האנסמבל הקולי הישראלי. ברקע: מנשה קדישמן, "מתח, 1966" (צילום דור אבן-חן)
האנסמבל הקולי הישראלי. ברקע: מנשה קדישמן, "מתח, 1966" (צילום דור אבן-חן)

"מחורף לאביב": האנסמבל הקולי הישראלי בשבת הקרובה בכנסייה הקתולית בעיר

התוכנית הרביעית בסדרת "החוויה הקולית" לוקחת את הקהל, בקונצרט אקפלה והיהלום שבכתר המוזיקה המקהלתית, מיצירות חורפיות לאביביות של מיטב האמנים הקלאסיים: קלוד דביסי, פרנסיס פולנק, סשה ארגוב ועוד, בניצוחם של שלושה מנצחים צעירים: דור מגן, לילי סולומונוב וגיא פלץ

פורסם בתאריך: 25.4.22 13:20

האנסמבל הקולי הישראלי יקיים בשבת הקרובה (30 באפריל), בכנסייה הקתולית בחיפה את הקונצרט "מחורף לאביב". התוכנית הרביעית בסדרת "החוויה הקולית" לוקחת את הקהל מיצירות חורפיות לאביביות של מיטב האמנים הקלאסיים: קלוד דביסי, פרנסיס פולנק, סשה ארגוב ועוד, בניצוחם של שלושה מנצחים צעירים: דור מגן, לילי סולומונוב וגיא פלץ.

מעבר העונות היה מאז ומתמיד עיסוק אהוב על אמנים בכל התחומים. הפלא המתרחש, למן החורף האירופי הקשה והמושלג אל הניצנים הראשונים של האביב, נדמה כנס. הופעתם של עלים ירוקים וקרני שמש המבשרים כמו לידה מחודשת של העולם – הקיץ המואר ושטוף השמש היוצר תחושת שחרור משכרת – כל אלה היוו השראה לאינספור יצירות אמנות ומוזיקה.

 

 

תקופת הקורונה טענה את חילופי העונות במשמעות נוספת. אל החורף האקלימי נוספה תחושת חורף אנושי, הסתגרות בבית, בדידות וקור, שמקורם בהיעדר חברה אנושית. האביב הביא איתו את ניצני היציאה מהבידוד ואת התקווה שהוא מאחורינו, והקיץ החזיר את החום האנושי כאשר חזרו החיים, לפחות לתקופת מה, למסלולם. כך חזר על עצמו התהליך בכל אחד משני גלי הקורונה הראשונים. כמו עונות השנה וכמעט במקביל אליהן, מבדידות חזרה אל החום האנושי, מחורף לקיץ.

התוכנית לוקחת את הקהל מ"ליל שלג", יצירתו המופלאה והמרגשת של פרנסיס פולנק למילותיו של פול אלואר, מ"חורף, אינך אלא נבל" של קלוד דביסי ו"סופת גשם" של ארגוב וע. הלל אל האביב. האביב מגיע עם ווהן ויליאמס (Springtime of the year), עם מדריגלים מהרנסנס ("עכשו חודש מאי" של מורלי האנגלי, ו"הנה הגיע האביב" של קלוד לה ז'אן ו"שירת הציפורים" של קלמנט ז'נקן). "הו פרח שמש", יצירתו היפהפייה של סנדסטרום השבדי למילים של ויליאם בלייק מבשרת את הקיץ ועימו שירי העם הצרפתיים הקלילים.

זהו אירוע מיוחד של קולות וצבעים המזמין את המאזינים למסע מחורף לקיץ בקונצרט אקפלה והיהלום שבכתר המוזיקה המקהלתית.

"מחורף לאביב", שבת, 30 באפריל, 12:00, הכנסייה הקתולית חיפה, עין דור 23. כרטיסים במחיר 135-115 שקלים, בטלפון: 074-7012112, או באתר >>>

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר