפליקציית מציאות רבודה, היצירה קמה לחיים ומתחילה לדבר. כל אמן.ית מצהיר.ה בקול מכני, באמצעות טכנולוגיית AI, על אי היותם מה שהם. היצירות מורכבות מאיור דיגיטלי, מציאות רבודה AR ואנימציה ממוחשבת שפועלת על ידי בינה מלאכותית AI. הומאז' או מחווה ליצירה של האמן מגריט "בגידת הדימויים" שבו רואים ציור ריאליסטי של מקטרת ומתחתיה הכיתוב "זוהי לא מקטרת" בצרפתית בשנת 1929. כוונתו של מגריט הייתה להראות כי גם הייצוג הריאליסטי ביותר של עצם כלשהו הוא ייצוג בלבד. תרבות הסלבס הפכה את האמנים המוצגים ביצירה לגיבורי תרבות. בעבודה זו, באמצעות הנפשה והלבשת קול, היצירה מקבלת מימד מלאכותי וייצוגי, האמנים מבטלים את האייקון של מי שהם וקוראים לקהל להסתכל על האמנות ולא על מי שיצר אותה.

שם התערוכה "This is not ART" מצהיר שהיא אינה אמנות ובכך מעלה שאלה בסיסית שמעסיקה אמנים מאז אריסטו ב"משל המערה" ועד עצם היום הזה – האם אמנות היא אמת או בדיה?

ברונזברג-לוי היא אמנית ויזואלית, צלמת ויוצרת חוויות אמנותיות באמצעים טכנולוגיים כמו מציאות מדומה ומציאות רבודה. בעבודותיה היא משתפת את המבקרים ביצירה ומציגה קונפליקטים אמנותיים בנושא השפעת האדם על הסביבה והשפעת המהפכה הדיגיטלית על חיי היומיום.

מתחם QUALCOMM, מת"מ, נחום חת 1, חיפה, גב מערכות ק.1. נעילה: 8 במאי, 20:00.

 

 

עירוניות מקבילה – סיור וירטואלי

כמה ערים שונות יכולות להתקיים במקביל בתוך עיר אחת? חתך השיפוע של שכונת הדר יהווה נקודת מוצא לסיור וירטואלי בעקבות הגישה של עירוניות מקבילה, לפיה העיר חיפה היא לא רק מערכת של מערכות המשולבות זו בזו, אלא שהיא מקיימת כמה "חיפות" מקבילות שאינן נפגשות ושהקשרים ביניהן שקופים, נעלמים או מוכחשים. הסיור הווירטואלי יתקיים כולו בתוך המודל הדיגיטלי של שכונת הדר בבניין ההדריון, הכולל יותר מ-150 שכבות של מידע ממורחב על השכונה. בהדרכת ד"ר אילת מעוז וד"ר רז וינר, פוסטדוקטורנטים במעבדת "חדר המצב החברתי" בבניין ההדריון בהדר. מעוז היא אנתרופולוגית המתמחה בשיטור כלכלה ועירוניות, ווינר הוא חוקר ויוצר של תאטרון ופרפורמנס בהיבטים מגוונים של גוף עיר ומרחב.

הדריון, שלוחת הפקולטה לארכיטקטורה של הטכניון, רחוב בלפור, חיפה. חמישי, 21 באפריל, שעה 12:00.

"תעלומה במושבה" – משחק בריחה בעקבות הטמפלרים

משחק אינטראקטיבי ברחבי המושבה הגרמנית מושק על ידי מוזיאון העיר חיפה (שדרות בן גוריון 11) לציבור המבקרים בחול המועד פסח. המשחק מזמין את המבקרים לצאת למשימה משפחתית בין סמטאותיה של המושבה הגרמנית ושולח אותם למסע מאתגר ומלא במסתורין. הוא משלב רמזים שונים הפזורים במבני המושבה, שיסייעו למשתתפים לפתור תעלומה סודית שהתרחשה בימי ביקורם בארץ בשנת 1898 של קיסר האימפריה הגרמנית ומלך פרוסיה, וילהלם השני, ורעייתו, הקיסרית אוגוסטה ויקטוריה.

"תעלומה במושבה" (צילום: יפעת אשכנזי)

"תעלומה במושבה" (צילום: יפעת אשכנזי)

המשחק מתפרש על פני 11 תחנות, כאשר התחנה הראשונה היא המוזיאון. בין התחנות נכיר את ביתו של ד"ר שמידט, רופא המושבה, שכיהן גם כסגן קונסול בריטניה בארץ, את המסעדה הטמפלרית הראשונה בארץ של משפחת פרוס, נבקר גם בביתו של סר לורנס אוליפנט שפעל למען רעיון האוטונומיה ליהודים בארץ ישראל ובכלל לא היה טמפלרי. נקפוץ גם לבית יעקב שומאכר ממתיישביה הבולטים של המושבה ולבית משפחת דיק שייבאה ציוד חקלאי. נכיר את בית הקיץ של פרידריך (פריץ) קלר, סגן קונסול פרוסיה בחיפה ונציג הדואר האוסטרו-הונגרי בעיר, שהיה מראשוני המתיישבים הטמפלרים בחיפה וחלוץ המתיישבים על הר הכרמל ונרחיק עד למפעל לייצור סבון משמן זית, שהקים אנדריאס שטרובה בחצר ביתו, אחת מגולות הכותרת של המושבה.

תחנה נוספת תוקדש לביקור הקיסר ולציר המושבה הגרמנית עצמה. הפעילות מסתיימת, שוב, בחצר מוזיאון העיר, בעמדת צילום ייחודית למשפחות.

הסיור עצמאי, כמשחק אינטראקטיבי מהטלפון הסלולרי, ללא תשלום. במהלך כל חול המועד.

מרחב הבריחה הופק בסיוע המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.

אוספים פסולת וזוכים בפרס

ב"יש לאן" מנקים את הטבע והארץ, משחקים ונהנים, מנקים וזוכים. אז איך משתתפים בתחרות? משחקים ונהנים, אוספים פסולת במהלך המשחק במושבה הגרמנית בחיפה ובחופי חוף הכרמל, בסיום מצטלמים עם שקית האשפה וחיוך ענק, משתפים את התמונה עם תיוג של "יש לאן" בפייסבוק ו-yesh_lean@ באינסטגרם. התמונה שתצבור את מספר הלייקים הגבוה ביותר תזכה במתנה שווה.

"יש לאן" הוא משחק הניווט הסלולרי המקורי, המציע טיול ופעילויות בעשרות אתרים בכל רחבי הארץ, ניווט ואתגר עצמאי. במשחק אתרים חדשים ומאתגרים וגם פיצ'ר חדש שבו המשתתפים יכולים לצפות במסלול אותו הם עברו לאורך המשחק על גבי מפה חיה.

התחרות תתקיים עד 24 באפריל. כנסו ל"יש לאן" >>>

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר